De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-06-2005, 18:29
jeroen van der's Avatar
jeroen van der jeroen van der is offline
De Paddock Rookie

jajajaja, het was weer een geweldige dag!

Wat een speed, wat een sensatie zowel op de baan als ernaast!

Het leek er op dat de turbo van de matzwarte 205 van Pascal de geest had/heeft gegeven! Maar als ie eindelijk loopt dan isie ook wel supersnel hoor! Daar kan geen Mi16 tegenop, denk ik!

Kort verslag:

Het eerste uur met Martijn gereden en geprobeerd om wat filmopnamen te maken. Dat lukte dus niet omdat het steuntje voor de camera niet stabiel genoeg was, veel te veel trillingen. Ik heb het nog nooit zo druk op de baan gezien als gisteren! En dan was ik al expres niet om 13.00 uur gaan rijden (13.00 u is het wisselmoment van de ochtendsessie en de middagsessie)!! Enorm goed opletten en goed op de lijnen blijven rijden. Een paar leuke snelle ronden kunnen maken.

Maar ja.... Aangezien de 205 van Pascal het (onverwacht....?) niet deed en hij een paar alleraardigste dames had uitgenodigd om mee te rijden (in de auto!) hebben zij bij mij plaatsgenomen en heb ik het tweede uur om beurten met de dames over de baan gejaagd! En lol dat ze hadden!! Ik ook hoor want allebei noemden ze mij een geweldige coureur.....(hum, hum)!

Toen ik de auto weer voor mij alleen had heb ik geprobeerd om er nog een paar snelle ronden uit te persen, maar helaas....!

De GRINDBAK betekende het einde van de sessie!! Jos Verstappen was er niets bij! Wat een geweld en een stof geeft dat als je zijwaarts in het grind gaat! Ach ja, heb ik dat ook eens meegemaakt. (vorig jaar heb ik ook als eens de bandenstapel gekust...)

Next stop: vrijdag 8 juli.

BE THERE!

Jeroen
Old 09-06-2005, 19:57
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie

@iode

ik kreeg kippevel van uw machien. en zeker mijn kameraad (die heeft er na 6'en nog eventjes in mogen zitten). ik loop al meer dan een jaar rond met zo een turbo idee in mijn hoofd. en van u gisteren te zien weet ik zeker dat ik ook zoiets moet gehad hebben in mijn leven. Als je volgende Eran komt moet je mij je filmpje eens op cd branden. daar heb ik wel wat centjes voor over, kan daar uren naar kijken. ik rij dan met een rood 106'je waarschijnlijk tussen 5 en 6 (het is ook een 1300'je).

die toyota tijdens het driftuur vond ik ook wel cool. telkens spectakel. had ik goed gezien of werd er soms ook handrem getrokken? is ie stuk gegaan, want hij heeft zijn laatste ronde zo langzaam gereden (hopelijk niet)
een paar hints voor de bestuurder, als ze nog niet bekend zijn:
banden voor hard(harde banden geven minder mee) en achter zacht (dan vervormt het raakvlak meer waardoor minder grip).
dit helpt ook: planken door de bocht tot onderstuur optreedt en dan gas lossen. dan valt het gewicht op de voorwielen en gaat het weg van de achterwielen. (een snok aan het stuur tijdens het gas lossen kan geen kwaad)
het was eens fijn om als toeschouwer te komen neuzen. ben blij dat ik het niet gemist heb.
groeten en tot de volgende
Reply With Quote
Old 09-06-2005, 21:03
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie

@iode

Niet mis ... weet je wat voor een tijd je reed met de DAX? Ik draai met de Seven normaal rondjes van 1'56-1'57 met een beste tijd van 1'54.60 Dit met 133pk en op Yokohama 048R's.
Old 09-06-2005, 21:14
E30 Racing's Avatar
E30 Racing E30 Racing is offline
De Paddock Rookie

@lode:

Wauauauauw, wat een masjien! Heb met kippevel staan te kijken en vooral te luisteren! Echt super. Is toch niet op de baan te houden zoiets... Ongelooflijk!

Groetjes Frans

Last edited by E30 Racing; 10-06-2005 at 09:03.
Reply With Quote
Old 09-06-2005, 21:26
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Ja's wel ferm dat 'machien'
Ook mooi hoe je even zo achter die Porsche blijft na het uitkomen van de Bolderbergbocht.
Old 10-06-2005, 00:08
lode's Avatar
lode lode is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Cat-Seven
@iode

Niet mis ... weet je wat voor een tijd je reed met de DAX? Ik draai met de Seven normaal rondjes van 1'56-1'57 met een beste tijd van 1'54.60 Dit met 133pk en op Yokohama 048R's.

Hi Cat

Tijden waren (nog) niet zo goed.

Ik heb het ding pas enkele weken en ben al blij dat de motor heel gebleven is.
Het voertuig is (nog) niet ingeschreven, ik kan het dus enkel op een circuit proberen onder de knie te krijgen.
Mijn eerste rit was in Francorchamps (German club day)
Maar na enkele ronden was het al afgelopen. Gigantisch blauwe rook uit de uitlaat en einde oefening. Ik dacht dat de turbo het begeven had maar achteraf bleek het enkel de olie terugloop leiding te zijn die verstopt was zodat al de olie in de turbo terecht kwam.

Op Zolder ging alles prima, ik heb me alleen een beetje moeten inhouden want ik had al meteen een waarschuwing voor "geluidsoverlast". Daar zullen we volgende keer dus iets moeten op vinden.
Voor de rest verliep alles prima. De DAX ging als een raket.
Acceleren is niet de juiste term. Je hebt meer het gevoel afgeschoten te worden eens de turbodruk opkomt.

Enkele gegevens :

Chassis: DAX RUSH MC met camber compensation.
Gewicht: 500 KG
Motor: Suzuki Hayabusa 1300CC
Turbo ombouw gedaan door Holeshot
360PK@1bar (kan de druk vanuit de auto opschroeven tot 1.8 bar, maar ik durf nog niet)
Banden: Toyo Proxes (Een superband voor relatief weinig geld)

Heb afgelopen woensdag toch de hele namiddag gereden (en 70 liter verbruikt) Dus ik begin nu toch wel een beetje vertrouwen in het beestje te krijgen.
Volgende keer zullen we de tijden eens bijhouden.
23 Juni is er weer vrij rijden op Francorchamps en dan zullen we zeker van de partij zijn.

Lode
Reply With Quote
Old 10-06-2005, 09:10
Roy Hartgerink's Avatar
Roy Hartgerink Roy Hartgerink is offline
De Paddock Rookie

Let ff op bij het opschroeven van de turbodruk. Ik heb op Zolder namelijk al eens een turbo "opgeblazen". Alles heeft een grens
Reply With Quote
Old 10-06-2005, 09:34
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie

@Iode

Ik zou zelfs meer zeggen ... draai gerust de turbo naar onder en leer eerst de wagen kennen met minder vermogen. Je tijden zullen bij aanvang dan wel lager zijn maar op lange termijn heb je er best wel voordeel bij. Het verplicht je je momentum hoog te houden en je lijnen zo zuiver mogenlijk zonder je te moeten concentreren op het brute vermogen. Eens je zo op de limiet van de wagen rijden kan draai je de druk rustig terug naar boven ...

Met mijn beperkte 133pk en 650kg (piloot en volle tank inbegrepen) moet ik er wel voor zorgen weinig fouten te maken. DE acceleratie van nul af mag dan wel goed zijn maar vanuit de 1ste rechtse of de Bianchi mis ik vermogen. Hier en daar kan ik nog wat tijd bijwinnen maar het is en blijft een 2de wagen voor me, 10-16000km per jaar, en ik moet er niet aan denken dat ik hem in het grind of de muur zet.

Een straat-Seven met dat vermogen zou je moeten toelaten onder de 1'45 te duiken op Zolder en op Spa onder de 2'45 ... wel best niet ineens proberen
Old 10-06-2005, 23:53
Stof's Avatar
Stof Stof is offline
De Paddock Rookie

Hallo iedereen,

Ik heb het genoegen gehad mijn eerste circuitervaring op te doen op 8 juni (was een verjaardagscadeautje van mijn vriendin), en ik moet zeggen dat ik mij ongelooflijk goed heb geamuseerd. De sfeer was ongelooflijk onder alle "nieuwelingen" (op één uitzondering - handgeverfde golf - na).
Helaas kon ik er niet bij zijn in de namiddag. Maar ik heb mij al een dagje verlof gevraagd om de volgende sessie te kunnen bijwonen. Ik kan haast niet wachten :-)

Hierbij wil ik alvast iedereen bedanken voor een zeer geslaagde dag.

Sportieve groeten,

Kristof Lorie
Reply With Quote
Old 11-06-2005, 00:57
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

lode

schitterend machien

niet normaal wat een power ..
Old 11-06-2005, 13:29
volvotje007 volvotje007 is offline
De Paddock Rookie

De woensdagnamiddag was voor ons weer geslaagd wij hebben ons rondjes gereden zonder stukken.
Dus zijn wij terug van de partij de volgende maand
Reply With Quote
Old 12-06-2005, 12:02
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Jo Smets
Besten,

weer een toppie dag gisteren. heb niet zelf kunnen rijden, maar heb wel een aantal rondjes met Jurgen Vanhoover in de Yaris gereden. amai szeg, dat gaat niet slecht.

Fantastisch gereden vond ik, alleen een beetje erg aggressief. Heb me wel kostelijk geamuseerd en heb veel bijgeleerd.

Tot 8 juli, weer met de Mini

Nogmaals bedankt Jurgen, Pascual en de rest van VAMO Racing

Race-groeten,
Jo Smets
Graag gedaan! 8 Juli komen wij terug.
Reply With Quote
Old 12-06-2005, 12:09
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Yannick R
Ik heb ook al met die Yaris gereden (en met hem)

Tzou goed kunnen dat'k op 8 juli (oftewel in Augustus) nog eens kom
Het kriebelt weer.
Zitten nieuwe bandjes op alvast
Zeker doen! De Yaris blijft de max! Wel tijdig laten weten wanneer je komt, wij hebben veel mensen dat willen rijden.
Reply With Quote
Old 12-06-2005, 13:35
Cor's Avatar
Cor Cor is offline
De Paddock Rookie

ook ik heb weer giganties genoten van de vrijrij sessies in de middag.
ik kan bijna niet wachten tot 8 juli.

foto's staan online op www.porschefoto.nl >>> evenementen >>> circuit Zolder 08-06-2005.

tot de volgende keer.
Reply With Quote
Old 13-06-2005, 10:47
roovers-racing's Avatar
roovers-racing roovers-racing is offline
De Paddock Rookie

Het was echt een prachtige dag. Vond het ook eens leuk om in druk verkeer te rijden, weer een extra dimentie.
Een paar keer mooi kunnen racen tegen andere E30'ers, vooral die van Carlier, de 2de, was het moeilijkste, uit trage bochten trok hij veel sneller op. Zijn slicks zullen er wel voor iets tussen zitten. Wij reden op standaardbanden.

Ook nog eens bedankt aan de fotografen, veel en mooie foto's. Bedankt.
Tot 8 juli.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules