![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
OK, begrijpelijk, alvast bedankt. mvg, Jo |
|
|||
|
|||
Ik vraag me af of de huidige WRC wagens nog veiliger kunnen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar het kan ook anders : bv door de snelheid ingrijpend in te dijken. Tenslotte was het ook die oplossing die in 1987 uit de bus gekomen is door de groep B's te bannen... |
|
||||
|
||||
een stevigere rolkooi...
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Er lagen sowieso al plannen op tafel voor vernieuwing (minder electronics ed) waardoor de wagens sowieso wel wat trager zullen worden. Dus verandering en vernieuwing komt er gegarandeerd, maar dat zal niet zijn naar aanleiding van het ongeval. |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de kooi stijver maakt, wordt je niet verpletterd, maar de G-krachten op je lichaam worden enkel groter en dat is meestal het meest dodelijke. Ze zouden een kreukelzone moeten voorzien.(en die hoeft niet per se tussen de persoon en de deur te zitten, kan ook tussen de 2 personen) En de personen in een gesloten(niet plooibare) kooi plaatsen. Er zal dan altijd iets van stijfheid verloren gaan, maarja, dat valt nog met de ophanging of een extra aanpassing rond de 2 kooien te overbruggen. Daarnaast, als je niet naar het bovenstaande kijkt : wat wel kan is bvb naar een amerikaanse kooi toestappen, als in de Nascar, met 3 buizen voor de deur die naar buiten komen en daarachter nog eens 2 rechtdoor.... mvg, Jo Smets |
|
||||
|
||||
Als je je medeleven wil betuigen, dan kan dat on-line. Iemand uit Estland heeft een electronisch register on-line gezet.
http://www.tdl.ee/~raxz/park/ |
|
|||
|
|||
Quote:
De boom is midden op de deur gepakt en de wagen stond een paar meter verder stil. De foto's zullen nog wel rondgaan veronderstel ik. Het is zeker jammer ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Op een ander forum zijn wel wat foto's te zien.
Gedetailleerde foto's zijn er voorlopig niet en die hoef ik ook niet te zien. Vraag me toch af of Peugeot commentaar krijgt op het model 307 dat ze gebruikt hebben aangezien er in het begin veel commentaar was op het dak. Juist dat dak ziet er erg geplooid uit. |
|
||||
|
||||
risico van het vak maar toch zonde
![]() joekel van n domper op het (laatste) seizoen van peugeot dat toch al nie al te best was.... ![]() op de site van peugeot
The end. Last edited by TYRI F1; 19-09-2005 at 20:26. |
|
||||
|
||||
Amai, de wagen ziet er gehalveerd uit! Volgens pitstop.tv was de boom tot halverwege de cockpit doorgedrongen!
Ik denk niet dat door het steviger maken van de rolkooi zo'n impact goed kan aflopen! Misschien op van die gevaarlijke punten met een paar bandenstapels werken om de kracht van de slag een beetje te breken! Hoewel, dit ook niet haalbaar is, want wat ga je bv in Finland dan doen? Hoe erg ook, dit is het risico van het vak, maar het blijft een pijnlijk verlies! RIP Michael. |
|
|||
|
|||
En wanneer is een punt gevaarlijk?
Het kan bij de verkenningen wel een bocht op volle snelheid zijn terwijl er tijdens de rally door regen en eerdere wagens ineens een heel andere situatie ontstaat. Dan kan je overal de bomen wel gaan 'beschermen'. Denk dat er moet worden gekeken naar het aanpassen van de deuren (hoewel je die nooit 100% veilig krijgt) en eventueel invoeren van SIPS. Ook wel 'side seat mounted airbags' genoemd. |
|
||||
|
||||
@ mods : een aparte thread voor de betuigingen?
See prono. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|