|
|
||||
|
||||
Quote:
Toch moet de promotie van dit evenement enigzins in orde zijn geweest. De lokale politie had gehoopt dat de Nederlandse staatskas aardig gespekt zou worden door dit evenement. Quote:
Uiteindelijk blijken de risicogroep dagjesmensen en vakantiegangers te zijn. Gevaarlijk volk, die toeristen Het was overigens een actie, volgens buurtgenoten, in de aloude DTM-stijl eind jaren tachtig / begin jaren negentig. Dus ook de Nederlandse politie had op meer bezoekers gerekend
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
wat ik raar vond, was dat Bourdais geen donuts deed na de wedstrijd. Hoopte dat hij dat op het einde van het rechte stuk ging doen.
|
|||
|
|||
Ja, ik zat er ook op te wachten.
|
|
||||
|
||||
jep had ik ook verwacht
|
|||
|
|||
Hij had de intentie er een paar te draaien aan post 15 (tegenover de REA) maar kon niet omdat er een ploeg baancommissarissen net aan de rand van de piste stonden om een "flag salute" te brengen.
De amerikanen uit Safety 3 hebben nog geprobeerd hen te waarschuwen.
|
|||
|
|||
Mannen, mannen, mannen, (excuseer dames), wat een gezump lees ik hier allemaal over de ChampCars in Zolder.
Ten eerste over die tribunes. OK, de Gold tribunes trokken op geen kl...n: op de rechte lijn kon je doof gaan zitten worden van de 125dB die weerkaatsten tussen de hoofdtribune en het pitgebouw. Aan die van de eerste linkse kon je tot aan je knieën in de modder gaan zakken. En de meeste Silver tribunes (met uitzondering van die in de Jacky Ickx) waren al niet veel beter. Maar vergeet niet dat je met een "general entry" van 40€ op de mooiste plaatsen terecht kon: de chicane en de Villeneuve. Vergelijk even met de F1 in Spa: met een algemene entree kaart kun je dan in de klim naar Les Combes gaan staan en de wagens gedurende 0.633 seconde aan 320 km/u voorbij zien komen. Voor al de rest mag je minstens 100€ ophoesten. Ten tweede wat de wedstrijd betreft: ik weet niet wanneer een van jullie een F1 zodanig hard over curbstones heeft zien gaan dat hij een kleine meter de lucht in gekatapulteerd wordt (en daarna door rijdt alsof er niks aan de hand is). Ik heb een paar inhaal maneuvers gezien die de concurentie met F1 waardig zijn. Ik heb een ronderecord met 5 (!) seconden aan flarden gereden zien worden. En vergeet niet: die mannen reden voor het eerst op dit circuit en hebben volgende vrijdag al hun eerste training in Assen opstaan. Logisch dat ze niet gaan riskeren een chassis "total loss" te rijden, dan zijn hun twee Europese races om zeep. Zoals de ChampCar Chief Medical Officer me na de wedstrijd zei: "totally abnormal race, usualy they would be crashing cars about every other corner..." Ten derde: stop blaming Circuit Zolder. Als er iets fout is gegaan, stuur een mail naar Van Buuren, hij heeft het spel georganiseerd. CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel. En ten slotte, wees blij dat een race van dit kaliber hier is kunnen doorgaan en misschien de volgende jaren terugkomt. Of is een 24u race met 2PK's misschien waar jullie naar uitkijken???
|
||||
|
||||
Quote:
niet moeilijk, Champcars zijn zowat het snelste dat Circuit Zolder de voorbije 20 jaar gezien heeft... (voor de rest heb je wel gelijk)
|
|||
|
|||
Quote:
Op mijn vraag waarom er geen communicatie met de fans was omtrent de tribunes en de tickets kreeg ik uit eerste hand te horen van de organisatoren zelve (inderdaad, uit hun eigen mond) dat "normaal gezien CZ hiervoor zou zorgen". Maar telkens je op CZ wat vraagt vervallen ze daar in een oorverdovende stilte, of ze verwijzen je door naar de organisator of de ticketing. Einde van het verhaal : niemand neemt zijn verantwoordelijkheid jegens de fans op. Ik kom volgende keer zeker weer opnieuw kijken naar de Champcars. Na de F1 is deze serie een ware verademing. Maar ik zal niet meer die idioot zijn die vooraf zijn tickets bestelt. Ik ga lekker wachten tot de allerlaatste dagen en de voordeeltjes die dan uit de lucht vallen, ondanks alle beloftes en goede voornemens die ik voor volgend jaar heb te horen gekregen. Als er meer mensen zijn zoals ik, die zich "gepakt" voelen, met deze reactie dan hoop ik maar dat hun voorverkoop volgend jaar op iets trekt. Ik vrees er het ergste voor. Ik ben daar nog nooit gaan naar kijken. Maar wat zou er mis zijn met races in 2 PK'tjes? |
|
||||
|
||||
Wie vergelijkt er nu dáármee Voor de mensen die zich slechts één topevenenment wilden veroorloven en de F1 boven de Champ Car kozen, heb ik trouwens nog het nummer van een goede psycholoog
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is werkelijk schandalig! Wat is het nu voor moeite het daar met een shovel even te egaliseren en dan gelijk die idioot hoge bouwhekken te verlagen. |
|
|||
|
|||
Inderdaad, in de eerste linkse is de lage groene draad weggedaan om het veldrijden mogelijk te maken. nu dat CZ niet meer zulke events organiseert, zouden ze die zone eens moeten egaliseren en opnieuw die lagere groene draad zetten. Dat toont ook wel wat professioneler dan die Heras-hekken die niet eens op gelijke hoogte staan.
|
|||
|
|||
Quote:
Trouwens, ik ben er nu dit weekend niet geweest dus het kan veranderd zijn, waarom staat er nog steeds een horde herashekken in het midden van "het eerste linkse => kanaalzone" gebied? Die hekken staan daar al van de 24U 2005; toen 'Monster Mutt' kwam 'optreden'
|
|||
|
|||
omdat daar nog altijd een offroadparcour is om de een of andere reden.
Ze hebben nu wel die grote berg aan de sterrenwachtbocht weggedaan. Jammer, want als die hekken soms openstonden kon je daar heel mooi foto's trekken in de remzone.
|
||||
|
||||
Vraagje: weet iemand wie de zangeres was die zondag The Star-Spangled Banner vertolkte? Invoerproduct?
|
|
|||
|
|||
Eve Campbell dacht ik.
Belgische die mee heeft gedaan aan eurosong
|