De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Meetings
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-11-2005, 11:08
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Ik kijk ook wel uit naar FIA GT... Elke autosportliefhebber vindt er zich wel wat in terug...

Ik hoop gewoon dat niet iedereen onmiddelijk voor de makkelijke keuze "Corvette C5R" gaat gaan...
Old 25-11-2005, 11:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik ben niet zo'n FIA GT kenner, dus met het risico van afgang hier , maar een CLK-GTR hoort die daar ook in thuis?
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 11:23
De Paddock Regular

Heeft inderdaad in FIA GT gereden... maar in de oudere GT1 klasse... Die auto's zijn in het echt en op schaal veel te snel om tussen andere GT's te rijden... Competitief is iets anders hé... Jammer voor jou hé...

G.
Old 25-11-2005, 11:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Heeft inderdaad in FIA GT gereden... maar in de oudere GT1 klasse... Die auto's zijn in het echt en op schaal veel te snel om tussen andere GT's te rijden... Competitief is iets anders hé... Jammer voor jou hé...

G.
Leg eens uit, sneller op schaal? Rijden die niet gewoon allemaal met hetzelfde chassis? En op voorhand al bang dat ge afgedroogd gaat worden door een rookie of wat? Met een Ferrari, Porsche of Corvette zal ik toch niet rijden hoor. 'k ga geen persoonlijke heiligschennis plegen. Ne Viper zou natuurlijk wel kunnen, vermits behorend tot de Daimler Chrysler groep. Zal eens op zoek moeten gaan...

Last edited by Guido; 25-11-2005 at 11:32.
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 11:39
De Paddock Regular

Iedereen rijdt inderdaad met dezelfde chassis en motor zijn inderdaad dezelfde... maar die chassis zijn volledig instelbaar in hoogte, breedte en lengte van de wielbasis hé!

Voor leken lijkt dat elk autootje hetzelfde rijdt, hetgeen absoluut niet hetzelfde is... de spoorbreedte en hoogte van de auto speelt hierbij een zeer grote rol. En veel lager en breder dan een GT1 vind je niet hé...

Een klein voorbeeld... een BMW 320i Group 5 (zeer breed maar toch redelijk hoog, voorlopig ronderecord op mijn nieuwe baan 6.018) rijdt 1.2 sec per ronde sneller dan bv een BMW 3 Compact (7.236) op exact datzelfde chassis... Kan je rekenen op stints van 13 minuten... of op een race van 8 uur? Bij een GT1 en een GT zal het verschil veel minder zijn... maar toch bestaande! Het is mijn bedoeling om alles zo dicht mogelijk bij elkaar te houden qua rondetijden van de wagens en alles zo realistisch mogelijk qua periode te houden.

Zo een Benz-addict? Ik hoop dat je het voor die eene keer niet zal laten om met een andere auto te "moeten" rijden... hangt ook af van je teammaat hé... tenzij je jezelf als Teambaas profileert natuurlijk!

G.
Old 25-11-2005, 11:47
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ne Viper zou natuurlijk wel kunnen, vermits behorend tot de Daimler Chrysler groep. Zal eens op zoek moeten gaan...
Een Viper zou inderdaad een superkeuze zijn! Ik had ook al hetzelfde zitten denken... Om een Revell Viper GTS aan te passen naar een GTS-R! Na wat ik hier allemaal gezien heb, moet dat voor jullie echt te doen zijn! Achterspoilers allerhande zijn te krijgen om te daarop monteren. Een Viper is ook praktisch in het donker natuurlijk, met die bijkomende lampen in de neus! Moet prachtig zijn om te zien op 1/24!

Mijn 1/32 Oreca 98 versie (leds in basiskoplampen zijn hier al wat gedoofd):

G.
Old 25-11-2005, 11:49
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

ok, ik begrijp het.

Ik ken er zoals gezegd niks van, maar 'k geloof nu ook weer niet dat iemand die nog nooit gereden heeft - behoudens mijn Carrera baan van 25 jaar geleden - met beter materiaal zou kunnen winnen van een ervaren slotter met minder snel materiaal. Maar goed, als ik wil meerijden, zal ik me naar de reglementen moeten schikken zeker?

Een Benz-addict inderdaad, maar zoals gezegd, als het in de groep blijft (DC) kan het nog net.
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 14:06
racefreak's Avatar
racefreak racefreak is offline
De Paddock Rookie

slotracing is niet moeilijk hoor, het zit hem vooral in een voor een leek details zoals body keuze (liefst zo laag en zo breed mogelijk) om het zwaartepunt zo laag mogelijk bij de baan te houden en het chassis zo laag mogelijk af te stellen om een zeer stabiele auto te hebben, maar ik ken Mfahrer en die zal het wel mooi uitleggen op die meeting...

greetz racefreak
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 14:08
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by racefreak
maar ik ken Mfahrer en die zal het wel mooi uitleggen op die meeting...
Ff denken... mij kennen?

G.
Old 25-11-2005, 14:10
racefreak's Avatar
racefreak racefreak is offline
De Paddock Rookie

Talking

van op de GR5 races bij freezslot en merlijn ben zelf lid van slotfreaks club
Reply With Quote
Old 04-12-2005, 16:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Update!

zullen aanwezig zijn op 16 december:
- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Racer
- Pat
- MFahrer + kleine delegatie
- Bezemwagen (?)
- Clubman (?)

Paddockers die zullen meedoen aan de slotrace:
- Huudo
- Pat
- Sennake
- Dragonfly

Paddockers die interesse hebben om te racen (hier of mondeling ), maar nog moeten bevestigen:
- Dominique
- Juha
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules