De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 18-12-2005, 09:54
stefco stefco is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Zottegem
Posts: 80
Quote:
Originally Posted by speesman
Ik was er dus uiteindelijk toch niet
Alvast bij deze veel beterschap toegewenst.Blijkbaar wordt het ons niet gegund om samen te rijden

De broers Baekelandt reden voor The Old Men, Dries en ik voor The Old Men 2.
Dries nam een superstart, maar moest na een drietal ronden zijn eerste plaats afstaan.Hoewel het verschil in rondetijden met de leider (43.10) miniem was: +/-0.2" , moest hij langzaam maar zeker de rol lossen. De voorsprong met de derde (Calamitas 1 ) was echter voldoende groot , zodat we na het wisselen geen problemen hadden om onze tweede plaats te behouden (ondanks dat mijn rondetijden zeer wisselvallig waren).De tweede plaats kwam er duidelijk via Dries, waarvoor mijn dank
Wim vertrok pas als zevende, reed de ganse tijd alleen , kon een plaats goedmaken toen Geert (die alleen reed) zeer vroeg binnenkwam, en toen Calamitas 1 een lange pitsstop maakte (discussie met de marschal over wachten bij het buitenrijden uit de pits), vertrok Bart als vierde. Na een spannende strijd met Calamitas 2 slaagde hij erin om kort voor het einde Calamitas 2 te passeren.
The Old Men 1 en 2 op podium Een betere seizoensafsluiter was niet mogelijk

Hopelijk tot volgend jaar, en liefst met nog iets meer teams.Maar nie allemaal van het kaliber van de winnaar (Senna's Kingdom)
Reply With Quote
  #32  
Old 18-12-2005, 11:09
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
Na de start even mijn eerste plek kwijt.
die had ik na een ronde of 3 terug door old men onder druk te zetten waardoor hij regelmatig in de fout ging.
Hij kon even genieten om mijn lijnen te volgen.
Zitten slapen bij de start?
Onder druk zetten, dan gaat ge meer boterhammen moeten eten zulle
Ik kwam gewoon niet weg uit 1 bocht omdat de banden koud stonden en daar kwam je 2 maal binnendoor. De derde ronde heb ik je laten gaan omdat je 2 tienden per ronde sneller was.
Je lijnen volgt ik niet Senna, en neem het van mij aan, als je de goede lijnen rijdt ben je nog sneller. Volgens mij kan je nog een halve seconde sneller, in 2 bochten was je sneller dan mij, in 3 andere kwam ik korter op jou. Je zitpositie is ok, je manier van inhalen ook, maar je gaat iets te hard op de rem in de trage bochten. Knappe race alvast, maar wat een slechte start
Reply With Quote
  #33  
Old 18-12-2005, 12:00
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
De start was inderdaad niet goed.Maar ik had het snel weer recht gezet .
Ik heb andere lijnen dan veel andere piloten maar dat maakt me niet minder snel.Wat eerder al gebleken was met belkart,gp van Marc Goossens en andere races.Als je met de belkart rijders mee kan zegt het genoeg.Dat wil ook zeggen met 20 kilo aan meer gewicht .Het nadeel dat ik zo weinig weeg is dat ik meestal een te kort heb aan grip maar dat maakt de snelheid wel goed.Maar het verschil met wat extra gewicht is goed voelbaar.Mijn snelste tijd staat op 42.5,wat erg snel is.
Het is trouwens net een jaar dat ik kart wedstrijden mee doe,dus ik mag niet klagen he .

misschien tot volgend jaar

Last edited by senna's kingdom; 18-12-2005 at 12:02.
Reply With Quote
  #34  
Old 18-12-2005, 12:13
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Ik kwam gewoon niet weg uit 1 bocht omdat de banden koud stonden en daar kwam je 2 maal binnendoor. De derde ronde heb ik je laten gaan omdat je 2 tienden per ronde sneller was.
Je kon me best van de eerste plek afhouden als je wat trager de bochten in gaat met de koude banden.Hierdoor kom je niet goed te zitten voor de volgende bocht en daar maakte ik gebruik van .
Ach,winnen is winnen.Dat is wat telt .
Reply With Quote
  #35  
Old 18-12-2005, 12:19
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Een verslagske van de kampioenen

Aangezien we wisten dat alles van deze race afhing, heeft Karel wat meer gaan oefenen op JPR om wat beter te worden en dat heeft geholpen.

Tijdens de quali reed ik dederde tijd (en niet de 4de Frederik). Ik had Karel maar snel laten wisselen want zijn tijden waren niet enorm goed. De start verliep behoorlijk makkelijk. Door het gevecht tussen Mario en Dries kon ik hen in het begin goed volgen, en stilaan kon ik zo de kloof met Jurgen, die ondertussen 4de was, opbouwen. Echter wisselde GEMORacing vroeg, zette ik hen snel op een ronde en ontdubbelde hij me toen ik last had om iemand te dubbelen. Daar de marshalls niet bepaald geneigd waren veel te vlaggen (in een kampioenschapsfinale ), kon ik hem niet bepaald snel terug inhalen, maar 1 foutje van zijn kant was voldoende.

Jurgen had ondertussen al een 'grote' achterstand en wisselden ze wat vroeger dan wij. Maar een overijverige marshall of Karel die te vroeg vertrok uit de pits na onze wissel (ik ga er niet over oordelen omdat ik er niets van gezien heb) deden ons wat terugzakken in het klassement en was de zuurverdiende voorsprong snel gesmolten. Tussen Calamitas 2 en Calamitas 1 zaten nog 2 teams. Dus op die moment was de titel wel veilig, maar er mocht niets gebeuren. Gelukkig moest MSRacing nog wisselen en vielen ze snel terug. Daarna passeerde The Old Men nog Calamitas 2 en toen was de titel zo goed als binnen. En Karel steeg uit boven zijn gewone niveau van JPR. Well done mate.
Dit was voor mij het zwaarste half uur uit mijn karting carrière, maar we werden ervoor beloond. De twee titels zijn binnen.

Voor de rest nog ne proficiat aan alle deelnemers, maar vooral aan Calamitas 2 om voor een bijzonder spannend seizoen te zorgen. En natuurlijk nog Giovanni en Vicki niet vergeten hé. Zonder hen geen kampioenschap.

Last edited by redje; 18-12-2005 at 12:22.
Reply With Quote
  #36  
Old 18-12-2005, 23:22
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Quote:
Originally Posted by redje
...En Karel steeg uit boven zijn gewone niveau van JPR. Well done mate.
....
Ik ben dan ook met hem in de week eens op JPR gaan oefenen, om nog eens de lijnen te tonen en zo. Weet niet of het veel geholpen heeft



Ivm ongeluk: door diepe groeven in de weg (door wegenwerken vermoedelijk) is mijn auto beginnen slippen bij het oprijden van de autostrade. Ben dan al tollend de autostrade opgegaan en daar aangereden door aankomende auto. Vrij vies als ge zo'n auto op u ziet afkomen ... Maar al bij al vallen de blessures nog mee, al zal karting er voor 2005 er zowiezo niet meer inzitten (gelukkig is het al bijna 2006 ).



Om terug on topic te gaan: proficiat voor Calamitas 1 (terug kampioen, al is het nu wel met een andere pilotenbezetting), Calamitas 2 (heel knap seizoen gereden ) en ook de andere teams voor een heel mooi en sportief seizoen. Op naar het volgende kartingseizoen, al zal ik daar normaal niet aan de start komen (kan spijtig genoeg niet aan alle kartingcompetities deelnemen en moet dus keuzes maken).
Reply With Quote
  #37  
Old 18-12-2005, 23:37
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Quote:
Originally Posted by speesman

Ivm ongeluk: door diepe groeven in de weg (door wegenwerken vermoedelijk) is mijn auto beginnen slippen bij het oprijden van de autostrade. Ben dan al tollend de autostrade opgegaan en daar aangereden door aankomende auto. Vrij vies als ge zo'n auto op u ziet afkomen ... Maar al bij al vallen de blessures nog mee, al zal karting er voor 2005 er zowiezo niet meer inzitten (gelukkig is het al bijna 2006 ).
Ai,dat moet inderdaad vies doen.Ben je omnium verzekerd?Zo niet hoop ik dat je niet met een dure auto reed.Anders kan het duur uitvallen.

Wat ga je dan rijden?Belkart?
Reply With Quote
  #38  
Old 18-12-2005, 23:40
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zaventem
Posts: 116
Wat betreft alle piloten,kunnen we misschien op deze thread verder gaan, wat zijn de plannen naar volgend seizoen? Waarschijnlijk gaan jurgen en ik in de MAK blijven rijden, en tevens wil ik een andere competitie aangaan, dewelke deze moge zijn, daar ben ik me nog niet bewust van. Misschien kartgrid cup, et moet allemaal binne een redelijk budget blijven Greetz
__________________
Calamitas Racing Team 1
Reply With Quote
  #39  
Old 19-12-2005, 00:44
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
Ai,dat moet inderdaad vies doen.Ben je omnium verzekerd?Zo niet hoop ik dat je niet met een dure auto reed.Anders kan het duur uitvallen.

Wat ga je dan rijden?Belkart?
Geen omnium, en toch niet zo'n goedkope auto (volkswagen sharan), dus ...

Volgend jaar: normaal belkart en kartgridcup (dat laatste heel zeker, maar belkart in principe ook wel).
Reply With Quote
  #40  
Old 19-12-2005, 01:18
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Oef, alles is tot een goed einde gekomen.
Ik heb een mooi kampioenschap gezien waarbij de spanning is blijven hangen tot de laatste paar minuten.
Mooier had ik me het op voorhand niet kunnen inbeelden.
Zaterdag was een waardig afsluiter van een ( veel te ) lang seizoen.
De beide Calamitas team stonden op scherp voor de start.
Niemand individueel kon voor hun nog een probleem vormen ...
De enigen die hun nog in de problemen konden brengen waren ... zijzelf.
En dat hebben ze ook bijna gedaan.
Beide Calamitas teams waren goed weg bij de start en beiden waren slim genoeg om niet te gaan aandringen bij Dries en Mario.
Die waren duidelijk een stuk sneller en waren geen bedreiging.
Mario en Dries verdwenen al vrij snel uit het zicht en toen was het direkt duidelijk dat de rest hooguit voor een derde plaats kon rijden.
Geen schande natuurlijk als je ziet hoeveel talent beide kerels in het kuipje gooien ...
De wedstrijd kabbelde wat verder tot aan de verplichte pitstops.
Calamitas 1 was iets te omstuimig tijdens het pitten en Karel werd dan ook ( tot zijn frustratie ) enkele seconden opgehouden door de marshal van dienst.
Achteraf bleken dit zéér kostbare seconden te zijn.
De kloof tussen beide teams was reeds opgelopen tot de gevaarlijke 3 plaatsen.
Dit zou willen zeggen dat ze met een gelijk punten aantal zouden eindigen.
Karel rees boven z'n normale ( JPR ) niveau en kon eerst mooi z'n plaats handhaven en er uiteindelijk nog eentje winnen op MS Racing die nog moesten pitten.
Frederik echter kreeg het aan de stock met The Old Men.
Wim had reeds een sterke eerste stint gereden maar afgelost door broer Bart werden alle duivels ontbonden.
Bart's inhaalrace was met het blote oog te zien.
Frederik bood weinig weerstand, wetende dat iedere moeite tevergeefs zou zijn.
Zo bereikten ze ook de finish.
Mario had met glans gewonnen voor The Old Men 2 en The Old Men 1.

Calamitas 1 is kampioen, Calamitas 2 volgt op enkele punten.
De derde plaats van Rhino 1 stond reeds na de vorige wedstrijd vast.

De volledige uitslag is te bekijken op www.GiovanniHerbots.com of http://users.skynet.be/makkarting

Volgend jaar wil ik verder gaan op hetzelfde format.
Er zullen enkele wijzigingen zijn, zonder grote verschuivingen.
Als er duidelijkheid is hou ik jullie wel op de hoogte ...

Last edited by Giovanni; 19-12-2005 at 01:33.
Reply With Quote
  #41  
Old 19-12-2005, 01:28
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Het was even schrikken toen we het nieuws van je ongeval te horen kregen.

Quote:
Originally Posted by speesman
Op naar het volgende kartingseizoen, al zal ik daar normaal niet aan de start komen
Hebben we dat niet eerder gehoord ?
Reply With Quote
  #42  
Old 19-12-2005, 01:35
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Voor de geintresseerden heb ik de volledig uitslag van de wedstrijd online gezet.
http://www.GiovanniHerbots.com/scans...10/qualifs.pdf
www.GiovanniHerbots.com/scans/race_10/race.pdf
http://www.GiovanniHerbots.com/scans...e_complete.pdf
Reply With Quote
  #43  
Old 19-12-2005, 10:23
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Moesten we van in het begin een deftige kart gehad hebben was het misschien nog heel leuk geworden, nu stonden we achteraan de startgrid en bij de start zoefde iedereen mij voorbij Mijnen tractor had wat tijd nodig
Op dat moment had ik niet veel zin meer, maar ik bleef toch rijden omdat ik er blijkbaar in slaagde om met mijnen tractor mensen in te halen, nie veel, maar toch voldoende om niet laatste te rijden, maar dan begon het stuur nog te trillen ook waarop ik verplicht werd door mijn teamgenote om binnen te komen, er stond al een ander kartje klaar, en na enkele rondjes slaagde ik er toch in om een klein secondje sneller te rijden per ronde, we reden helemaal laatste, na de wissel is Karo er in geslaagd toch nog 11de te worden

Waarschijnlijk doen we volgend jaar opnieuw mee, als er niet TE veel veranderd
Reply With Quote
  #44  
Old 20-12-2005, 17:30
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zaventem
Posts: 116
Zijn de fotos al ergens te verkrijgen? Ik begin ongeduldig te worden Ciao
__________________
Calamitas Racing Team 1
Reply With Quote
  #45  
Old 20-12-2005, 19:53
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally Posted by Frederik
Wat betreft alle piloten,kunnen we misschien op deze thread verder gaan, wat zijn de plannen naar volgend seizoen? Waarschijnlijk gaan jurgen en ik in de MAK blijven rijden, en tevens wil ik een andere competitie aangaan, dewelke deze moge zijn, daar ben ik me nog niet bewust van. Misschien kartgrid cup, et moet allemaal binne een redelijk budget blijven Greetz
Ik heb mij allezins ingeschreven voor de promorace van de Belkart. Niet zozeer voor resultaten te halen, maar ik hoop daar toch wat te leren
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.