![]() |
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Bare Metal Foil is eigenlijk een heel dun laagje metaal (vergelijk het met zilverpapier maar dan nog dunner) met een zelfklevende kant. Omdat het zo dun is kan je het perfect gebruiken om af te plakken, alhoewel het oorspronkelijk als afwerkingsmateriaal is bedoeld.
Die tip van de primer voor zink ga ik eens uitproberen. Dat zou veel van mijn problemen met adhesie kunnen oplossen. Thanks!
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 15-05-2011 at 11:43. |
|
||||
|
||||
thx voor deze tip
maar hoe gaat dit juist te werk dan die bmf ? is dit veel dunner als tamiya plakband en scheurt het niet als je het in de naden wilt plakken ?
|
||||
|
||||
Normaal niet. De BMF begint eerst goed te plakken nadat je hem aangedrukt hebt. gewoon aan 1 kant beginnen, goed aandrukken, en als je dan aan een panellinne komt dan leg je de BMF er gewoon in. Werk wel met dunne reepjes anders word het een vrij kostelijk afplakmiddel. Het is de bedoeling om alleen de eerste paar mm tegen de spuitlijn aan af te plakken met bmf. De rest doe je met de gewone tamiya tape.
|
||||
|
||||
Of met Maskol. Het resultaat hoe het er dan uit ziet zie je bijvoorbeeld hier:
Je ziet de BMF in dunne reepjes, en het paarse goedje is de Maskol. |
|
||||
|
||||
thx voor deze fantastische uitleg en foto,s nu kan ik al een stuk verder
![]() en welke merken gebruiken jullie van bmf en mask ? want ik vind al 2 merken van mask die van humbrol & microscale over bmf vind ik niet veel
addicted to peugeot Last edited by 306xtreme; 16-05-2011 at 22:59. |
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.bare-metal.com/ Link naar Domino http://www.modelkits.be/main.php?act...are_metal_foil
|
||||
|
||||
Ik gebruik die van Humbrol, maar ze zijn allebei even goed hoor.
|
|
||||
|
||||
Gewoon de Colormatic zinkspray gebruiken.Deze 1 dag goed laten drogen.Lichtjes met water schuren (slissen).De wagen afplakken met plakband van Tamiya.De kleuren 1 voor 1 spuiten.Als de twee kleuren droog zijn de plakband verwijderen.De lak nog een dag laten drogen,lichtjes nat schuren,zeker de kleurovergangen.maar niet te veel,dat je niet door de lak schuurt.
De decals zetten en daarna de vernis. Zo doe ik dat met een zeer goed resultaat. ![]() |
|
||||
|
||||
en we gaan verder met deze
ondertussen ben ik heel de andere weg uit gegaan dan de eerste keer en dat was ook nodig ![]() hier staat em te wachten op de eerste laag geel en de eerste keer met bmf & maskol gewerkt fase 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
3 dagen daarna het eerste geel gespoten en dat rustig laten drogen
en dan na lange droogtijd alles netjes verwijderd en eens met een compound erover om de lijmresten van de bmf te verwijderen maar er is nog wat werk aan om het een beetje toonbaar te krijgen fase 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ik kan het niet helemaal opmaken uit je post, maar heb je drie dagen gewacht om de maskeertape (of het BMF) te verwijderen? Je kan zwaar opstaande randen vermijden door de maskeertape te verwijderen als je verf nog maar begint op te drogen. Meestal is dat al na een half uurtje of zo. Wel wachten tot hij goed uitgevloeid is. Dan droogt de rand meer egaal op, en krijg je niet zo van die gekartelde randen. Wel voorzichtig zijn bij het verwijderen van de tape dan, want je zit tenslotte met nog natte verf.
![]() Probeer dat volgende keer eens uit?
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 31-05-2011 at 23:49. |
|
||||
|
||||
als je nu zinkspray gebruikt had en alles gewoon afgeplakt had met tamiya plakband,dan waren de gele lijnen nu helemaal recht geweest en was er geen gele verf onder gelopen zoals nu met de BMF.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Grt, Kraftbayer |
|
|||
|
|||
Kunnen jullie de werking met de zinkspray eens even verduidelijken, is het de bedoeling om met deze spray alle oneffenheden eerst weg te werken, is dit dan een soort filler?
Ik vermoed dan ook dat dit alleen bij metalen modellen werkt en gebruiken jullie die zinkspray dan als primer of ben ik verkeerd? Groeten, Yves |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|