![]() |
|
|
|||
|
|||
Dat zijn idd mousse bandjes... alle slotcars die hier worden gebouwd staan op mousse, behalve walter z'n 1/32 Fly BMW.
G. |
|
||||
|
||||
Het zijn "mousse " bandjes, hier een foto.
![]() De bandjes worden erop gelijmd met contactlijm en achteraf met een toestel van Hudy afgeslepen. Johan |
|
||||
|
||||
aah en heeft dat een speciale reden ? of is dat om de baan te sparen of zo ?
|
|
|||
|
|||
Das inderdaad om de baan te sparen en grip te hebben. Er zijn zwaardere klasses die op silicone banden rijden, er zijn er die op rubberen banden rijden ook.
G. |
|
||||
|
||||
aah hangt van de klasses af dan
![]() |
|
|||
|
|||
Die gepolieerde velg is trouwens erg mooi Johan, maar ga je die inserts zo diep in de velg steken? Bij m'n eerste 635 heb ik dat ook gedaan en het kwam toch veel beter uit als de inserts gelijk met de velgrand kwamen. Op deze manier is het eerder een group 5 velg...
G. |
|
||||
|
||||
Ik moet het nog bekijken hoe ik ze zal lijmen. Ben nog West-Vlaanderen aan het afzoeken naar Johnson Clear om ze te vernissen.
Heb gisteren de ganse avond aan de 635 gewerkt, veel te doen om het interieur en de body en het chassis perfect aan elkaar te passen. Johan |
|
|||
|
|||
Er kruipt een pak werk in dat interieurtje hé! Ik weet wat je bedoelt hoor! Er mag ook geen druk zitten tussen de body en het chassis hé... anders "veert" dat H profiel niet meer hé... en geloof me... dat wil je niet... anders stuitert je wagen bij elke bocht en elke remzone...
Stuiteren verlengt je remweg, maakt de wagen ongelofelijk onzeker en laat je grip verliezen bij het uitaccelereren... dat scheelt rap dus een paar tientjes per ronde! G. |
|
||||
|
||||
Hij is eindelijk af, hier een paar foto's.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zowel reacties als commentar zijn welkom ![]() Groeten Johan |
|
|||
|
|||
Ik vind em schitterend... van mij krijgt hij op 1 juli al een stem voor de concours... tenzij er nog een mooiere wagen op de proppen komt natuurlijk...
Walter? ![]() Nee echt... om je eerste slotcar te zijn die je bouwt is hij werkelijk prachtig... Kzal maar maken dat mijn baan snel kan opstaan zeker? G. |
|
||||
|
||||
Johan,
het is een pracht van een wagen. Als dit je eerste wagen is, chapeau!!! ![]() Ik durf er m'n Skyline zelfs niet naast te zetten... Als hij even snel is als hij eruit ziet, amai, dan gaan er een paar schrik krijgen. Is het niet Gunther? Je mag nog een tweede stem verwacht voor het concours.
|
||||
|
||||
hij ziet inderdaad prachtig uit, zeker voor een eerste slotcar
![]() als ik een stem zou hebben voor het concours dan had je er al drie :d |
|
|||
|
|||
De wagen staat ook meteen mooi op z'n pootjes... de velgen zitten mooi realistisch in de kas vind ik...
Het ziet er zeer nipt uit tussen band en wielkas... zo hoort het ook! G. |
|
||||
|
||||
![]()
Mooi,mooi,prachtig gebouwde slotracer.Ziet er net echt uit.Als alle slotracers zo gebouwd worden dan zal dit inderdaad een stimulans zijn voor de anderen om hem ook zo te bouwen.Als de auto niet goed moest presteren in de race is het toch een mooie verschijning.
BMW M5 ...Kraftbayer! |
|
||||
|
||||
Allé mannen bedankt voor de complimenten. Nochtans vind ik dat het veel beter kan, maar ja ervaring opdoen gaat niet over enkele dagen hé.
De mannen die naar de meeting komen vanavond kunnen hem in het "echt" bewonderen. Groeten Johan |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|