De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-10-2006, 16:40
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Dimitri
Trouwens, wanneer gaan we nu is beginnen zagen over de teamorders bij Renault?
Fisico is tot 4 seconden sneller, maar komt er niet voorbij, of laat Alonso terug door. Op het laatste gaat hij dan 4 seconden trager rijden om Alonso door te laten, en tussendoor rijdt hij Schumacher nog bijna van de baan ...
Dit was mij ook opgevallen.
Vooral het laten passeren van Alonso op een paar ronden van het einde zonder de positie te proberen verdedigen kan in mijn ogen NIET.

Wat lezen we dan in het Pers Communiqué van Renault
Quote:
Nadat ik Schumacher, door een foutje, voorbij moest laten gaan, besloten we de motor te sparen voor Japan", aldus Fisichella.
Wel dit is wel lekker hypocriet natuurlijk. Je mag dus geen team-orders openlijk over de radio geven (nvdr, Ferrari in Zeltweg 2002)... maar je mag wel de toerentellen van je motor laten zakken om zo een team-order uit te voeren

Wat lezen we dan op autosport.com "Ferrari 'learning' from Renault tactics"

Quote:
"It has been a good learning (experience) for us," said Todt, who saw Schumacher go on to claim victory. "We have learned what we can do. We learn what we can do inside and we learn from what the others do, so it is always interesting."

When asked whether he thought the tactics adopted by Renault were unusual, Todt said: "It is up to you to judge if they are usual or unusual. We are just taking it into consideration. I don't have any more comment to make."
Wel ...
  • ofwel komt hier een serieuze straf voor Renault.
  • ofwel kan de FIA hun verbod op team-orders begraven en mogen ze bij Renault ogenblikkelijk stoppen met de Commedia dell'arte alsof ze benadeeld worden door de FIA
wordt vervolgd ....
Old 01-10-2006, 18:46
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Godver,
Ferrari was hier altijd het grote voorbeeld van .
Typisch...
Ik denk niet dat fisichella jerez '97 achterna ging hoor.
Eerder om de auto terug op de lijn te brengen.
En als je ziet dat die bocht lang door draait zou me ook niet verbazen dat hij schumacher niet kon zien komen.
En het snelheidsverschil was groot.
Alonso had 1 voorband welke bijna slick was.
Hierdoor liet hij zijn voortse banden vervangen.
Ja,wat doe je als je banden versleten zijn?
Reply With Quote
Old 01-10-2006, 20:19
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

ik vind trouwens ook wel dat BMW de laatste tijd goed is !
als je zag hoe kubica en heidfeld vandaag reden ! wel jammer dat de gok van kubica alleen maar enkele uitstapjes als resultaat had.. en dat heidfeld zijn 4de plaats nog verliest door sato !

de bmw's doen het in hun eerste jaar trouwens beter dan de toyota, ze staan 5 punten voor in het constructeurs kampioenschap. en ze hebben ook al een podium meer gescoord dan toyota !
Reply With Quote
Old 01-10-2006, 20:32
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
Godver,
Typisch...
En als je ziet dat die bocht lang door draait zou me ook niet verbazen dat hij schumacher niet kon zien komen.
Ik denk dat airco gewoon aantoonde dat het teamorderverbod dus ook evengoed van toepassing kan zijn op andere teams ipv Ferrari alleen. Dat Ferrari een verleden heeft in die sector mag natuurlijk duidelijk wezen. Maar dan mag er ook consequent opgetreden worden tegen andere teams. Senna's kingdom, ik vraag je een gunst: eerlijk, draai de rollen om: als fisichella felipe massa was, en hij liet Schumacher op dezelfde wijze voorbij als Alonso vandaag, zou jij dan niet moord en brand geschreeuwd hebben van 'oh, teamorders-ferrari ! 't is weer van dat ?'. Eerlijk. (wat betekent dat ik je geloof, wat je ook zal antwoorden)

Het incident Fisichella - Schumacher leek me niet té gevaarlijk, Fisichella had geen grip, zag Schumacher aankomen en besloot in een splitseconde om nog even te zien of hij hem toch nog voor kon blijven, maar had snel genoeg door dat het nutteloos was. Het had idd verkeerd Jerezachtig kunnen aflopen, maar gelukkig had GC gezond verstand genoeg. Ik ben wel akkoord met Vermersch: Fisico heeft duidelijk zijn beste tijd gehad, hij is vooral dit seizoen fameus in mijn achting gedaald, kwam nog niet aan de tippen van alonso...jammer, want hier had veel meer ingezeten.
Old 01-10-2006, 22:58
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Het moment dat Fisichella op de baan kwam met slicks en voorbijgereden werd door Schumacher is best te begrijpen , iedereen die met slicks de baan opkwam ging in bocht 1 in de fout .

Iemand iets gehoord hoe het afliep met de man die door kubica werd aangereden in de pits ?
Reply With Quote
Old 02-10-2006, 00:49
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
Godver,
Typisch...
Alonso geeft zelf toe dat het een verkeerde keuze was om de banden te wisselen ...

Quote:
Why did you lose performance after your first stop?
"We decided to change the front tyres and in hindsight, that was a mistake. In fact, the track had almost completely dried and it would have been better to use worn tyres which had very little tread in order to have more grip. Schumacher and Giancarlo kept the same set of tyres, and caught me up.
They got past without any problems. My tyres finally started working after eight or nine laps, and my lap-times were competitive again."
Gelukkig begrijpt Finish mijn opmerking over team-orders wel ...
Ik heb hier altijd gezegd dat team-orders wat mij betreft mogen in de Formule 1 ... mede omdat ze niet te controleren zijn (bewijs is vandaag geleverd door Renault.)

Wat er wel moet zijn is een consequente opvolging van de regels ... Als het manoeuver van Ferrari in Zeltweg 2002 erover was ... dan moet je dit ook bestraffen. Anders geef je de zwakte van je eigen reglement toe.

Als er vandaag geen straf komt mag je er donder op zeggen dat Ferrari zich volgende week dezelfde truuken zal bedienen als de kans zich aandient.
Kom dan ook niet janken he ...
Old 02-10-2006, 09:24
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

* Edit *

Last edited by Dries DS; 02-10-2006 at 13:57.
Reply With Quote
Old 02-10-2006, 15:16
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

nog een leuke uitspraak ivm de team-orders waar Pat Symonds impliciet toegeeft dat er team-orders zijn bij Renault.

Quote:
Q. A lot has been made in recent years about team orders in Formula One, and how they are banned. Was there any hesitation in letting Fernando get past Giancarlo?

PS: Again, we cannot give team orders as such. We cannot get on the radio and say, do this, do that. What we do is we pre-brief the drivers of what is expected in certain circumstances, so we don't have to get involved. They are good guys and they know what it is all about.
conclusie van het verhaal ... Team-orders mogen in de F1 zolang het maar in de geniepige achterkamertjes gebeurt
Old 02-10-2006, 21:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Bas leinders is een revolutionair:

Quote:
By the end of each day, people's nerves were getting a little frayed - especially with the Chinese officials rigorously following orders and refusing to stop the infrequent F1 shuttle buses at anywhere other than designated stops.

It was little wonder, then, that on one night a mutiny broke out in one of the buses. As the driver patiently sat in stationary traffic for an age, right outside a hotel that a number of journalists were staying in, a fracas began when the driver refused to let anyone out early.

After one attempt to force the door open failed as the angry driver said he would only drop people off at the designated stop, former Friday Minardi driver Bas Leinders, who now works for Belgian TV, became a revolutionary.

He jumped on the 'door open' button, charged for the exit and, when a Chinese media aide tried to block his path, he raised his fist and shouted: "Do you want some of this then?"

The official stepped aside, the door opened, everyone jumped out and the bus probably sat in traffic for another hour before finally reaching its destination.

autosport.com

Reply With Quote
Old 03-10-2006, 18:50
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Of hoe de Belgen de grootste hooligans ter wereld zijn...
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 20:37
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Stond gisteren ook een artikel over in Gazet van Antwerpen.
Werd in de perszaal als een held ontvangen.
Stond zelfs in een lokaal engelstalig krantje.
Old 05-10-2006, 19:01
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Alonso voelt zich in de steek gelaten door renault

Quote:
Aan het einde van het seizoen lijken er haarscheurtjes te komen in de relatie tussen Fernando Alonso en Renault. Alonso heeft aangegeven zich in de steek gelaten te voelen door het team in de Grand Prix van China. Volgens Alonso liet het team hem min of meer aan zijn lot over toen duidelijk werd dat de Spanjaard problemen had met zijn banden. Ook teamgenoot Fisichella was volgens Alonso niet behulpzaam genoeg. De Italiaan is zich op zijn beurt van geen kwaad bewust.
pfff zwakke excuses.. als Schumacher dan zijn 8dte titel zou pakken, is het waarschijnlijk omdat alonso niet genoeg steun van renault heeft gekregen..

en dan nog ontevreden zijn over Fisichella... naar mjn weten heeft hij lange tijd shumacher op kunnen houden toen ze net achter Alonso zaten.. en toen Schumi op kop reed, was Alonso meteen voorbij Fisichella...
Reply With Quote
Old 05-10-2006, 20:53
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Inderdaad en Fisichella voert gewillig zijn teamorders uit door "zijn motor te sparen".
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules