De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-07-2005, 23:57
hannu's Avatar
hannu hannu is offline
De Paddock Rookie

alles of niks !

helemaal akkoord met de reacties op mijn foto's.

ze hadden het moeten laten zoals het was, misschien wel conserveren, maar niet restaureren.

ik vermoed (vrees) dat ze de intentie hebben om in de nabije toekomst de gebouwen helemaal terug in de oorspronkelijke staat te herstellen : jammer.

we wilden overigens iets gaan drinken in de 'Auberge de la Garenne', maar 't was gesloten (op een vrijdagmorgen om tien uur - hoe bestaat het...)
Reply With Quote
Old 22-07-2005, 12:26
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Om dan als Nijvel te eindigen ........???

Dat die mensen dat stukje bij beetje opknappen vindt ik goed, anders staat er binnen een jaar of 10 alleen nog een echte ruïne die dan toch wordt afgebroken.
Reply With Quote
Old 22-07-2005, 13:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Rasse
Om dan als Nijvel te eindigen ........???

Dat die mensen dat stukje bij beetje opknappen vindt ik goed, anders staat er binnen een jaar of 10 alleen nog een echte ruïne die dan toch wordt afgebroken.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Dat jullie tegen renovatie in originele staat zijn, daar versta ik niks van...

Zoals het er bijlag is volgens mij intriest. Niks was er nog van te merken, niks verwees er nog naar een roemrijk verleden. En de sfeer van weleer? Ga je die terugvinden in stinkende ruïnes?? Ga je daarmee aan de mensen die het geluk niet gehad hebben om het ooit in originele toestand gezien te hebben, kunnen uitleggen welk een glorierijk verleden deze plek heeft?? Tuurlijk niet. Een oude rotte in opgeroeste 300SL Gullwing kan nog niet voor de helft vertellen hoe men vroeger dacht over sportwagenbouw. Een compleet orgineel gerestaureerde daarentegen...

Met deze mytische plek net zo. Ik kan enkel blij zijn dat deze plek weer stap voor stap in originele toestand gerestaureerd zal worden. Dat is pas een eerbetoon. Een wegrottende plaats is dat zeker niet.

Reply With Quote
Old 22-07-2005, 15:29
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Sorry Huudo, ben het vaak met je eens, maar nu even niet.
Ik vind restauratie juist afzichtelijk. Het mag er zo oud en verpauperd uitzien als het maar kan. Heerlijk!
Zo zie je maar weer dat eenieder zn eigen kijk op de dingen heeft. Waarvoor respect overigens.
Reply With Quote
Old 22-07-2005, 16:31
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ik vind het ook mooi dat ze aan het restaureren zijn. De sfeer van weleer terug oproepen is toch beter dan ze te laten wegrotten
Old 22-07-2005, 20:18
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by vortex
Sorry Huudo, ben het vaak met je eens, maar nu even niet.
Ik vind restauratie juist afzichtelijk. Het mag er zo oud en verpauperd uitzien als het maar kan. Heerlijk!
Zo zie je maar weer dat eenieder zn eigen kijk op de dingen heeft. Waarvoor respect overigens.
Nou, ik weet toch wel in welke 300SL ik zou willen ronderijden, of op welke site ik een rondleiding zou willen krijgen. Maar goed, ideeën kunnen idd verschillen, en maar goed ook.
Reply With Quote
Old 19-09-2005, 15:16
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie

nog foto's?

[QUOTE=hannu]en ik heb foto's gemaakt : voor de liefhebbers, hier zijn ze

Dag Hannu, prachtige foto's, heb je er nog meer? Ik werk namelijk aan een website met foto's van oude fabrieken, en dergelijke. Beelden van dit circuit zouden zeker niet misstaan!
Reply With Quote
Old 19-09-2005, 16:40
hannu's Avatar
hannu hannu is offline
De Paddock Rookie

Sorry, maar ik heb er niet meer gemaakt.

Ik maak bewust niet veel foto's wanneer ik op reis ben, want ik heb geen zin om constant achter mijn lens aan te wandelen, en spendeer liever iets meer tijd aan de compositie. Niet dat er hier veel te composen viel...

't Is overigens ook geen digitale camera, dus dat scheelt in de kosten, en al evenmin een reflexcamera, wat dan weer scheelt in de mogelijkheden.

;-)
Hannu
Reply With Quote
Old 21-09-2005, 12:36
De Paddock Rookie

Ok, mooi zijn ze anders wel... Mag ik ze gebruiken op mijn site? Ik vermeld je naam erbij.

't Is www.forgottenpast.tk, met een beetje geluk eind dit jaar online.

mvg,
kristof
Reply With Quote
Old 05-10-2005, 17:41
De Paddock Rookie

Op racingcircuits.net is er ook een aparte pagina te vinden over dit circuit, klik hier Vooral de foto's uit 1994 zijn mooi, met elk bocht van het circuit erop.................foto's zijn gemaakt door ene Belgische Luc Ghys. ( Is dat familie van de welbekende Carlos?)[/QUOTE]`

Kan iemand mij zeggen hoe ik met de heer Ghys in contact kan komen? Ben namelijk bezig aan een site over allerlei vervallen gebouwen, etc., en zou graag zijn foto's "lenen" die op racingcircuits.net staan. Beleefd als ik ben vraag ik die brave mens eerst liever zijn toestemming...
Reply With Quote
Old 05-10-2005, 18:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by kristofgtv6
Kan iemand mij zeggen hoe ik met de heer Ghys in contact kan komen?
Stuur eens mailtje naar Paddocker Sennake, die kan je vast en zeker helpen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules