![]() |
|
|
||||
|
||||
Da's toch een mooie kleur voor de velgen. Gezien de kas in erg licht blauw gaat zijn, zou ik ze niet in een donkere tint zetten (ik veronderstel dat Burnt-Metal donkerder is). Donkerder is beter geschikt om samen te gaan met oranje enzo.
Vaak is uw eerste gedacht, dus in dit geval het Satin-Zilver, nog altijd de beste. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Eerst heb ik de velgen eens gepoetst met tamiya-compound en ze voelen nu veel gladder aan. Mijn bedoeling was om de spaken met Burnt-Metal te behandelen, maar die verf is alleen voor airbrush geschikt. Ik heb geprobeerd dit met het penseel aan te brengen, maar dan krijg ik niet de gewenste kleur. Dus heb ik de spaken geverfd met Titanium-gold van Tamiya. Ik heb reeds 2 velgen gedaan en ik vind dat het er beter uitziet dan de velgen die nog niet zijn gedaan. En onder de auto ziet het er zo uit: Voila, over de velgen hoef ik niet meer te piekeren, ik moet er alleen nog 2 afwerken.
|
||||
|
||||
Titanium gold ziet er inderdaad zeer goed uit. Een keertje als ze volledig zullen afgewerkt zijn - moeren en centre ingekleurd, smoke erover enz. - gaan ze er gelikt uitzien.
![]() |
|
||||
|
||||
Ik zou ook niet meer verder zoeken als ik u was. Dit ziet goed uit.
|
|||
|
|||
Ik moet eerlijk zeggen; in het begin twijfelde ik nog, maar nu ik het project zie vorderen blijkt het een mooie keuze te zijn geweest met die watanabee's.!
|
|
||||
|
||||
Vanmiddag ben ik eindelijk nog eens in aktie geschoten. Veel ideëen, maar daar bleef het voorlopig bij.
Omdat dit model geen straat- of racewagen moest voorstellen, lag van in het begin al vast, het gaat meer de richting uit van driften. Dus moeten er ook een paar aanpassingen gebeuren aan het interieur. De originele stoelen verdwijnen en er komt een racestoel in de plaats. Ook het stuur wordt vervangen door een race-exemplaar. Hier zie je hoe alles een beetje gepositioneerd wordt. Nadat alles zo'n beetje zijn plaats had, ben ik begonnen aan het maken van de rolkooi. Geen ingewikkelde, maar een simpele rolkooi achter de zetel met schuine baren naar achteren. Dus de lasbaguetten van 2mm en de soldeerbout werden weer eens bovengehaald. Een oude rolkooi diende als basis, deze werd eerst gepast in het interieurgedeelte, om vervolgens overgetekend te worden op een stukje harde karton. Zo kon ik beginnen plooien om een basis te hebben. Ook werden er gaatjes geboord in het interieurgedeelte, die langs onderen overplakt werden met een stukje styrene. In de ontstane gaatjes kan ik de rolkooi naderhand vastlijmen. Hier zie je het begin; Hier zijn al een tussenstuk alsook de schuine baren naar achteren gesoldeerd; Ook de dwarsbaar en een achterste versteviging werden er nog tussen gesoldeerd zodat de rolkooi zijn definitieve vorm heeft. Nadat alles grondig geschuurd werd ziet ze er zo uit; Nu nog eens schuren met zeer fijn schuurpapier, zodat er daarna een laagje primer kan gespoten worden, alsook de laklaag.
|
||||
|
||||
Nadat de rolkooi klaar was, heb ik ze op zijn plaats gezet. Daarna heb ik de zetel op de juiste hoogte geplaatst, want de bodemplaat is niet volledig vlak en de zetel helde anders achterover. Eerst 2 styreneplaatjes onderaan de zetel gelijmd en daarna op maat gesneden, gevijld en geschuurd. Als je goed kijkt zie je de witte plaatjes onderaan de zetel.
Het dasboard met het race-stuur werd ook gemonteerd (dry-fit) en de carrosserie werd er op gezet om eens te kijken hoe de rolkooi past. Langs achteren gezien; Langs voren gezien;
|
||||
|
||||
Mooie update maat! En weer een prachtige rolkooi!
Tom |
|
||||
|
||||
Inderdaad een mooie rolkooi, ziet er zeer netjes uit
![]()
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
En hier staat de rolkooi al in de primer.
|
||||
|
||||
Donderdag heb ik, dankzij de hulp van mijn vrouwke, de rolkooi kunnen spuiten. Na een dagje drogen ziet ze er zo uit na 2 lagen AS-12 (Bare Metal Silver):
Even een dry-fit in het interieur: Ondertussen ook al wat hitte-werend materiaal aangebracht op de plaats waar de uitlaat moet komen.
|
||||
|
||||
De werkzaamheden van vandaag:
Eerst heb ik de nieuwe panellines aangebracht, Hier de rechterzijde; Hier de linkerzijde; Daarna heb ik de verbreedde wielkasten achteraan geplamuurd zodat de verbreding 1 geheel met carrosserie gaat worden. Ook een paar panellines die niet realistich meer oogden werden toegeplamuurd. Dat mag nu rustig uitharden alvorens ik het boeltje mag glad schuren.
|
||||
|
||||
![]() Mooi wat jij doet, Er zijn er niet veel die wielkasten verbreden en een mooi resultaat halen. goe bezig ! ben benieuwd naar het resultaat |
|
||||
|
||||
Ook de velgen heb ik vandaag afgewerkt, tevens heb ik de tips die ik van Guido vrijdag meekreeg toegepast.
Allereerst moesten de spaken van 2 velgen nog gekleurd worden met titanium-gold (x-31) Daarna werden de wielmoeren en de middelste doppen geverfd met Chrome-zilver van Modelmaster en de ventieltjes met zwart aangestipt. Nadat alles opgedroogd was, heb ik wat smoke verdund en rond de wielmoeren aangebracht, alsook in het kleine randje op de velg ter hoogte van de banden. Hier zie je de afgewerkte voorwielen; En dit zijn de achterwielen; Voilà, deze zijn klaar, nu de rest van het model nog. ![]()
|
|