![]() |
|
|
||||
|
||||
Het interieur werd vandaag ook verder afgewerkt en is nu helemaal klaar, op het dashboard na, want dat wordt samen met het stuurwiel aan de binnenkant van de body bevestigd.
Eerst hebben het drukvat voor de luchtvering geplaatst vanachter in het bakske en er een leiding aan gemaakt. De achterzetel werd geplaatst, alsook de voorste Porsche-zetels. Ook de pedalen,handrem en versnellingspook staan op hun plaats. Als laatste werden ook de deurpanelen geplaatst. Na deze fase kunnen we werk gaan maken van de onderkant, maar dat is voor de volgende keer. ![]()
|
||||
|
||||
Allez, dat gommen is dan eentje om te onthouden. Interieur ziet er best leuk uit!
|
|
||||
|
||||
Woensdag voormiddag heb ik mijn kevertje lichtjes mat geschuurd, er zat een stofje in de lak op het dak, en daarna een eerste dunne laag Pearl Clear (TS-65) gespoten. Een half uurtje later een tweede laag erover gespoten.
Nadat ik thuiskwam van de middagpost heb ik het spuitresultaat eens van naderbij bekeken en het ziet er goed uit, geen stofjes of iets dergelijks. Nog een laagje of 2 en het spuitwerk van de karosserie is teneinde. Na het uitharden kan deze dan verderafgewerkt worden. ![]()
|
||||
|
||||
Gisteren de 2 laatste lagen vernis gespoten (Pearl Clear) en ik moet zeggen dat het resultaat me prima bevalt.Geen stofjes of wat dan ook in de lak en hij is mooi glad. Ik moet de karosserie wel nog behandelen met compound en wax, maar dat is voor later. Vanmorgen nog rap een paar fotootjes getrokken die ik jullie niet wil onthouden. Als de karosserie goed is uitgehard kan deze verder afgewerkt worden.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 05-05-2006 at 11:53. |
|
||||
|
||||
op de 4de foto, die in de schaduw is genomen, kan je het beste zien hoe zeer hij blinkt. Mooi hoor.
![]() |
|
||||
|
||||
Omdat ik toch thuis ben met een ontstoken armspier, heb ik vandaag weer wat verder gewerkt aan mijn kevertje. De raamomlijsting heb ik vandaag geschilderd alsook zilveren sierlijsten. De voorste raamomlijsting moet echter nog gedaan worden. De dorpels werden ook al zijdeglans-zwart geverfd en de panellines werden ook al aangebracht.
De onderkant van het motorblok alsook de uitlaten werden voorzien van een kleurtje, ook de eindpijpjes zijn geplaatst. Deze zijn gemaakt van aluminium buisjes en opgeschuurd met 4000. De onderkant moet nog ge-dry-brusht worden, hij is een beetje te proper. Ook heb ik een dry-fit gedaan van de bumpers, de steuntjes van de achterbumper heb ik iets ingekort omdat ik vond dat hij te ver naar achteren uitstak. Hier zijn een aantal foto's.Misschien raakt dit kevertje nog klaar tegen de volgende meeting. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 22-05-2006 at 22:17. |
|
||||
|
||||
Begint zoal een beetje in zijn definitieve plooi te vallen he. Doe maar op het gemakske verder. Dan wordt het een schoontje!
![]() |
|
||||
|
||||
Hij begint er inderdaad heel goed uit te zien.
Niks forceren nu. Als hij niet klaar is tegen 2/06, dan is het voor de volgende keer.
|
|||
|
|||
Mooi kevertje, ik ben volledig weg van die look ook... Ben benieuwd om es irl te zien!
Doe zo verder! G. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
AF of niet AF, ik breng hem 2 juni zeker mee in de staat waarin hij zich dan bevind.
![]()
|
||||
|
||||
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam komt er een einde aan de bouw van dit kevertje. Vandaag weer een beetje verder gedaan aan de afwerking van de karosserie. De raamomlijsting van de voorruit en de bies op de dorpels zijn vandaag zilver geverfd.
Ook het dashboard nadert zijn afwerking, evenals de stuurkolom. Bij gebrek aan glanzend zwarte verf, heb ik het dashboard mat-zwart gespoten met daarover een paar laagjes pearl-clear om het te laten glanzen. Het originele stuur werd vervangen door een sportiever exemplaar.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 25-05-2006 at 21:42. |
|
||||
|
||||
Toch wel een tof oudje dat met veel zorg in elkaar gestoken wordt. Ik blijf 'em volgen.
|
|
||||
|
||||
ik vind de 2 kleurige carroserie zeer geslaagd en het lijk juist of die verlaagd is
![]() kvind hem zeker geslaagd en het stuur is ook schoon |
|
||||
|
||||
Mijn kevertje heb ik na enige tijd nog eens ter hand genomen. Het einde van dit model komt nu weer wat dichterbij. Ik ben vandaag begonnen met de afwerking van het dashboard, decal werd aangebracht en stuurwiel werd ook op zijn plaats vastgelijmd. Ook de bumpers, deurklinken, koffergrepen en het chroomgedeelte van de koplampen werden aangebracht.
Nu resten me alleen nog het plaatsen van de ruiten, spiegels, koplampglas en de achterlichten die nog een kleurtje moeten krijgen. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 23-07-2006 at 18:29. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|