![]() |
|
|
||||
|
||||
Snel gaat nog wel de eerste races met z'n GT3 RS racen, hij moet nog veel ontwikkelen met die Z06.
|
|
||||
|
||||
Hij rijdt waarschijnlijk wel in de vrije trainingen met de Corvette.
|
|
|||
|
|||
In zolder tijdens de testdag vorige week was hij ook al niet ver geraakt met die vette
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Mvg... |
|
|||
|
|||
Gelet op afgelopen weekend en kijkend naar de resterende kalender lijkt het mij dat de DSC steeds meer haar "eigen weekenden" aan het organiseren is, d.w.z. DSC vormt de hoofdmoot van een meeting en daaromheen worden 1 of meerdere 'supportklassen' gepland. Met als resultaat vrij magere programma's waar weinig toeschouwers op af komen. Zie openingsraces Nurburgring, Zolder Fun Cup en Finaleraces Assen. Uitzonderingen dit jaar zijn natuurlijk de races op het TT circuit van Assen in het kader van de Rizla Days + Champ Cars.
DSC lijkt mij beter af als supporting act (zoals vorig jaar bijvoorbeeld meerdere malen met de Belcar) dan als 'stand alone act'. Vind het best een leuke serie om te zien en te volgen maar niet als ze zo'n beetje de enigen zijn die rijden dat weekend. Het grote deelnemersveld zorgt dus helaas ook voor nadelige bijeffecten... ![]() Hopelijk zijn ze bij de komende Euro Races op Spa beter op hun plek! |
|
||||
|
||||
Ze kunnen m.i. beter een package deal sluiten met de BRL en nog een andere raceklasse in de Benelux, zodat het voor de toeschouwers duidelijk is WAT er gevolgd kan worden.
|
|
||||
|
||||
Persoonlijk vond ik de races van het DSC op Zolder een deceptie. Door de grote verwachte toeloop m.b.t. dit seizoen heeft men ervoor gekozen om het veld te splitsen. Gevolg daarvan is dat men meer tracktime nodig heeft. Dat ga je dus niet vlug vinden op de reeds bestaande grote meetings.
Was dat splitsen wel nodig? Als we naar de eerste twee races kijken dan komen we aan de 60 deelnemers. Dat had dus makkelijk bij elkaar gekund gezien de licenties van de circuits. Nu heb je races met 30 wagens, dat is toch wat minder imposant dan zo'n vol veld van 60 wagens. Als liefhebber heb ik liever een startveld van 60 wagens. Het kan best zo zijn dat coureurs en organisator daar anders over denken m.b.t. veiligheid, onderlinge snelheidsverschillen enz. Nogmaals als liefhebber zie ik het graag anders ![]() Helaas heb ik moeten constateren dat de discipline onder de coureurs en de teamleden ver te zoeken is. Zonder helm en aangesnoerde gordels als coureur naar je startplek op de grid rijden? ONTOELAATBAAR ! ![]() Gedrag door teamleden en bijbehorend volk in de pits? Wat een zooitje ongeregeld. Op dat punt mag het DSC heel wat strenger worden. Controle rondom de pits was sowieso slecht geregeld. De controledienst van Circuit Zolder was niet ingehuurd. Wiens fout het was, PRC of DSC doet er niet toe. Je merkte wel degelijk het ontbreken van zo'n dienst ![]() Ook die flater m.b.t ontbreken van SC op zaterdag tijdens die crash op het rechte stuk mag men de koersdirekteur aanrekenen. Als ik goed geinformeerd ben dan heeft het DSC sinds dit jaar zijn eigen koersdirekteur. 20 minuten een gestrande wagen op het rechte stuk (ja zelfs op de ideale lijn!) laten staan kan simpelweg niet. Daar is niet eens een discussie over mogelijk. Circuit Zolder heeft een van de gevaarlijskte rechte stukken. Het is eigenlijk een stratencircuit op dat vlak. De betonnen muur sluit aan beide kanten rechtstreeks aan de witte lijn. Bij de meeste circuits heb je aan de andere kant nog iets van een groenstrook waar je speelruimte hebt met gestrande wagens. Daarnaast ontneemt de bult bij het uitkomen van de Ickx-chicane ook nog het het zicht. Voor een bepaald gedeelte is het dus blind rijden. Het DSC is in de laatste jaren zeer hard gegroeid, het zou jammer zijn als men een slachtoffer gaat worden van zijn eigen succes.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Niet alleen gezeur en gezever van mij omtrent het DSC 2007, er zit ook een primeur aan te komen. Volgens een bericht in de laatste Start is Eurotech (ja, een van de slachtoffers van de Belcar new style
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hmm... tja als ik het verhaal van Mark lees kan het allemaal nog zoveel beter, ik heb zelf weinig everingen met laks veiligheid omtrent het DSC (kan je ook moeilijk zien vanaf de tribune) maar het klinkt niet echt positief...
Ik ben met de Finaleraces op Assen geweest en dat was best wel leuk maar als het niet gratis was had ik thuisgebleven, evenementen die door de DSC zelf worden georganiseerd hebben nogal een kaal tijdschema, ik denk dat ze wat meer evenementen samen met de BRL of DNRT moeten organiseren. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|