![]() |
|
|
||||
|
||||
Wat mij opvalt is dat er dit jaar voorraan maar 2 teams strijden.
Toyota: ralf en Trulli zijn op de moment zeer aan elkaar gewaagd. als ze zo doorgaan hoog in het constructeurskampioenschap. Renault: Fisichella is een pechvogel maar als hij geluk heeft kan hij mee en soms zelf over alonso. McLaren: Raikkonen fenomenaal, montoyoa maar zozo. Het schijnt dat Montoyo zich bij McLaren precies in het leger voelt. Ferrari: Schumacher is mee als hij geen pech heeft maar waarom Barichello nog komt opdagen is mij een raadsel. Zelfs als hij geen pech heeft rijdt hij lusteloos en ver achter Schumacher rond. De 2de plaats in Australië was ene hoogtepunt. Daarna was het om te huilen.
|
||||
|
||||
Deze kon ik niet laten:
kijk naar die linker-slick op Montoyas McLaren ! ![]() Héél duidelijk nu dat de linkerbanden het meest belast werden. Schumacher bleef het langst op de baan, en misschien daarom dat de Bridgestone het voor bekeken hield.
|
||||
|
||||
Quote:
- Ten eerste zullen ze dan binnen dit en enkele GP er moeten staan met een auto die alles en iedereen ver achter zich laat. Dit is de F2005 voorlopig nog zeker niet - Ten tweede zullen de qualificatieproblemen opgelost moeten zijn ... - Ten derde zal de teamgenoot ook op een hoog niveau moeten rijden (en zo punten wegsnoepen van de concurrentie) - en ten laatste .... zal de concurrentie ook een handje moeten meehelpen en punten van elkaar wegsnoepen ... Een Alonso kan nog weinig overkomen als hij niet uitvalt en de schade altijd kan beperken tot een punt of 2 Als je deze factoren combineert zijn de kansen quasi nihil
|
||||
|
||||
Quote:
![]() dus zie niet goed in wat langer op de baan blijven zoveel verandert aan de slijtage ![]()
|
||||
|
||||
Beetje saaie race zonder kamikaze Sato. Zonder BAR is F1 nog maar half zo interessant voor mij.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Punt was dat er afgelopen zondag werkelijk niets te zien was .... Van een saaie processie gesproken .. Het feit dat we op weg zijn naar een nieuwe wereldkampioen na zoveel jaren dominantie zal voor veel mensen een pleister op de wonde zijn ... Ik hou mijn hart al vast voor Monaco
![]() Last edited by airco; 09-05-2005 at 12:28. |
|
||||
|
||||
Quote:
In feite doet het fenomeen dat we nu te zien krijgen (nl. wagens die op een onverwacht moment ineens moeten opgeven omwille van de versleten banden) me sterk terugdenken aan de tijd toen het TANKEN verboden was (jaren '80) : toen vielen ze niet uit met platte versleten banden, maar wel met lege tanks omdat de hoeveelheid getankte brandstof dikwijls te "nauw" bemeten werd. |
|
||||
|
||||
Ik vind wel dat het tijd word voor een nieuwe wereldkampioen. Schumi heeft lang genoeg mogen winnen (vindt ik toch). Iedereen heeft recht om te winnen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() zo zie je dat het circuit veel snelle rechterbochten telt (Renault, Repsol, Campsa, Banc Sabadell, New Holland, laatste bocht). in al deze bochten wordt het gewicht van de wagen naar de buitenkant (likerkant dus) gedrukt, waardoor de banden aan die kant extra belast worden. de ongelijke slijtage ligt dus volledig aan de aard. van het circuit. Ik ben niet verschoten van het feit dat de ontplofte banden alle links zaten. *edit* de foto van Montoya toont trouwens dat de teams de wagens daarop specifiek afstellen: de linkerband vertoont meer camber dan de rechter.
Last edited by marcel; 09-05-2005 at 15:19. |
|
||||
|
||||
Wie naar La Une gekeken heeft, weet trouwens dat Tassin dit al voorspeld had vóór de start van de race.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Martin Brundle op ITV ook...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Verder vond ik Fisichella een heel sterke race rijden hoor! Hij reed tamelijk onopvallend, maar na de eerste pitstops reed hij toch maar mooi op de 2e plaats! Hij had ook geen probleem om Alonso achter zich te houden, tot zijn wagen ineens nogal nerveus begon te reageren, met die vreemde voorvleugelvervanging als gevolg. Montoya reed ook maar een matige race. Enkel in het eerste wedstrijdgedeelte heeft hij wat laten zien. Kweet niet of iemand dat nog opgevallen is, maar hij nam echt wel een sterke start, was op weg om een plaats of 2-3 te winnen voor de eerste bocht, tot hij links het gras ingeduwd werd, waardoor hij terugzakte naar 8. En toen de safety car buiten kwam, meteen (een zwaardergeladen) Schumacher inhalen, dat deed me weer ff denken aan een gelijkaardige situatie in Brazilië enkele jaren geleden ![]()
|
||||
|
||||
Weet er trouwens iemand waarom Montoya 2 pitstops (redelijk dicht) na elkaar uitgevoerd heeft?
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|