De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-12-2004, 23:45
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Dat de Clio Cup niet meer zou doorgaan dat vinden jullie waarschijnlijk toch niet zo erg, hier op De Paddock is de Clio Cup week na week afgemaakt, er werd zelfs geroepen om de Clio Cup te stoppen!!
Als ik wat meer tijd vind zal ik de desbetreffende posts eens ophalen.

Misschien zal de Megane Cup veel goedmaken maar wanneer de Clio Cups verdwijnen nationaal en internationaal zal er steeds een lege plek blijven in elk race-weekend.

In Engeland blijft de Clio Cup een groot succes, misschien moeten de bevoegde heren hier in Belgie eens bekijken wat er beter kan hier...

Bedankt Renault, jullie maken de sport!
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 03:10
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Ja eerst de yaris cup weg, dus de piloten opzoek naar een groter budget; Of voor de Mini challenge of de Clio cup, was voor sommige een zeer moeilijke beslissing! Nu de Mini duurder, en de Clio het laatste jaar!?? Waar gaan wij naar toe? Ja ik zit al heel lang in de auto-sport en het komt steeds maar weer, stapje hoger, stapje hoger,.........., Veel hoger, Oeps geen deelnemers meer!? Wat nu, weer vanop nul beginnen, misschien maar met groep N wagens,...... en weer waren ze vertrokken. De mensen leren nooit blijkbaar.

En waar zijn al die piloten naar toe? Yaris cup weg, Mini minder deelnemers, Clio cup veel minder in 2004, Touring was ook al minder,..... Het zal niet lang meer duren, of wij moeten weerom vanop nul beginnen.

Oja en dan dit nog, in Spanje is 2005 het laatste jaar F.Renault 1600, en wanneer in Belgie? In Spanje gaan ze er waarschijnlijk Hyundai 1600 motoren in leggen.
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 17:43
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mark
[B]Belgie gaat voor de 1600 cc wagen en Ollanda voor de 2000 cc wagen. Al lang geleden zijn we hier op De Paddock tot de conclusie gekomen dat de keuze voor 1600 cc de juiste was.
Ben ik niet met je (of jullie ) eens. Formule 2000 geeft je de mogelijkheid of Europese ervaring op te doen.

Quote:
Maar een ding moeten we niet vergeten: Renault doet tenminste iets voor de autosport
Helemaal mee eens!
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 17:47
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Steve
[B]Dat de Clio Cup niet meer zou doorgaan dat vinden jullie waarschijnlijk toch niet zo erg, hier op De Paddock is de Clio Cup week na week afgemaakt, er werd zelfs geroepen om de Clio Cup te stoppen!!
Als ik wat meer tijd vind zal ik de desbetreffende posts eens ophalen.
Commentaar is er zeker (geweest), echter ik zou niet blij zijn als de Clio Cup verdwijnt. Al zou het misschien wel extra kansen bieden voor bijvoorbeeld de BRL.

Quote:
In Engeland blijft de Clio Cup een groot succes, misschien moeten de bevoegde heren hier in Belgie eens bekijken wat er beter kan hier...
Dus je vind zelf toch ook dat er iets mis is met de Clio Cup?
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 22:05
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Totaal niet, ik vind het nog steeds de beste cup ondanks de weinige delnemers!

Zoals ik eerder zei, door steeds de Clio Cup negatief te beoordelen jaag je ook potentiele deelnemers weg, je zou je bijna schamen om nog deel te nemen in de Clio Cup!!!
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 23:59
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

ik heb die discussies destijds niet gevolgd maar ik neem aan dat dat dan vooral ging over de rijstijl binnen de cup??
tja, dr gebeurd wel es wat. dat heb je in dergelijke races waar de boel dicht bij elkaar zit.
soms gaat men te ver, zoals vorig jaar in NL. dan wordt er bestraft. uitbannen is onmogelijk natuurlijk, maar straffen helpt en is het enige wat je kunt doen.
soms passeert er ook iets wat niet de bedoeling is maar toch grote gevolgen heeft (Jacobs/Groes). allemaal inherent aan het cupracen. is nooit anders geweest. denk maar es aan de perikelen in de jaren 70 tijdens de renault 5 cups.
In GB vliegen de stukken dr ook af hoor! toch jammert men daar wat minder. kijk ook maar es hoe daar in het btcc wordt gekleund.
en ach, waarom vinden we de klasse allemaal zo geweldig? juist, om het spektakel. beter toch dan een optocht van 20 autos die elkaar niet kunnen inhalen.

ik zou het eeuwig jammer vinden als de cup verdwijnt. Renault moeten we niets kwalijk nemen. ze hebben (nog steeds) enorm veel voor de autosport betekent. alleen jammer dazze de NL cup pas afgelopen week afbliezen. maar je weet ook weer nooit wat er allemaal achter de schermen speelt natuurlijk.
Reply With Quote
Old 24-12-2004, 14:55
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Zoals ik eerder zei, door steeds de Clio Cup negatief te beoordelen jaag je ook potentiele deelnemers weg, je zou je bijna schamen om nog deel te nemen in de Clio Cup!!!
Wat jij doet, is schieten op de boodschappers!

Het zijn niet diegenen die de wantoestanden in de Clio-cup steeds aangeklaagd hebben, die moeten bekritiseerd worden.
De echte schuldigen verdienen een draai rond hun oren. En dat zijn de verantwoordelijken voor de Clio-cup bij Renault, zowel in België als in Nederland.
Al enkele jaren werd erop gewezen dat het met de Clio-cup de verkeerde kant uitging. In het seizoen 2003 was het hek helemaal van de dam. Een Clio-race leek meer op een demolition-derby waarbij alles toegelaten was dan op een autorace. Bij sommige races was je als rechtgeaarde autosportliefhebber beschaamd dat je er als toeschouwer op stond te kijken.
En wat deed men bij Renault Sport? Ingrijpen? Ben je gek? Men deed er nog een schepje bovenop door het invoeren van stupiede en oncontroleerbare kermisattracties zoals "De Gemaskerde Racer" in België en "Mr. X" in Nederland.
Ondertussen werd het sportbeleid er ook niet frisser op. Maatregelen en zelfs bedreigingen werden uitgevaardigd die in de praktijk toch nooit werden uitgevoerd. En overzichtelijker en eenvoudiger werd het ook niet. Wat de ene wedstrijd in Zolder toegelaten was, was een paar weken later in Francorchamps dan weer verboden, en omgekeerd.
Absoluut toppunt van het vaudeville-theater dat door de verantwoordelijken van de Clio-cup werd opgevoerd is wel het ,zeer terecht, levenslang schorsen van een piloot nadat die het recht in eigen handen had genomen, zowel op als langs de piste; om diezelfde piloot dan enkele maanden later doodleuk opnieuw te laten meedoen alsof er nooit iets gebeurd was!
Wiens schuld was het ook weer dat de Clio-cup steeds in een negatief daglicht werd gesteld?
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 12:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Re: Re: clio cup 2005

Quote:

Wel een streep door de rekeing van Renault Bel-Lux, na het verdwijnen van de supermeetings was er toch sprake van dat Renault Bel-Lux en Nl samen gecombineerde wedstrijden ging organiseren. ?
Niet alleen in Nederland geen cup, de kansen voor België nemen ook in rap tempo af. Of het privé initiatief van Circuitpark Zandvoort doorgaat is nog maar de vraag. Iemand weleens gekeken naar het aantal cup-sponsors op een Nederlandse Clio's? Dat zijn er heel wat, kan me moeilijk voorstellen dat die bedrijven doorgaan met een privé project

De onweersbui met betrekking tot de Belgische cup zagen we hier op De Paddock al enige tijd hangen, de kans is groot dat die bui zal door zetten.

Quote:
Op 14 januari 2005 beslist Renault België Luxemburg of de Belgische Clio Cup wordt voortgezet. Renault BeLux wil op die dag minstens 18 inschrijvingen binnen hebben, zoniet wordt de Cup afgevoerd. Meer info op www.pitstoptv.be
Ze zijn in ieder geval al zo verstandig om minimaal 18 auto's te eisen voor de eerste startgrid. Of dat een haalbaar getal is? Zal moeilijk worden. Tijdens de laatste wedstrijden van 2004 hebben we dat nauwelijks meer gehaald. Enkele rijders van 2004 stromen door naar andere klassen (zoals bijv. Kevin Leest... Belcar)

Geloof dat ik mijn paraplu maar eens ga opsteken, het begint al te druppelen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-01-2005, 17:53
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Heb hier zopas een mail gehad (van een betrouwbaar iemand)met wat meer info rond de Clio cup, het blijkt toch door te gaan. En dit door dat er een team is die vele Clio's zal inzetten. Hopelijk blijft het niet bij woorden, maar er is al een voorlopige kalender en dat is toch al iets.
Hopelijk komt het allemaal goed, want elke cup minder = een beetje auto-sport minder. En toch blijf ik mij afvragen; wanneer krijgen ze eens eindelijk hun verstand, waarom niet samen werken met de Nederlanders. Een Benelux cup is veel beter voor iedereen en zeker voor de sponsors.
Reply With Quote
Old 11-01-2005, 18:20
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by pascual
En toch blijf ik mij afvragen; wanneer krijgen ze eens eindelijk hun verstand, waarom niet samen werken met de Nederlanders. Een Benelux cup is veel beter voor iedereen en zeker voor de sponsors.
Nu vraagt ge 2 dingen hé. Hun verstand gebruiken en samenwerken
Reply With Quote
Old 11-01-2005, 19:50
joep #88's Avatar
joep #88 joep #88 is offline
De Paddock Rookie

normaliter zou ik persoonlijke mail niet op een forum plaatsen, maar aangezien alle partijen baat hebben bij plaatsing heb ik onderstaand de reactie geplaats welke ik vandaag van Geert Vermeer kreeg en als ik tussen de regels doorlees, dan gaan ze er over nadenken. Niets meer en niets minder.

Beste Joep,

Vanwege een verblijf in het buitenland kan ik pas nu reageren.
Zoals je inmiddels zult hebben begrepen heeft het Circuit Park Zandvoort een eventuele voortzetting van een Clio Cup op zich genomen en dat is een goede zaak.

De suggestie om de Nederlandse en Belgische Clio's samen te laten rijden wordt in de opzet meegenomen en dan zal tevens blijken of e.e.a. inderdaad
op die manier mogelijk is.

Met vriendelijke groeten,
Geert Vermeer

Last edited by joep #88; 11-01-2005 at 19:55.
Reply With Quote
Old 11-01-2005, 23:02
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Goed van Geert dat hij heel open is in dit soort dingen. uiteraard hangt er een hoop van geld af. sponsoren staan in Belgie niet in de rij met maar 2 optredens in eigen land. Andersom komen de Hollanders weer fin. in de knoei bij de eerste opzet uit het Belgische kamp.
Zo is dr altijd wat. De vraag is nu: hoe kunnen we het met zn allen zo aantrekkelijk mogelijk maken voor deelnemers in de cup??? voor het even: elke raceserie in de benelux!
naar mijn weten zijn er auto's en potentieel belangstellenden genoeg. maar tja, altijd weer die torenhoge running costs.

overigens bereikte mij uit vertrouwelijke bron ook dat de Belgische clio cup op eigen benen verder gaat.
en dat er geronseld wordt onder Belgische piloten voor de NL Porsche cup in 2005! en net zoals het bericht dat Verstappen bij Minardi aan de bak gaat naast Albers in 2005!

welnu, we gaan het zien. binnenkort in dit theater!
Reply With Quote
Old 12-01-2005, 00:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by vortex
overigens bereikte mij uit vertrouwelijke bron ook dat de Belgische clio cup op eigen benen verder gaat.
en dat er geronseld wordt onder Belgische piloten voor de NL Porsche cup in 2005!
Ze kennen schaamte in Zandvoort, staat open en bloot op het net

Quote:
Binnenkort gaat Hartman naar Porsche in Duitsland. “Tien geïnteresseerden hebben belangstelling om een nieuwe Porsche GT3 Cup-auto te kopen. We gaan op korte termijn, namens hen, naar Porsche om hierover te onderhandelen.”
Mogelijk wordt de Porsche GT3 Cup Challenge een soort Beneluxcup. “Anja (de vrouw van Hein en de drijvende kracht achter de Euro GT Series, red.) heeft recent gesprekken gevoerd met enkele geïnteresseerde Belgische teams. Dat ziet er goed uit. Mogelijk zal de kalender aangepast worden en rijden we twee in plaats van één race bij onze zuiderburen.”
www.autosport.nl
Veel of weinig deelnemers, veel of weinig cups, ........ er is maar een stabiele factor in de autosportland waarvan het aantal mensen nooit zal teruglopen en die noemen we blauwe blazer
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-01-2005, 10:19
joep #88's Avatar
joep #88 joep #88 is offline
De Paddock Rookie

ik voorspel een grote toeloop van clio coureurs naar de mooie klasse BRL-V6. En zo moet ook een raceauto gebouwd zijn: achterwielaandrijving, buizenchassis, dikke motor, ideale zitpositie. En wat de "over the hill" prijzen betreft; Met alle respect, maar om in een ondergemotoriseerde voorwielaangedreven would be raceauto te rijden voor dergelijke bedragen.....De kern van het probleem is dat, indien je als coureur niet vrij bent om een auto te kopen/ te bouwen waar je wilt, je teveel gaat betalen. Nee, dan liever de BRL-V6 als je op het circuit wilt racen. Mooie klasse, betaalbaar en power! Of een CAMSO V8 als je het op de Amerikaanse manier gaat doen. Daar ben je ook vrij om de auto en de onderdelen te kopen waar je wilt.
Reply With Quote
Old 12-01-2005, 16:19
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by joep #88
ik voorspel een grote toeloop van clio coureurs naar de mooie klasse BRL-V6. En zo moet ook een raceauto gebouwd zijn: achterwielaandrijving, buizenchassis, dikke motor, ideale zitpositie. En wat de "over the hill" prijzen betreft; Met alle respect, maar om in een ondergemotoriseerde voorwielaangedreven would be raceauto te rijden voor dergelijke bedragen.....De kern van het probleem is dat, indien je als coureur niet vrij bent om een auto te kopen/ te bouwen waar je wilt, je teveel gaat betalen. Nee, dan liever de BRL-V6 als je op het circuit wilt racen. Mooie klasse, betaalbaar en power! Of een CAMSO V8 als je het op de Amerikaanse manier gaat doen. Daar ben je ook vrij om de auto en de onderdelen te kopen waar je wilt.
Power heeft absoluut niets met raceplezier te maken.

Als ik me niet vergis is de "ondergemotoriseerde would-be raceauto" sneller over een rondje Zolder dan een BRL-V6 machine.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules