De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-06-2005, 22:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Lambo
En die rode bril... ik denk dat dat nogal meevalt als je ziet dat mijn avatar het teken van Sauber bevat en in mijn commentaar Alonso wordt aangemoedigd...
wat ligt er achter in een sauber ?

Reply With Quote
Old 28-06-2005, 22:34
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Superdiesel
In mijn ogen is er ook niet direct iets mis met die 'kisten'.
Ik vind echter wel dat de FIA had kunnen verbieden. Omdat je met deze kisten ook de velgen verwarmd en dit tegen de geest van het reglement is bv. Maar ze hebben het niet gedaan.

En nog iets waar max (mosley) waarschijnlijk niet aan gedacht heeft : Is dit kostenbesparend? Alle andere teams zullen dit waarschijnlijk nu ook doen.
En dan heb ik het nog niet over de transportkosten, zeker bij de overzeese GP's. Een gewone deken kun je opvouwen. Deze kisten niet en die nemen volume in. Op een vliegtuig betaal je per volume.....
Kostenbesparend he?
Ik denk nu wel niet dat die boxen zo een groot aandeel in het volume van een volledige uitrusting gaan innemen. De velgen moet een team bijvoorbeeld zelf ook meenemen, als je dus in elke box een velg steekt, zit je al met wat velgjes minder hé! Op een vliegtuig wordt je trouwens meer op gewicht dan op volume belast! Ze gebruiken dat precies ook niet voor alle setjes.

Maar met die dekentjes kan je ook heel de band met velg opwarmen hoor! Zeker als ze zo opgestapeld liggen als op de achtergrond. Vroeger bij Patrick Slaus Racing wel eens aan de hand gehad dat ik de banden te lang voor de wedstrijd of training in de dekens deed. Met blote handen waren de velgen zelfs bijna te warm om vast te nemen en op de wagen te monteren. Voorwaarde is dus inderdaad wel dat ze er lang moeten kunnen inzitten.
Old 28-06-2005, 22:59
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

"wat ligt er achter in een sauber ? "

Stof sedert Indianapolis zeker?
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 23:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Lambo
kortzichtig? ik vraag dan aan jou wat wel de oplossing was... Niet starten, uit solidariteit? Of je laten benadelen omdat je concurrent een fout maakt, om toch maar de fans een 'race' te schenken? Waar zijn we dan mee bezig?

Het is simpel: als je leert voor een examen, dan slaag je meestal, doe je je werk niet,dan mag je het vergeten (om het maar eens met studententermen te noemen) ... Ja sorry hoor, maar door het gestuntel van Michelin komen al de Michelin-teams in de problemen, komt de FIA voor voldongen feiten te staan (moeten ze dan maar hun reglementen in de vuilbak gooien? ) en komen de Bridgestone teams onder vuur omdat ze doen in Amerika waarvoor ze zijn gekomen: racen... ??? Als de tijdritfiets van Armstrong in de Tour illegaal blijkt te zijn, en hij moet van start met een gewone koersfiets, dan moeten Basso en Ullrich ook maar 'uit solidariteit' hun tijdritfiets in de dijk dretsen... Of moet de UCI dan maar 'tijdelijk' hun regeltjes even overboord gooien?

En die rode bril... ik denk dat dat nogal meevalt als je ziet dat mijn avatar het teken van Sauber bevat en in mijn commentaar Alonso wordt aangemoedigd... Mijn bril is overigens grijs

En ik mag dan nog maar redelijk recent zijn afgestudeerd, kvolg al bijna 16 jaar de F1 en kheb na 24 jaar in dit leven ook al de nodige dingen meegemaakt...
Er is 1 ding in jullie hele betoog dat jullie, net zoals Max!, vergeten, de fans, die veel geld betaald hebben... Als ik vroeger examen deed, waren er helaas geen fans...

Als het RIR is hebben jullie volkomen gelijk. Maar er had voor de fans een mooiere oplossing bestaan. Die is er niet gekomen. Prima hoor, iedereen is verantwoordelijk voor wat ze doen en wat ze niet doen. Ook de FIA en Ferrari.

Maar goed, 't ging hier over de beauty case (mooi woord! )

En dat van de leeftijd heb al al eerder uitgelegd. Alles jullie toch al zo ervaren zijn (ik vergiste me blijkbaar), waarom dan aangesproken voelen?
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 00:06
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Huudo
Er is 1 ding in jullie hele betoog dat jullie, net zoals Max!, vergeten, de fans, die veel geld betaald hebben...
Dat er een oplossing moet komen voor de gedupeerde fans die veel geld hebben betaald voor een ticket staat buiten kijf. Ik denk dat iedereen het daarover eens is. Wat dat betreft neem ik mijn hoed af voor de geste die Michelin heeft gedaan om alle US GP tickets terug te betalen.
Zij hebben door hun blunders schade veroorzaakt .... die schade wordt integraal (en nog een extra geste er boven op) vergoed. Dit is een normale schade afhandeling zoals in elke schadeclaim de schade verhaald wordt op diegene die de schade heeft veroorzaakt.

--------------------------------

Waar ik je pleidooi over de fans niet volg is in het sportieve verloop ... Hier mogen de fans totaal geen invloed op hebben. Ik ben dan ook absoluut niet te vinden voor allerlei kunstgrepen om toch maar een GP te hebben met 20 deelnemers.
Als morgen Armstrong in de Alpen de diaree krijgt moeten zijn concurrenten de etappe ook niet aflasten.
Michelin kon de track niet aan ... zij (en de teams die ermee samenwerken) verliezen de punten. Dat is de harde maar sportieve realiteit .... In alle andere scenario's spreken we niet meer van sport maar van een geregiseerd massa-evenement.

Zoals ik reeds eerder zei ...
Als Sport mooi als sport een evenement kan zijn ... Maar sport mag niet geregiseerd worden om toch maar een geslaagd evenement te zijn

----------------

Conclusie : Oplossing voor de Fans ja .... Maar de fans mogen het sportieve niet beïnvloeden
Old 29-06-2005, 00:11
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
mja je krijgt je geld terug dat je voor de GP betaald hebt. leuk als je van Alaska bent gekomen.

Reply With Quote
Old 29-06-2005, 00:21
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by raceboy
mja je krijgt je geld terug dat je voor de GP betaald hebt. leuk als je van Alaska bent gekomen.
Wel ... Er zullen altijd gedupeerden zijn en blijven.

Dit is gelijkaardig met de verzekeringssector. Ook al ben je perfect verzekerd ... een nuloperatie zal een ongeval nooit zijn. Je legt er altijd wel iets aan toe.

Punt is dat zelfs al zou je van Alaska gekomen zijn voor de GP (dan spreken we niet meer over het gros van de mensen) je 2 dagen F1 (+ alle andere randanimatie) gezien hebt voor de prijs van je vliegtuigticket. Veel meer kan je in zo een situatie niet doen om een massa van som terechte ... maat dikwijls ook onterechte claims te vermijden he.
Old 04-07-2005, 23:33
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular

Wat ook wel leuk is, op de officiële site van de f1, www.f1.com , staat schoon, in association with bridgestone :-)
Reply With Quote
Old 05-07-2005, 00:18
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by airco
...
Dat is de harde maar sportieve realiteit .... In alle andere scenario's spreken we niet meer van sport maar van een geregiseerd massa-evenement.

Zoals ik reeds eerder zei ...
Als Sport mooi als sport een evenement kan zijn ... Maar sport mag niet geregiseerd worden om toch maar een geslaagd evenement te zijn

----------------

Conclusie : Oplossing voor de Fans ja .... Maar de fans mogen het sportieve niet beïnvloeden
Als je naar F1 kijkt als "sport" dan zult ge wel gelijk hebben. Ik kijk ernaar als een technologische business, big business. Dat verklaart het fundamentele verschil in zienswijze. Het rondrijden van reclamepanelen aan zeer hoge snelheid is maar een middel om aandacht te trekken (lees reclame maken) en een gevolg van de gehele technologie die erachter steekt.

De vergelijking met Armstrong gaat dus maar gedeeltelijk op, omdat dat nog als sport aanzien kan worden.

Der Jan wachtte anders wel op Lancy-boy vorig jaar toen die tegen het dek ging in een of andere beklimming

Last edited by Guido; 05-07-2005 at 00:21.
Reply With Quote
Old 05-07-2005, 10:31
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

tja maar daar was toen ook geen sprake van een blunder van Armstrong of US-Postal ....
Enkel van een opgefokte toeschouwer die de koers ff kwam vergallen

Maar de oorzaak van de verschillende zienswijzen is inderdaad de verschillende invalshoek waarvan we uitgaan ...

Aan de teams en de FIA om uit te maken waar ze naartoe willen
==> pure sport ... met de dramatiek erbij
of
==> een high-speed reclamemedium voor technologiebedrijven waar enkel het showgehalte telt
Old 05-07-2005, 12:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by airco
==> een high-speed reclamemedium voor technologiebedrijven waar enkel het showgehalte telt
Want dat is het al
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-07-2005, 10:10
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

wel en dan zit je op de kern van het huidige probleem he

Ofwel blijft (of wordt) het een sport ==> dan gaat het voort onder een sportkoepel als de FIA
Ofwel zeggen we de sport vaarwel ==> GPWC here i come

In dat laatste geval hoeft het voor mij niet meer in de F1

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules