![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Meer informatie over het blad en abonnement vind je hier ... |
|
||||
|
||||
Quote:
1.5 l turbo en er waren versies van tot ook ongeveer 840 pk. Die GTX 5 bakken waren beesten om mee te rijden, zijn ook alles samen veel doden in gevallen. (Ralf Stommelen @ California for example)
|
||||
|
||||
En huppakee, de rest van de decals staan er ondertussen ook op. Na een 3-tal laagjes vernis om de decals te sealen die liever niet met solventen bewerkt worden ziet de body er dus nu zo uit :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit moet de eerste keer zijn dat ik een model ga hebben dat zo glanst. Ik moet zeggen : het heeft wel iets. Minder realistisch, maar het presenteert wel mooi. |
|
||||
|
||||
Zeker wel mooi.
![]()
|
||||
|
||||
Eel schoon. Die glans geeft het wel iets extra, nice work.
|
|
||||
|
||||
the master at work again.
Wat een glans! Chique!
|
||||
|
||||
Terwijl de vernislagen door en door moeten drogen, doe ik natuurlijk verder aan het interieur.
Eerst wou ik eens zien of ik die houten kist die als tegengewicht dient, kon nabouwen. Met wat plastic sheet maak ik dus een doos en ik heb ook nog wat "hout-folie" liggen die ik overhad van een bouwdoos van een old-timer vrachtwagen (Ford-T). ![]() Dus werd de doos ermee bekleed, waarna ik met photoshop de decals gemaakt heb die ook op de referentiefoto te zien zijn. Ze werden dan op decalpapier geprint en op de kist geplakt : ![]() De wielen en het onderstel werden zo goed en zo kwaad als het kan bij zo'n curbside kit geschilderd om toch enigszins de indruk te wekken dat het een echte motor is : ![]() ![]() ![]() Daarna kon het model eindelijk op zijn "poten" gezet worden om aan het interieur te werken. Ik moet aan de bodem nog wel wat weathering en drybrushing uitvoeren. ![]() |
|
||||
|
||||
De rolkooi werd in de juiste kleur gespoten :
![]() De poten van de kuipzetel werden afgezaagd en voorzien van realistische : ![]() De versnellingspook werd gemonteerd : ![]() De deurpanelen werden scratchbuilt : ![]() Daarna kan de montage van alle onderdelen een aanvang nemen : ![]() De piloot wordt gedryfit : ![]() |
|
||||
|
||||
De counterweight-kist wordt gedryfit :
![]() Daarna worden de verschillende onderdelen geweatherd en vastgelijmd, en de gordels van de piloot worden "verlengd" zodat ze op de bodem en aan de rolkooi bevestigd kunnen worden : ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Geen woorden voor al dat moois. Daarom zeg ik maar niks behalve: "Dat verdient een bloemetje!"
Keep the updates coming!
|
||||
|
||||
Ik word er stil van.
![]() |
|
||||
|
||||
De counterweight-kist wordt op zijn plaats gelijmd en de riemen waarmee ze vastgegespt is, zijn toegevoegd. Ook de brandblusser wordt niet vergeten.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Wat is feitelijk die counterweightkist?
Een soort van tegengewicht?
|
||||
|
||||
Quote:
Maar your guess is as good as mine hoor, ik bouw gewoon na wat ik op de foto zie. Ik kan me niet voorstellen dat Ickx een echte krat wijn meenam tijdens de race, dus daarom ga ik ervan uit dat de kist gevuld is met zand of beton. Vergeet niet dat dit een wagen uit 1978 is en de methodes om het gewicht te verdelen toen nog ietsje "rudimentairder" waren dan vandaag... |
|
||||
|
||||
Ik dacht eerder dat het een kist was met wat gereedschap en hier en daar een klein reserve-onderdeel voor pechverhelping tijdens de race...
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|