De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-11-2008, 00:10
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Proper...

Meer commentaar volgt bij de volgende update... ah ja, de tijd is maar kort.
Reply With Quote
Old 03-12-2008, 19:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Het is woensdagnamiddag. Wat doe je dan als het examens zijn? Juist ja; de proeven opstellen en de reeds gemaakte verbeteren. Laat dat eerste nu al gedaan zijn en dat laatste ook... Voorbeelding he?? Wat doe je dan? Aaaahh, der staat een oude Celica op de finish te wachten...

Goed, waar waren we gekomen. Ow juist, ik moet nog wat noteren over de laatste werkjes. Even de pics erbij pakken... Euhm, de pics? Waar zijn die nu? Geen op de laptop, niks op het digtaal toestel. Het zal toch niet... Neeeeeeeeejjjjj... En nu... Uit elkaar halen is geen optie... De spatlappen zitten er immers op vast en ze zouden losscheuren... Tjah, dan ga je hem maar moeten komen bezichtigen he...

Ik heb wel geprobeerd om deftige foto's te schieten maar das niet gelukt. Bij een zonnige dag doe ik het nog eens, hopelijk dan...

Dan maar even woordelijk uitleg geven over dat dashboard. Ik heb dus die gaten uitgeboord, alles gespoten in het passend kleur en de bovenzijde voorzien van enkele laagjes poederspuitbusverf... Op het dash kwam nog een Toyota-decal en bij de co kwamen enkele instrumentendozen.

Een rolkooi heb ik er niet ingeknald. De ruimte was veel te klein. Ik heb wel een poging gedaan, maar ik kreeg de wagen niet meer ineen. Der zitten dus nogal wat tekorten in de kit. De meeste kreeg ik opgelost maar die kooi ging niet. Jammer maar niet opvallend...

De spatlappen gingen er wel vlot op. Op de referenties bleken die geel te zijn, opvallend geel zelfs. Dus dan doen we dit ook zo. Let wel, ik ga ze nog wat bewerken met de schmink van Tamiya hoor...

Tenslotte heb ik de witte plekken in de decals bijgestipt zodat ook dit prima was en de rode lijnen doorliepen zonder schade...

En zo stond hij er dan rond een uurtje of drie bij. Klaar voor de final touch: de sluitringen voor het achterdeksel monteren...

Mjah, die sluitingen... Even googlen en opzoeken want dit zou toch wat moeten kloppen he. En dan kwamen we op een site vol Celica's. Netjes hoor! En wat zien we: pics van deze wagen in het parc fermé... Zou er een foto bijzitten van de achterzijde? Yessssss

Maar toen was het enthousiasme plots weg... Model erbij en lap... Zoek de 7 verschillen...

Daarmee is deze wagen dus nog niet af he... Weer fouten van de kit:

- Andere nummerplaat
- Slechts 1 sluiting, maar wat voor één
- Een verstraler, achteraan? Misschien een soort mistlicht??
- De uitlaat heeft een andere vorm
- Een soort uitsteeksel (om de koffer te kunnen openen?)
- De decalgrootte klopt niet, maar dat heb ik al eens genoemd
- Het merktekentje rechts op de koffer

Allez, ik weet weer wat doen... Alleen die decals en dat merktekentje kan ik niets aan doen. Dit mag zo blijven. De rest zal dus aangepast worden...

We geraken er wel...
Reply With Quote
Old 03-12-2008, 20:11
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Spijtig dat de kit niet zo correct gemaakt is, maar zoals je al zei zijn een paar dingen nog op te lossen. En wat ik doe als het examens zijn? euhm leren begot
Reply With Quote
Old 03-12-2008, 22:08
Fanza's Avatar
Fanza Fanza is offline
De Paddock Regular

Das de wet van murphy ! Je vind de geschikte foto's als het net te laat is...
Wel balen nu je net voor de finish komt.

Mijn Werkbank : Rally Cars
Reply With Quote
Old 03-12-2008, 22:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post

Allez, ik weet weer wat doen... Alleen die decals en dat merktekentje kan ik niets aan doen. Dit mag zo blijven. De rest zal dus aangepast worden...

We geraken er wel...
Als je dan toch bezig bent, bevestig dan meteen ook die extra verstevigingsclips op de achterruit (2 stukjes aluminium volstaan hiervoor).

Voor de rest kan ik je zin voor realisme alleen maar bewonderen en toejuichen. Ik zou net hetzelfde doen!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-12-2008, 22:48
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Als je dan toch bezig bent, bevestig dan meteen ook die extra verstevigingsclips op de achterruit (2 stukjes aluminium volstaan hiervoor).

Voor de rest kan ik je zin voor realisme alleen maar bewonderen en toejuichen. Ik zou net hetzelfde doen!
Thanks... Ja, 'k heb dat ook gezien. Dus 8 verschillen... Maar mijn ramen zijn in BMF chroom gedaan, lukt dat dan om daar aluminium op te zetten? Die twee kleuren lijken toch sterk op elkaar... Op de foto lijkt het meer gunmetalkleur te zijn... Of niet??

Allez, na enkele uurtjes werken, heb ik al volgende zaken aangepast:

- Andere uitlaatpijp (styreenbuisje)
- Toevoegen van een lamp (een lampkapje wit gespoten en een decal uit mijn spare box erop)
- Zwart stukje boven de nummerplaat (de verlichting dus) met styreen
- Nummerplaat aangepast, dit had nog wat voeten in de aarde... Eerst geprobeerd met het versnijden van de oorspronkelijke decal maar dan kwam ik een hele grote nummerplaat uit...

Dan maar eentje zelf maken. Eens vergelijken met de voorste en zowaar zag het er goed uit. Dus deze zal het worden. Afdrukken, op plastic plaatje zetten en lijmen. Let op, dit is een tussenoplossing. In de kerstvakantie druk ik een decal om dit blaadje papier te vervangen.

Anyway, mijn namiddag was begonnen met het afwerken en ik moest nog enkel die bonnetpin plaatsen. Mijn dag eindigt en ik ben nog net even ver. Met dat verschil dat de achterzijde er nu (volgens mij) veel beter uit ziet.

Kijk maar...

En nu naar bedje...
Reply With Quote
Old 04-12-2008, 00:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Thanks... Ja, 'k heb dat ook gezien. Dus 8 verschillen... Maar mijn ramen zijn in BMF chroom gedaan, lukt dat dan om daar aluminium op te zetten? Die twee kleuren lijken toch sterk op elkaar... Op de foto lijkt het meer gunmetalkleur te zijn... Of niet??
Ik bedoelde aluminium als materiaal (zacht en dus gemakkelijk in vorm te duwen). Daarna kan je het aluminium in matzwart schilderen (zo zien de steunen op de foto er toch uit). Succes alvast!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-12-2008, 22:20
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
.................................................. .................................................. ... Tjah, dan ga je hem maar moeten komen bezichtigen he...

.................................................. .................................................. ....
Gewoon meebrengen naar een meeting begin volgend jaar, dan zullen hem daar eens beoordelen.

Quote:
.................................................. .................................................. ...

We geraken er wel...
Ziet ge wel dat ge komt.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules