![]() |
|
|
|||
|
|||
Bart,
Die stop van 40 sec is dat met bandenwissel incluus,of rijden jullie met 1 set 4 uur? Welke banden gebruiken jullie dan (merk,gom?) Onze 3e piloot had het gevoel tijdens het donker een zeer strak tempo te rijden maar uit onze lijsten bleek dat hij constant rond de 55 zat,waren de meeste dan iets langzamer in het donker of was er een andere factor verantwoordelijk voor (dauw,temp...) Heeft er iemand een idee/verklaring?? Is er iemand die rondetijden ronde per ronde heeft en die ook met mij wil delen? Groeten
|
||||
|
||||
tijdens de uren in het donker lag de baan er slecht bij. Ik draaide constant 1'50" en was hiermee volgens de mensen van mijn team de tweede snelste op de baan, wat normaal niet logisch is met zo'n tijden. Maar door het enorme olie spoor en dus ook cement dat op de eerste helft van de piste lag was het onmogelijk om de hele baan te benutten. Ik denk dat de baan op dat moment ongeveer 2 à3 seconden langzamer was.
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Dus ook bij jullie zakten de tijden iets tijdens de donkere uurtjes?
Dacht al dat onze verlichting niet goed genoeg was of zo... We hebben gelukkig nog een jaar om uit te zoeken wat de oorzaak was,want de rest van de wedstrijden was het redelijk licht en dit jaar ook bijna altijd goed weer. Hoppa, Jullie hebben toevallig geen rondetijden lap by lap? En over pitsstoptijden gesproken,wie heeft daar meer details over?? Zowel de tijd om de wielen te wisselen of te tanken als de uiteindelijke rondetijd (inclusief de stop) aub...
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
rond de 40 seconden. Dit zou zelfs nog sneller moeten kunnen, maar daar zijn we op aant oefenen ![]() Normaal gezien kunnen we 4u rijden met 1 set banden (Pirelli), afhankelijk van de compound die we gebruiken. Hiermee wordt wel eens getest... Indien de banden toch moeten gewisseld worden, tel dan daar nog maar es 20 seconden bij... vermits je niet mag tanken en banden wisselen tegelijk.
|
|||
|
|||
Driesco,nee schoenmaat niet,maar is de TC dan zo een zwaar kampioenschap dat zelfs die informatie niet meer mag gegeven worden??Of zit er een addertje onder het gras?
Bart, We zitten momenteel ook ongeveer op die pitsstoptijden dus daar valt precies niet veel meer te vangen (voor ons dan) maar mss een paar seconden per ronde op de baan...We zullen in alle geval ons best doen.
|
|||
|
|||
Neen Primo, maar alles hangt ook een beetje af van de wagen hé. Snelvultanksysteem of niet, centrale wielmoeren, uitneembaar stuur, dienen de gordels verzet te worden naar formaat van de piloot, enz... dat kan allemaal veel seconden schillen. Qua rondetijden van concurenten, daar heb je toch ook weinig aan. Jullie wagen mag je toch niet vergelijken met tijden van Hoppa zijn Clio. Jullie moeten toch sneller kunnen?
Zo hebben wij met de Clio nooit banden moeten vervangen tijdens een stop, enkel tanken. Je bent dan misschien 1 sec. trager op de baan maar wint een pak tijd in de pits. Heb je centrale wielmoeren dan gaat dat alles weer wat vlotter en kan je een stel banden aan flarden rijden op 1 of 2 uur. Het is allemaal zo relatief die rondetijden begrijp je. ![]() |
|
|||
|
|||
Ja,dat kan ik verstaan,maar probeer een beetje uit te vinden waar het schoentje wringt.
We zouden graag volgend jaar een paar mooie prestaties leveren,maar de vraag blijft:waar win je een race? Vergeet niet dat dit ons eerste jaar was,en eerlijk gezegd: tijdens een race heb ik weinig kans gehad om even rond te kijken wat de anderen deden op en naast de baan,vandaar mijn vragen. Ik heb het idee dat dit voor de meesten een kampioenschap is dat op hobby niveau wordt gereden (wat niet wil zeggen dat het dan niet hard kan gaan he) en dan kunnen we elkaar toch eigenlijk geen kwaad berokkenen met informatie? En idd, eigenlijk zou onze wagen veel sneller moeten zijn als een clio...maar das nog nie echt gelukt (zal wel aan ons liggen vrees ik...) We zijn momenteel aan het werken aan betere tijden,plaatsen,materiaal,infrastructuur... maar dat is een beetje zoeken,vandaar.
|
|||
|
|||
Een wedstrijd kan je winnen naast de piste op voorwaarde dat je tijden kan draaien van 1.50. op de piste.
Elke stop is er 1 te veel. Buiten blijven is dus de boodschap, en daar ligt de sleutel. Buiten blijven vergt veel voorbereiding. Zorgen dat er niks kapot gaat en dat vergeten de meesten. Snel gaan is 1, blijven gaan is 2. Ik moet geen namen noemen zeker ![]() Last edited by Driesco; 22-11-2004 at 19:33. |
|
|||
|
|||
Een goed resultaat wordt behaald in de pits in een uithoudingswedstrijd. Het is zoals Dries zegt: elke stop is er één teveel.
Wij moesten binnenkomen (kleine tank) en hier wordt de meeste tijd verloren. Betrouwbaar waren we en dan is de boodschap eigenlijk : zoveel mogelijk rijden. De tijd welke je verliest met te pitten kan je nooit goedmaken op de baan. Om echt goede resultaten te halen moesten wij onze auto niet sneller maken, wel maken dat we konden buitenblijven, en voor ons was dit de installatie van een grotere benzinetank. |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
[QUOTE]Originally posted by FIRE
[B]@ Driesco Ben jij staatloos? Ja, heb net Albert nog gebeld, maar hij wil Prinsdom Eksaarde niet toevoegen aan gehucht Dubai. Tot nader order dus geen vaste verblijfsplaats. ![]() |
|
||||
|
||||
waar zijn trouwnes de vas stickers? manman hoe zijt ge zonder de vas stickers ooit door de technische controle geraakt.
![]()
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Het is maar een vraag hé, maar ik loop er al een tijdje mee. ![]() Stel dat ik een ELF sticker moet plakken en de benzine kost op Zolder meer dan aan gelijk welke andere pomp. Is dat dan sponsoring of heb ik het hier weer mis. Last edited by Driesco; 22-11-2004 at 20:38. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|