De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-11-2005, 23:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Wat het probleem met de voorkant betreft.

Zou het kunnen dat de kas vooraan gewoon niet diep genoeg is gemonteerd? Ik ken de kit niet, maar is er geen montage lipje(s) aan de binnenkant van de kas ter hoogte van de bumper waar het chassis moet inpassen? Misschien zitten die niet goed en staat de kas daarom vooraan zo hoog?

Voor de rest ziet ie er zeker goed en heel netjes gebouwd uit, paneellijntjes enz. zijn heel verzorgd. Mooi werk!
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 16:21
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
mooi,mag ik eens vraagen welk kleur van rolkooi da is? ik ben er ook aan begonnen en komt hoopenlijk even mooi

Ik heb me niet aan het originele kleur gehouden, maar heb gekozen voor Tamiya Titanium silver X-32

Succes met het broertje of zusje!!
Reply With Quote
Old 11-11-2005, 16:24
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Huudo
Wat het probleem met de voorkant betreft.

Zou het kunnen dat de kas vooraan gewoon niet diep genoeg is gemonteerd? Ik ken de kit niet, maar is er geen montage lipje(s) aan de binnenkant van de kas ter hoogte van de bumper waar het chassis moet inpassen? Misschien zitten die niet goed en staat de kas daarom vooraan zo hoog?

Voor de rest ziet ie er zeker goed en heel netjes gebouwd uit, paneellijntjes enz. zijn heel verzorgd. Mooi werk!

Hmmm, neej dat is het niet aangezien je de body gewoon op het chassis moet zetten. er zitten dus geen lipjes of haakjes aan zoals bij de Tamiya-modellen. Je met het dus gewoon lijmen...
Reply With Quote
Old 12-11-2005, 02:39
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten
Ik heb me niet aan het originele kleur gehouden, maar heb gekozen voor Tamiya Titanium silver X-32

Succes met het broertje of zusje!!
dank je wel heb al eens beetje de rolkooi probeeren te passen ,zonder dat het geschilderd is, maar past ook aan geen kanten,was da van u ook zo?
Reply With Quote
Old 12-11-2005, 15:08
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
dank je wel heb al eens beetje de rolkooi probeeren te passen ,zonder dat het geschilderd is, maar past ook aan geen kanten,was da van u ook zo?

Met de rolkooi had ik eigenlijk weinig problemen, hoewel dit weld e oorzaak kan zijn van het niet goed passen van de body op het chassis. Een beetje te groot om erin te kunnen die rolkooi, maar klikte wel goed in elkaar...

Vooral goed vooraf passen en meten zou ik zeggen
Reply With Quote
Old 12-11-2005, 17:12
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Als die foto zo eens goed bekijk,dan zie ik dat de body mooi op het chassis staat.Zou het kunnen dat de ophanging van de voorwielen verkeerd is gemonteerd.Kan je eventueel daar nog aanpassingen aan uitvoeren want ik zie nu niet direct iets anders wat je moet gaan aanpassen.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 12-11-2005, 22:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Neej, als je goed naar de foto's kijkt, dan kun je zien dat de uitlaat aan de zijkant niet klopt... Het gaatje zit net wat hoger dan de uitlaat zelf... Als ik dan op de body druk uitoefen ter hoogte van het voorste raam (niet op het raam maar ernaast) dan klopt alles wel.

Misschien gewoon een fout bij de body? Beetje kromgetrokken of zo?? Heb al gedacht om er gewoon eens wat gewicht op te plaatsen gedurende een week of twee...
Reply With Quote
Old 12-11-2005, 23:25
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Neej, als je goed naar de foto's kijkt, dan kun je zien dat de uitlaat aan de zijkant niet klopt... Het gaatje zit net wat hoger dan de uitlaat zelf... Als ik dan op de body druk uitoefen ter hoogte van het voorste raam (niet op het raam maar ernaast) dan klopt alles wel.

Misschien gewoon een fout bij de body? Beetje kromgetrokken of zo?? Heb al gedacht om er gewoon eens wat gewicht op te plaatsen gedurende een week of twee...
OEPS , blijkbaar dan toch niet zo goed gekeken,ik zie nu inderdaad ook een kleine kier tussen body en chassis.Misschien kun je de onderkant van de snuit wat wegvijlen zodat de snuit wat lager valt.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 13-11-2005, 22:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Die kier is trouwens geen kier hoor, maar eerder een schaduw bij de foto...

Goed idee om een stuk van de voorkant af te schuren... Nu nog effe bedenken hoe, want alles is netjes aan elkaar gelijmd met Pattex secondenlijm... Bovendien vrees ik een beetje voor de laklaag... Maar ik ga erover denken. Niemand, die al een kijkje nam, die er trouwens iets van zag maar zoals eerder al eens gezegd, in de familie lopen weinig of geen kenners rond... Zelfs een mislukt model (zie WK-collectie) doet menig familielid een "waw, schoon modelleke" (in 't Westvlaams dan) slaken...
Reply With Quote
Old 19-11-2005, 22:43
scoobyfreak's Avatar
De Paddock Regular

Goe heb jij die achterkant zwart gedaan? gespooten of geschilderd?
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 02:33
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Hey Scooby,

Ik heb de achterzijde in twee laagjes tamiya X-18 geschilderd. Dus geen spuitwerk. Wel eerst een dun laagje verf en na droogtijd een wat dikker laagje en goed uitsmeren om penseeltrekken te vermijden.

TIP: Goed de reliëfgedeeltes "insmeren"

Succes !!
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 02:47
scoobyfreak's Avatar
De Paddock Regular

Ok bedankt, nu nog tamya verf vinden(gebruik meestal zwart van revell)
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 18:03
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Hey Scooby,

Ik heb de achterzijde in twee laagjes tamiya X-18 geschilderd. Dus geen spuitwerk. Wel eerst een dun laagje verf en na droogtijd een wat dikker laagje en goed uitsmeren om penseeltrekken te vermijden.

TIP: Goed de reliëfgedeeltes "insmeren"

Succes !!
???????? Moet de achterkant niet met blinkend zwart (x-1) behandeld worden ipv met zijdeglans zwart (x-18) ????????? Of heb je naderhand er nog vernis overgespoten ???????
Waarom verven en niet spuiten met TS-14 (tamiya spuitbus zwart)?????????

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 18:49
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Nismo
???????? Moet de achterkant niet met blinkend zwart (x-1) behandeld worden ipv met zijdeglans zwart (x-18) ????????? Of heb je naderhand er nog vernis overgespoten ???????
Waarom verven en niet spuiten met TS-14 (tamiya spuitbus zwart)?????????

Grtzzzzzzz Nismo

In de handleiding wordt aangegeven: Schwarz, seidenmatt 302 (Revell) en dat komt overeen met X-18.

En waarom niet spuiten? Tja, dan moest ik alles gaan afdekken, met het risico dat ik de andere lak beschadigde. Ben nogal een redelijk goeie schilder (al zeg ik het zelf, maar anderen kunnen dit beamen) en dus heb ik dit zo opgelost. Met succes achteraf gezien.

Vernissen doe ik nooit... Maar denk wel dat ik er eens ga over denken om een beschermingslaag overheen alles (decals en zo) te plaatsen. Maar dat moet ik nog eens nakijken in de bouwtips op deze site.

Groetjes
Reply With Quote
Old 21-11-2005, 00:47
scoobyfreak's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
In de handleiding wordt aangegeven: Schwarz, seidenmatt 302 (Revell) en dat komt overeen met X-18.

En waarom niet spuiten? Tja, dan moest ik alles gaan afdekken, met het risico dat ik de andere lak beschadigde. Ben nogal een redelijk goeie schilder (al zeg ik het zelf, maar anderen kunnen dit beamen) en dus heb ik dit zo opgelost. Met succes achteraf gezien.

Vernissen doe ik nooit... Maar denk wel dat ik er eens ga over denken om een beschermingslaag overheen alles (decals en zo) te plaatsen. Maar dat moet ik nog eens nakijken in de bouwtips op deze site.

Groetjes
Je moet dat zeker doen vernissen,ik heb dat op mijn laatste 3 autos gedaan en is een wereld van verschil echt waar, maar ik kleef wel achterna mijn decals,ik vertrouw dat nie zo.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules