|
|
||||
|
||||
Quote:
Voorts kan ik me goed vinden in de commentaren die hier al gegeven werden. De Champcars hebben me een zeer goede indruk gegeven, al was de race naar CCWS-normen saai. Het ingrijpen van de raceleiding voor de broodjes die misschien losgekomen waren, was er net over, maar kom. Er is meer actie te zien, de piloten en wagens zijn bereikbaar... Maar de organisatie heeft toch blunders gemaakt. De paddock van de BRL was openlijk toegankelijk, terwijl je voor die van de Euroboss en GT3 moest betalen. In Zolder is het moeilijk om de paddock volledig af te sluiten, terwijl toch iedereen overal langs het circuit moet kunnen geraken. Maar dan laat je het paddocksupplement toch wel en vraag je een klein beetje meer algemene inkom of iets dergelijks. Aan tribune S5 werd volk doorgelaten, die die straat gewoon doorgefietst kwamen ofzo. Echter bleven die wel staan om toch de race te bekijken. Af en toe was iemand van de controleurs toch zo slim om die mensen weg te halen. Het inscannen verliep ook raar. De ene keer moest je enkel bij het binnenkomen inscannen, dan weer nooit, dan weer enkel bij het buitengaan. Iedereen had een eigen systeem me dunkt. Trouwens, van zodra de champcar race gedaan was (het podium was nog bezig), mocht iedereen aan de achteringang (achter hoofdtribunes) zomaar binnen. De controleurs waren al vertrokken. Met de handtekeningensessie vrijdag waren er een hoop die niet in de lijn wilden wachten en probeerden voor te steken, maar daar werd door de mensen van Champcar en Autopress (denk ik toch) korte metten meegemaakt, waarvoor dank. BTW, de Safety Car vertrok vanuit de REA. |
|
||||
|
||||
Ik heb haar donderdag ook al gezien in Brussel. Toen niets op aan te merken, behalve dat ik het toch ook al raar vond dat iemand met een zakcameratje een accreditatie heeft. Ze zei toen bij een Engelstalige autosportwebsite ofzo te horen...
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Organisatie kon echt beter.
Volgens mij was circuit zolder niet echt klaar voor deze wedstrijd.Heeft er echt niemand geklaagd op de gouden tribune aan de eerste linkse.Deze mensen moesten door de modder en bulldozersporen naar hun tribune,op sommige plaatsen lagen wel matten maar die waren al snel besmeurd.En inderdaad met een gewone kaart kon je vanop dezelfde plek de wedstrijd volgen. Vrienden van mij die nog niet op het circuit waren geweest kwamen binnen aan de ingang opzij van hotel de pits.Daar ze gewone kaarten hadden mochten ze niet door want was enkel voor tribunes of paddock.Is normaal maar wat niet normaal is dat niemand hun wegwijs maakte hoe ze aan de binnenkant geraakten.Het leek me weer dat er vele dachten dat het rond hen draaide in plaats van Champ car.Trouwens heb gehoord dat je van in de pits gratis en voor niets de wedstrijd kon volgen met scherm en al. |
|
|||
|
|||
Quote:
http://www.champcarworldseries.com/C...6PDFR_0005.pdf |
|
|||
|
|||
Mogas heeft met twee mede collegas vanuit NL een prima dag gehad
Het enige minpuntje (hoewel minpunt ?) vonden we het bobos rondrijden met de safetycars ,Gelukkig werd dit met de lunchpauze gedaan Uitzicht vanaf de S5 tribune was prima en heb er zo'n 300 fotos weg geschoten ,Zal er straks proberen een aantal in het foto topic te posten. Opdevraag waar we deze tribune konden indenen hoe er tekomen werden we vriendelijk te woord gestaan
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Nog iets over de TV-uitzendingen:
Ik heb thuis de uitzending van VT4 opgenomen en mijn vriendin die van RTBF. Vergeleken met de RTBF (commentaar van ene Wéry en Mollekens) was het commentaar van VT4 dus heel goed. Bij La Deux was het echt huilen met de pet op. |
|
||||
|
||||
Op pitstop.tv las ik net het volgende als reactie op een champcar bericht:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Methanol
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vond dat commentaar op VT4 ook niet echt slecht. Gewoon een paar foutjes maar dat is normaal uiteraard. Kris Wauters en Erik Van Hoorick hadden een aangename stem.
|
|||
|
|||
Quote:
En als ze dan al eens iets produceren zijn het persberichtjes die niet eens motorgazet halen... |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik had een aanvraag ingediend (voor F1Journaal), omdat ik niet wist of en hoeveel belangstelling er zou zijn. Heb een bericht teruggekregen met vragen naar welk soort website ik vertegenwoordigde. Ze wilden enkel een accreditatie geven aan "the general press" en aan sites/bladen die een belang hadden in Champcar berichtgeving. Blijkbaar kwalificeerden wij niet daarvoor want ik heb er dan niets meer van gehoord. Ik vraag waar mogelijk altijd iets aan. Ten eerste moet je toch eerst materiaal hebben om dan iets te kunnen publiceren, en ja, die "fotograafplaatsen" zijn, wat men ook moge beweren , duizend keer beter dan de traditionele plaatsen, "achter den draad". Verder is zulk press kaartje altijd wel geloofwaardiger als je vist achter een statement of een mening. Maar ondertussen heb ik geleerd van mijn plan te trekken en hanteer ik altijd mijn motto : "ja kunt ge krijgen, neen hebt ge al". En dus loop ik door waar ik kan, trek foto's van waar het soms niet mag en stel vragen aan iedereen die eruitziet alsof hij iets zou kunnen weten. Over de loop van een weekend denk ik dat ik dikwijls meer piloten spreek en meer teammensen dan vele van die "ge-accrediteerden" |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Of het was om indruk te maken op de Amerikanen? Meindert (Van Buuren, promotor) wilde in de eerste plaats alle media naar Zolder halen zodat het evenement aandacht zou krijgen die het verdiende. Jammer genoeg zijn er wel een pak journalisen in Zolder geweest, maar heeft de BCCGP niet de aandacht gekregen die hij verdiende. Voor Assen worden er althans veel minder journalisten/Fotografen verwacht. Slechts 160. Maar daar zal het een echte stormloop worden van de fans. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 9 (0 members and 9 guests) | |
|
|