De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-11-2006, 01:07
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Mooi werk. Jij weet iedere avond heel goed wat gedaan. Niet teveel klachten van de vrouw?
Reply With Quote
Old 20-11-2006, 10:51
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Bedankt heren!

Voorlopig nog geen klachten van de vrouw! Ze is eigenlijk happy dat ik er werk van maak, zo moet het grote circuit minder vaak opgesteld staan en heeft ze dus meer plaats in de garage!

Ben er een weekendje tussenuit geweest... vanaf vanavond gaan de werken verder!

G.
Old 21-11-2006, 09:44
De Paddock Regular

Yes, I'm back!

Gisteren verder de omranding gedaan (behalve 1 kant, die pas kan gezet worden als de baan terug op z'n poten staat ipv hangt). Verder zijn alle "binnenmuurtjes" geplaatst. Vanaf nu is het redelijk veilig om à fond te gaan... vanavond de laatste wand plaatsen.

Pitmuurtjes en de muur waar in't echt de tribune staat:

De baanstukken zijn mooi afgescheiden:

Jo's Lancia Beta Monte Carlo door Les Combes:

... hier door de Bruxelles, zou hij aan het trainen zijn voor de 6 Hours of Lester Raceway?

Stavelot:

Even kijken hoe de gebouwen van het originele Spa op het nieuwe circuit passen. De toren moet alleszins van z'n bodemplaat gehaald worden:

De sleuven voor de pitboxen zitten mooi voor de poortopeningen:

Overview: Jo blijft trainen!

...
Old 21-11-2006, 09:45
De Paddock Regular

...

Mijn twee wagens voor de openingsrace op Petit Spa: een FIA GT endurance met in het voorprogramma WTCC enkel met wagens van 2005-2006: De FIA GT wagen: Aston Martin DBR9 # 57

De 320i van Garcia is de wagen die ingeschreven is voor het WTCC:

To be continued!

G.
Old 21-11-2006, 11:07
De Paddock Regular

Paddockers die ondertussen ook Petit Spa'ers geworden zijn, zijn Walter en A. uit PDG Racing (Anthony is zelfs een die-hard PSer geworden!). Beide nemen ze ook deel aan de openingswedstrijd in december:

Walter's wagens:

BMW 320i (hoe kan het ook anders dan een BMW voor Walter) voor WTCC:

Voor de FIA GT schrijft walter een Ferrari 575 GTC in:

Anthony's wagens:
WTCC: Seat Leon

Fia GT: Maserati MC12

Samen op training:

G.
Old 21-11-2006, 16:46
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Dat wordt mooi daar,knappe boxen trouwens en de auto's ook natuurlijk
Reply With Quote
Old 21-11-2006, 19:00
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Prachtig, magnifiek! (over het circuit)

Wat zijn die wielen van die maseratie toch lelijk!
Reply With Quote
Old 23-11-2006, 09:15
De Paddock Regular

Gisteren en eergisteren niets gedaan, maar de sensoren voor de timing zijn aangekomen! Hopelijk kunnen die morgen ergens worden aangesloten, de derde lane zou ook actief moeten zijn tegen vanavond, hetgeen ook goed nieuws is natuurlijk! Dan kunnen we op de drie lanes wat grip beginnen opbouwen!

Vanavond gaan we met een hoopje gaan bollen in Jette, maar voor we vertrekken zullen enkele PS'ers wel kennismaken met deze nieuwe baan.

@HaCo: Die velgen zijn inderdaad lelijk... veel te klein van velg en te hoog profiel van band... raar voor een Carrera... de Scalextric MC12 is veel mooier!

G.
Old 26-11-2006, 17:36
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Ik ben niet zo vertrouwd met dit onderwerp, maar is de wagen die aan de binnenkant rijdt, niet zowiezo sneller??
Reply With Quote
Old 26-11-2006, 20:50
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Ik ben niet zo vertrouwd met dit onderwerp, maar is de wagen die aan de binnenkant rijdt, niet zowiezo sneller??
Hangt hoofdzakelijk van de piloot af...

Als je een race doet werk je met heats en wissel je van banen zodanig dat iedereen dezelfde kansen krijgt.

Maar, daar gaat het eigenlijk niet om. Het is een prachtbaan en met prachtwagens heb je zowieso al dikke fun!
Reply With Quote
Old 27-11-2006, 00:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik denk toch dat ge La Source zult moeten heraanleggen en de pitboxen zult moeten afbreken. Ook de busstop moet ge nu de andere kant uitleggen. 't kan natuurlijk ook zijn dat er nog klachten komen van een buurtcomité wegens overlast en dat ge de werken zult moeten stilleggen...

Mooi werk hoor!!
Reply With Quote
Old 27-11-2006, 08:53
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Ik denk toch dat ge La Source zult moeten heraanleggen en de pitboxen zult moeten afbreken. Ook de busstop moet ge nu de andere kant uitleggen. 't kan natuurlijk ook zijn dat er nog klachten komen van een buurtcomité wegens overlast en dat ge de werken zult moeten stilleggen...

Mooi werk hoor!!
Ik weet het Guido... elke dag kijk ik bang in de krant wat de klachten deze keer zijn! Maar tot nog toe zijn ze nog niet tot bij mij geraakt!

Er was nochtans dit weekend veel gebrul op en rond Petit Spa! Er werd volop getraind op zaterdag en zondagvoormiddag voor de "6 Hours of Lester Raceway" gisteren namiddag bij onze vriend Johan! De wagens kwamen uit een klasse waarin de DB-regulaties nog niet zo streng waren! Ik heb een zitje in deze BMW M1 versierd voor de wedstrijd:

Ambitie voor deze wagen... was top 3 in de zes uur durende wedstrijd! Meer over deze race vind je binnenkort in een andere thread!!!

G.
Old 01-12-2006, 09:27
De Paddock Regular

Ja heren... alle muurtjes staan rond de baan! De derde lane is ook aangesloten. Het is dus volledig veilig om met drie te gelijk te komen rijden!

De sensoren hangen ook onder de tafel! In principe is het mogelijk de sensoren aan te sluiten op de pc en evt een buislamp te gebruiken als lichtvoeding en dus getimed te rijden!

Na enkele testavonden waar vooral een Viper, een Aston Martin DBR9 en WTCC bolides getest zijn voor de openingsrace, begint de baan grip op te nemen! De officiele testavond op maandag 4/12 zal de baan wel nog deugd doen om verder grip op te bouwen!

Wat Kristof en mij wel is opgevallen, is dat het zeer realistisch rijden is met die lange stukken ideale lijnen (Combes & Bruxelles, Stavelot en La Source). Je kan niet zomaar passeren, je moet een aanval zoals in real life echt zitten voorbereiden. Zeker als de wagens zo aan elkaar gewaagd zijn als de Viper en de DBR9! Er zal wel enige sportiviteit moeten verwacht worden van veelvuldig gedubbelde deelnemers.

Op naar maandag!!!!

G.
Old 04-12-2006, 09:36
De Paddock Regular

Kheb mij vrijdagavond bezig gehouden met hetvolgende:

Bordjes geprint met omgekeerde reclame erop (omgekeerd om goed te vouwen uiteraard)

Alu paaltjes van 2mm diameter geplooid rond een afgeronde aansteker, anders zit je met kappen en zo in de paaltjes:

Bordjes aan de paaltjes bevestigd:

Remzone zonder bordjes:

Met de bordjes:

Achterkant:

Zaterdag naar Oostende gereden bij Johan! Die heeft dit schitterende brugje gemaakt uit MDF (waarvoor je héél erg bedankt bent Johan!):

Het brugje zit hier al in de grondlaag, enkel... heb ik het in mijn garage gespoten... in twee lagen... en zie ik aan de grond dat de nevel enrom in het rond is gevlogen, waardoor er waarschijnlijk op het circuit ook is terecht gekomen! Vandaar dat gisteren de grip terug was verdwenen! Ik ga werk hebben om dat proper te krijgen tegen dat de Petit Spa'ers komen testen vanavond!

Houdertjes voor de controllers geïnstalleerd!

G.
Old 04-12-2006, 13:57
vanni vanni is offline
De Paddock Regular

Schitterend!!
Maar toch 1 opmerking: Staan die afstandbordjes tot de bocht niet aan de verkeerde kant?? Ik denk dat die altijd aan de buitenkant vd staan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules