De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-10-2004, 20:53
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Re: Re: Re: Mini challenge

Quote:
Originally posted by joost
Mag ik hier toch het één en ander rechtzetten. Wij hebben binnen het team gekozen om met sterke piloten te rijden en zorgen er dan ook voor dat deze toppers in goede omstandigheden kunnen rijden. Wij leggen inderdaad per kwalificatiesessie of wedstrijd vooraan, en niet volledig rondom, nieuwe banden, hetgeen komt op 8 stuks per weekend waarbij we de oude banden kunnen hergebruiken bij circuitdopen, evenementen voor sponsors ed. Wij zijn hierbij trouwens aan niemand verantwoording verschuldigd voor onze planning en zouden het ook op prijs stellen dat de dergelijke zaken niet publiekelijk rondgestrooid worden. Ieder zijn eigen huishouding, zo lijkt het ons.
In Spa hadden we echter een probleem met de banden in de tweede trainingsssessie en zo misten we een paar banden voor de tweede race.
Maar om nu te stellen dat Kurt en markus alleen scoren omdat wij nieuwe banden monteren, lijkt me wat cru. Wij verzorgen alles van a tot z en hopen dan zo hoog mogelijk te scoren.

Sportieve groeten,

JJ Motorsport
Het verschil tussen nieuwe(0 of 1KW of race) en gebruikte banden(meerdere kw of races) is 3 a 4 seconden. Denk jij nu echt dat ik misschien niets afweet van de afstelling van een Mini. Ik loop al jaren rond in de pitlane en heb een zeer goede leermeester gehad(Paul Simons). Als je een amateurpiloot, zoals Gunther, kan laten winnen of in de top5 kan laten rijden tussen met proffesionelen als Bouvy, Mollekens, Palttala, Longin, ea. dan denk ik dat ik wel mag zeggen dat ik een Mini kan afstellen en dat Gunther ook wel aan een stuur kan draaien.
En ik denk dat iedereen wel mag weten waar de verschillen liggen. Trukjes zijn er alleen maar om te foefelen, ik ken ze ook en Michel vindt die wel.
Als je wil meedoen voor de overwinning zal je met nieuwe of bijna nieuwe banden moeten aantreden.
Als je de gebruikte banden van de eerste kw achter legt en voor nieuwe en dat verder trekt naar de races, dan kan je wel ongeveer stellen dat je het ganse weekend met zo goed als vier nieuwe banden rijdt.

Een team met een minder budget en zich niet alle weekends kan permiteren van met nieuwe banden te kunnen rijden komen er niet meer aan te pas. Ik denk dat het tijd wordt dat er een beperking komt van het aantal banden per weekend(max.6stuks) zoals in de Clio Cup.

Last edited by BMW Beliën; 19-10-2004 at 21:07.
Reply With Quote
Old 19-10-2004, 23:38
joost joost is offline
De Paddock Regular

Beste,

het is nimmer mijn bedoeling om (mocht je je bekend maken zou het handig zijn) te beweren dat jij of wie dan ook niet weet hoe een wagen afstellen, dat kan je nergens uit bovenstaand antwoord afleiden. Ik wens dan ook niet dat zulke woorden in mijn mond geled worden.
Ik zeg enkel dat JJ Motorsport bepaalde keuzes maakt en daar is, zo lang het binnen de lijnen van het reglement van de Challenge ligt, niets op tegen.
Bovendien heb ik alle respect voor alle piloten, met 4 toppers maak je namelijk geen kampioenschap. De prestaties van bepaalde gentleman-drivers zijn zeer goed, denk maar aan JC Liard, G Raus en al de anderen die ik vergeet.
Ik vraag alleen dat ieder voor zich een bepaalde weg uitstippelt en dat we niet, noch wij, noch jij, noch anderen, bepaalde zaken insinueren of oordelen over keuzes van andere teams.
Tenslotte is het de organisatie die de reglementen uitstippelt en daar kan je oeverloos over discussiëren, doch mij lijkt het eerder zinvol binnen de uitgezette lijnen te werken en deze te aanvaarden.

in eigen naam,

Joost Custers
Reply With Quote
Old 20-10-2004, 10:34
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:

Tenslotte is het de organisatie die de reglementen uitstippelt en daar kan je oeverloos over discussiëren, doch mij lijkt het eerder zinvol binnen de uitgezette lijnen te werken en deze te aanvaarden.

in eigen naam,

Joost Custers
Wie zal er volgend jaar nog meedoen?? Dit kan duidelijk niet meer verder zo. Het doet mij denken aan de groep "N" vele jaren geleden. Het ging van kwaad naar erger en zelfs zover dat het procar werd, en onbetaalbaar; zie wat er nu nog van is, niets meer.

Wij willen ook een banden beperking en dit samen met vele andere team's, wij horen niets anders binnen de Mini Challenge.
Voor de team's met 2 piloten is het zeker niet te doen, ik denk dat jullie het ook al hebben onder vonden hé.

Toch vraag ik mij af waarom Bert Longin en Françios Verbist niet meer mee kunnen!? Zij vervangen ook altijd hun banden, het zijn ook kleppers van piloten, Bert is zelfs van team veranderd en bij een team met veeeel ervaring en mogelijkheden, ze hebben budget genoeg en testen ook heel veel?????

Ik hoop maar dat er volgend jaar genoeg Mini's zijn, en dat het veld dichter bij elkaar zit.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 00:32
BMW Beliën's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by pascual
Wie zal er volgend jaar nog meedoen?? Dit kan duidelijk niet meer verder zo. Het doet mij denken aan de groep "N" vele jaren geleden. Het ging van kwaad naar erger en zelfs zover dat het procar werd, en onbetaalbaar; zie wat er nu nog van is, niets meer.

Wij willen ook een banden beperking en dit samen met vele andere team's, wij horen niets anders binnen de Mini Challenge.
Voor de team's met 2 piloten is het zeker niet te doen, ik denk dat jullie het ook al hebben onder vonden hé.

Toch vraag ik mij af waarom Bert Longin en Françios Verbist niet meer mee kunnen!? Zij vervangen ook altijd hun banden, het zijn ook kleppers van piloten, Bert is zelfs van team veranderd en bij een team met veeeel ervaring en mogelijkheden, ze hebben budget genoeg en testen ook heel veel?????

Ik hoop maar dat er volgend jaar genoeg Mini's zijn, en dat het veld dichter bij elkaar zit.
Het het natuurlijk een samenhang van faktoren die al dan niet beslissen over winst of verlies. Zo verloren wij, Raus Racing, de wedstrijd door dat het begon te regenen. De regen op zich was zo erg niet want Gunther is een zeer goede regenpiloot. Het was de ventilator van de vooruitverwarming die niet werkte en met heel aangewazemde ruiten en zo goed als geen zicht heeft Gunther de wedstrijd nog uitgereden en beëindigd op de derde plaats. Zo zie je maar dat het kleinste detail kan leiden tot het verlies.
Maar als de winst meer en meer gaat afhangen van de banden en het budget nodig om die banden te kopen dan denk ik dat er ingegrepen moet worden. Iedereen heeft na een jaar racen wel ongeveer de beste afstelling gevonden.

Als je de wagen van Verbiest al eens rondom bekeken hebt dan zie je wel hoe het komt dat hij niet meer kan winnen of mee kan.

Bert is wel van team veranderd, maar niet van mechanieker.
Ten andere, ik heb al lang geen Mini van G&A in de top 5 gezien.
Dus stel ik mij toch wel vragen over de kwaliteiten van de afstelling bij G&A. Je kan wel veel rijden op donderdag of op de testdagen, maar is dat dan testen om een juiste of betere afstelling te vinden? Als je niemand hebt die de auto juist kan prepareren of afstellen, dan kan je nog zoveel rondrijden maar daar zal de wagen niet beter mee worden. Andere zijn vooruitgegaan en Bert is stilblijven staan en stilstaan is achteruit gaan, ook in de Mini Challenge.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 00:44
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Wat is er trouwens tussen Gunther en François gebeurd? Na de laatste race was er duidelijk iets aan de hand met François Verbist, hij was nogal kwaad.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 01:11
BMW Beliën's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Beste,

het is nimmer mijn bedoeling om (mocht je je bekend maken zou het handig zijn) te beweren dat jij of wie dan ook niet weet hoe een wagen afstellen, dat kan je nergens uit bovenstaand antwoord afleiden. Ik wens dan ook niet dat zulke woorden in mijn mond geled worden.
Ik zeg enkel dat JJ Motorsport bepaalde keuzes maakt en daar is, zo lang het binnen de lijnen van het reglement van de Challenge ligt, niets op tegen.
Bovendien heb ik alle respect voor alle piloten, met 4 toppers maak je namelijk geen kampioenschap. De prestaties van bepaalde gentleman-drivers zijn zeer goed, denk maar aan JC Liard, G Raus en al de anderen die ik vergeet.
Ik vraag alleen dat ieder voor zich een bepaalde weg uitstippelt en dat we niet, noch wij, noch jij, noch anderen, bepaalde zaken insinueren of oordelen over keuzes van andere teams.

in eigen naam,

Joost Custers
Als je deze thread een beetje gevolgd had en goed gelezen had dan wist ja al lang dat is de technische assistentie doe van de Donna Mini N°13 van Gunther Raus. Iemand die met de races in de Mini paddock loopt, weet dat ik aan de Donna Mini Cooper sleutel. Op mijn hemd, t-shirt, blouse en mijn jas staan Motorsport Beliën. In Francorchamps stonden we vlak langs jullie, JJMotorsport, en afgelopen weeekend enkele wagens verder. Dus als je zondag daar was, heb je misschien nog wel met mij gepraat in de Mini-tent of Paddock en dat zal je misschien meer zeggen dan dat ik hier mijn naam ga neerpennen waar je niets of niet veel aan hebt.

Het wordt dan ook al heel moeilijk voor amateurs of zoals jij het noemt gentlman-drivers om de teams met hogere budgetten en proffesionele piloten te volgen of te verslaan. Als deze amateurpiloten er de brui aan geven dan blijven er natuurlijk nog maar een handvol piloten over(zie Clio Cup). Als niet iedereen kans maakt om te rijden met een gelijkwaardig wagen, door een beperking van zijn budget, dan schiet de doelstelling van het Cup racen zijn doel voorbij. En is de Mini Challenge hetzelfde lot beschoren als de Clio Cup. Wie gaat er toch nog meedoen in een Cup waarbij een piloot 50.000€ wordt betaald om de andere piloot aan de titel te helpen?
Of waarin piloten meerijden waarbij op voorhand al van geweten is dat ze het kampioenschap(en de meeste wedstijden) gaan winnen.

Groetjes Willy
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 01:21
BMW Beliën's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by pascual
Wat is er trouwens tussen Gunther en François gebeurd? Na de laatste race was er duidelijk iets aan de hand met François Verbist, hij was nogal kwaad.
Francois heeft Gunther aangereden in de chicane en blijkbaar op een heel onfaire manier en zonder al te veel zijn remmen te gebruiken. Verbist is daarvoor bedacht met een tijdstraf van 30" en uiteindelijk pas 10de geworden ipv 3de. De wielafdruk van Francois zijn Mini stond duidelijk in Gunther zijn deur.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Posting Rules