De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-08-2007, 14:32
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Volgens LNT komt Panoz volgend jaar naar Europa.
Waarschijnlijk met een geëvolueerde Esperante zoals werd aangekondigd...
Reply With Quote
Old 19-08-2007, 14:43
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Nu kon ik juist via la deux een KWARTIERTJE volgen was het een kwartier safetycar
Old 19-08-2007, 15:28
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

http://www.race-rally.be/2007/1000km.../VideoLive.asp
Reply With Quote
Old 19-08-2007, 16:38
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

ja zie het nu pas om 17.25. Zet tv aan wat denk je gaat de spyker er hard af. weer safetycar . Ik zie dat een rijder in een corvette aan het prullen is aan een schermpje. IS dit zijn achteruitkijk of beschikken ze nog over een spiegel ook?
Old 19-08-2007, 17:41
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by guntha View Post
ja zie het nu pas om 17.25. Zet tv aan wat denk je gaat de spyker er hard af. weer safetycar . Ik zie dat een rijder in een corvette aan het prullen is aan een schermpje. IS dit zijn achteruitkijk of beschikken ze nog over een spiegel ook?
Dacht dat Alphand camera aan de achterkant van de wagen heeft. Op dat schermpje in de cockpit kan de piloot alles achter zich dan perfect zien.
Old 19-08-2007, 18:23
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by corvetteboy View Post
Dacht dat Alphand camera aan de achterkant van de wagen heeft. Op dat schermpje in de cockpit kan de piloot alles achter zich dan perfect zien.
Luc Alphand is niet de enige. Blijkbaar heeft Oreca ook een camera achteraan de Saleen. Eentje die wel werkt....
Old 19-08-2007, 19:38
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Luc Alphand is niet de enige. Blijkbaar heeft Oreca ook een camera achteraan de Saleen. Eentje die wel werkt....
Die van Alphand werkte ook. Alleen hield de tape het niet
Old 19-08-2007, 19:43
timo timo is offline
De Paddock Rookie

die van oreca had een statief
kwaliteit
Reply With Quote
Old 19-08-2007, 21:06
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Racing box en de Panoz' hebben ook achteruitkijkcamera's.
Old 19-08-2007, 21:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De 1000 KM zitter er weer op. Leuk om die wagens eens te zien maar autosport heb ik niet gezien. Ja, de strijd in GT2 zal vast wel superspannend zijn geweest Ik hou van autosport in de pure vorm, ik kijk dus alleen naar de absolute nummer 1 in een wedstrijd. Al die subklassen? Leuk, maar ik snap dat niet......

Als we dan naar de LMP1 kijken is er geen enkel moment spanning geweest. De Pugs waren tijdens de kwalificaties 4 seconden rapper dan de eerst volgende. Op naar een spannende wedstrijd! Vandaag reden de Pugs op een tempo van "Opa is met oma op zondagmiddag aan het rondtoeren". De rest van de LMP1's kon zelfs dat tempo niet bijbenen! Spreken we dan nog over top-autosport? Nee! Als een LMP2 op plaats 3 algemeen terechtkomt dan zegt dat wel heel erg veel over de rest. Niets ten nadele van de mannen van RML.

Dus is LMS LMP1 het neusje van de zalm in de autosport? Mijn antwoord: nee.

Publieke belangstelling, ja er liep wel wat volk rond maar bij lange na niet zo druk als op de woensdag van de F1-testen. Dus qua volk mogen ze blij zijn met 10.000 man. Wat stelt een evenement van 10.000 man vandaag de dag voor in deze evenementen-maatschappij? Niets toch?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-08-2007, 23:25
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

De spanning tijdens de eerste interventie op La Deux droop er inderdaad vanaf... Er waren enkel de twee Peugeots die voor de overwinning konden strijden, en dan valt er nog één exemplaar uit na een uur of twee.

LMP2 was opnieuw een race om duimen en vingers van af te likken... Nee, ook daar dominantie! RML is een uiterst professioneel team, niemand kon de mannen van Ray Mallock bijhouden. Dat een LMP2 derde wordt op het bochtige en technische circuit van Valencia, daar kan ik inkomen. Maar op Spa? Dat zegt inderdaad veel over de kwaliteit van de overige LMP1-deelnemers.

GT1 was goed drie weken geleden in het kader van de 24 uren nog een ware thriller, maar Oreca bezorgde ons (wederom) een saaie race. Ook Oreca is uiterst professioneel, maar hier zou je toch verwachten dat sterke teams als Larbre, Team Modena en Luc Alphand meer weerstand bieden.

De traagsten van de hoop zijn de GT2's, en hier was er wel spanning; en dat tussen de twee eeuwige rivalen in deze categorie. Porsche net voor Ferrari, net als tijdens de trainingen. Hopelijk komen Aston Martin, Dodge en Audi volgend jaar de GT2-rangen versterken, kwestie van ook hier wat diversiteit te krijgen. Panoz, Spyker en Corvette zijn gewoon te klein voor de mannen uit Stuttgart en Modena.

Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek.

Last edited by Grig-O; 19-08-2007 at 23:28.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 08:27
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Inderdaad, het is wel imposant om te zien tav de autos en vele goede piloten, maar daar blijft het dan ook bij.

Bij toeval ging ik gistermiddag laat eigenlijk uit verveling even aan het draad halverwege Eau Rouge staan, toen uitgerekend de Spyker de bandenmuur indenderde. Nare klap door een klapband en een zijwaartse inslag in de banden. Janis reageerde niet op de toegesnelde marshalls. Het extractionteam deed vervolgens efficient werk en Janis werd uiteindelijk via de rechterkant van de auto uit de wagen gehaald, voorzien van infuus en zuurstof. Naar verluid is hij daarna per heli naar Verviers gebracht voor nader onderzoek. Daarna geen berichtgeving meer.

Iemand daar wat meer bijzonderheden over de toestand van Janis?? Het is helaas altijd weer de donkere kant van onze sport en ik wil toch wel graag weten hoe met hem is....
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 08:45
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

After his heavy shunt on the Radillion during the Spa 1000 km and as we informed Czech spyker driver Jarek Janis had been taken to the Verviers hospital for a check-up including X-rays. On exiting the circuit we bumped into Jarek at the parking lot while he was loading his luggage into the car of his friend Jan Charouz.
With his characteristic smile Jarek indicated everything was fine, the exams were normal and after the big scare he was heading home in good health. Good news therefore and looking forward to see Jarek back behind the steering wheel real soon. All is well what ends well.

Info:www.planetlemans.com

Alles OK dus!! Gelukkig....
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 10:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
... maar autosport heb ik niet gezien. Ja, de strijd in GT2 zal vast wel superspannend zijn geweest Ik hou van autosport in de pure vorm, ik kijk dus alleen naar de absolute nummer 1 in een wedstrijd. Al die subklassen? Leuk, maar ik snap dat niet......

Als we dan naar de LMP1 kijken is er geen enkel moment spanning geweest. ... enz.

Dus is LMS LMP1 het neusje van de zalm in de autosport? Mijn antwoord: nee.
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
De spanning tijdens de eerste interventie op La Deux droop er inderdaad vanaf... Er waren enkel de twee Peugeots die voor de overwinning konden strijden, en dan valt er nog één exemplaar uit na een uur of twee.

Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek.
Wat een negatief geneuzel is dat toch weer. "Het was niet dit en het was niet dat, het was niet zus of het was niet zo." Zelfs de top van de autosport (ahum - F1) is onderhevig aan dominantie van 1 team. Alle regulaties ten spijt, heeft het - om verschillende redenen - enkele jaren geduurd vooraleer er verandering in kwam.

De LMS heeft absoluut geen nood aan een organisatie die artificieel de auto's gaat gelijktrekken. Er zijn voorbeelden zat van in het verleden die tonen wat daar de gevolgen dan van zijn. Het is aan de teams om ervoor te zorgen dat ze beter worden, beter materiaal aanschaffen, betere piloten aantrekken enz.

Ik vind het een van de leukste series om naar te gaan kijken - het competitie aspect interesseert me iets minder omdat ik niet de tijd heb om het allemaal zo op de voet te volgen. Het dagje Spa was weer uitermate plezant omdat we samen met vrienden een ganse dag langs de draad gestaan/gewandeld hebben, goed gelachen hebben, vette auto's hebben staan kijken - kortom ontspanning zoals we het graag hebben.

Dat er nu een fabrieksteam iedereen om de oren rijdt, is voor mij een gewone vaststelling. Ofwel gaan er meer fabrieksteams meedoen, ofwel gaat het fabriek zijn auto's doorverkopen/verhuren aan privéteams. Dat is in het verleden ook al gebeurd, maar of dat toen prima werkte, weet ik niet.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 10:17
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie

Iemand nieuws van Raymond Narac die er met de IMSA Porsche is afgegaan in Stavelot?
Is er een contact geweest met een andere wagen, of is hij eraf gegaan door technische problemen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules