![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik wil nu ook niet alle piloten als slecht afschilderen, er zijn er veel die ons zeker respecteren, met handgewuif of flikkeren met de lichten, want voor ons is dit kleine gebaar een dankbare geste.
Misschien is het eens goed dat de goede piloten die cowboys eens aanspreken en hun vertellen wat wij baankommissarissen allemaal overhebben voor onze autosport. In weer en wind doen wij onze hobby nog volledig uit liefde, bij grote wedstrijden krijgen we 10 euro per persoon bij clubkoersen zoals Touring Cup, 2 pk's, Classic zijn we volledig gratis aanwezig. Maar de fout om het zover te laten komen ligt ook aan de dikke heren van NSK, NKBK, organisatoren e.a. Als zij nu eens beginnen met zeer zware straffen op te leggen zowel aan de kleinere teams als ook de grote teams en zeker geen onderscheid te maken of dat éne team nu een dikke sponser is of heeft. Men zou ook eens extra aandacht mogen geven op de briefings met de piloten over het werk dat wij ,baakommissarissen, leveren naast en op de baan. Wij baankommissarissen houden ook voor 100% van autsport want anders waren wij niet zo zot om dat zoveel jaren vol te houden. |
|
||||
|
||||
Ik heb destijds als baankommissaris veel meegemaakt! Toen ikzelf begon te racen besefte ik pas dat je als piloot een heel ander zicht hebt dan als BK.
Mijn voorstel : Elke piloot moet VOOR het behalen van zijn vergunning enkele dagen mee op post, en daarna 1x per jaar ! Voor de BK's zou er ook enkele sessies moeten georganiseerd worden dat ze zelf ook eens kunnen zien dat je in een racewagen in het midden van een grote strijd weining zicht hebt op bepaalde vlaggen! Daarom zouden ze een circuitdoop moeten krijgen! Natuurlijk zal dit moeilijk realiseerbaar zijn maar het zou wel alles beter maken. En niet alleen voor BK's maar ook voor koersdirectie en sportcommissie! Want momenteel loopt het niet goed, er gebeuren VEEL vermijdbare ongelukken die nooit bestraft worden terwijl soms kleine overtredingen grote gevolgen hebben. Tijd dus om eens met alle partijen samen te gaan zitten. Een voorbeeldje : op de dagen die wij organiseren rijden er heel veel NIET gelicencieerde piloten maar is er VEEL MEER dicipline dan bv op een donderdag ondanks dat er bij Eran Racing meer wagens de baan zitten.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Serieus, uitwisselen van wederzijdese ervaring en kennis kan in geen enkele organisatie kwaad.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Jippie ! Dat zou een goed idee zijn
![]() Maar welke wagen zou ik moeten kiezen? Ik ben nu niet echt een Viper of Porsche fan en een Ferrari, TVR, of Koenigsegg rijdt niet mee in de Belcar ![]() En dan een race tussen Marshal en mij, om een levensechte simulatie te doen hé ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
[QUOTE]Originally posted by Baron
Quote:
|
|
||||
|
||||
We zoude misschien tijdens de 24 uren de start een half uur later kunne late doorgaan. Kwestie van toch iets te late merke da wij MARSHALS het beu zijn!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
jongens,
en ik kan jullie mededelen dat die mensen op post 13 verdomme veel geluk hebben gehad, ik heb de beelden gezien op de veiligheid. Als je ziet hoe de man van de interventiewagen wordt weggegooid op de motorkap van de wagen dan was het zijn groot geluk dat hij zijn helm ophad. En onze Johan had 5 sec. geluk dat hij juist niet op zijn knieen zat om de wagen vast te maken aan de haak of hij was geplet geworden tussen de koerswagen die gestrand was en de interventiewagen. Je moest eens zien op die enkele minuten dat die eerste gestrande wagen daar staat en het eigenlijke ongeval met die tweede cowboy, hoeveel andere cowboys zich moeten herpakken bij het uitkomen om zelf bijna niet in de fout te gaan, onverantwoord!!! Ze zouden die beelden beter eens gebruiken om al die halve garen eens serieus op het matje te roepen. Het is gewoon wraakroepend. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Misschien die mannen eens allemaal een examen laten doen, want dit kan inderdaad echt niet meer. Spektakel is leuk, maar niet ten koste van veiligheid. Voor onze marshals, niets anders dan heel veel respect!
|
|
||||
|
||||
[QUOTE]Originally posted by A.J.
Mijn voorstel : Elke piloot moet VOOR het behalen van zijn vergunning enkele dagen mee op post, en daarna 1x per jaar ! Voor de BK's zou er ook enkele sessies moeten georganiseerd worden dat ze zelf ook eens kunnen zien dat je in een racewagen in het midden van een grote strijd weining zicht hebt op bepaalde vlaggen! Daarom zouden ze een circuitdoop moeten krijgen! Een heel goed voorstel, A.J.. Alleen denk ik dat het praktisch niet haalbaar is. En zelfs als dit zou lukken , dan is er nog steeds het probleem dat men niet hard genoeg optreedt tegen de cowboys. Dat probleem is trouwens al jaren oud, al loopt het nu wel de spuigaten uit. Herinner je je nog midden jaren '90, toen we in de Touring Cup reden. Er reed toen ook zo een complete idioot mee, een Franstalige piloot, een zekere Bonduel met een Honda Prelude. Iedereen, zowel marshalls als piloten, ergerde zich halfdood aan het rijgedrag van die kerel. Elke wedstrijd was het wel ergens prijs met Bonduel. Ik herinner me een race in Francorchamps waar hij het je met zijn agressieve rijstijl zodanig lastig maakte, dat je achteraf bijna met hem op de vuist ging (en om A. J. kwaad te krijgen moet je toch al met zeer zwaar geschut uitpakken!). Die kerel heeft een paar jaar lang de cowboy mogen uithangen in de Touring Cup. En wat werd er tegen hem ondernomen, ondanks de vele klachten? Absoluut niets! |
|
||||
|
||||
Quote:
Op die enkele minuten na het begin van de gele vlag situatie heb ik ook veel piloten in de fout zien gaan, onbegrijpelijk. Ook de copiloot van de interventiewagen heeft geluk gehad dat hij is blijven zitten. Als hij was uitgestapt dan had hij ook tussen de interventiewagen en de Yaris n° 5 gezeten. Die Yaris knalde achterop de interventiewagen en is dan door die slag beginnen draaien en heeft de passagierskant van de interventiewagen nog eens geramd. |
|
||||
|
||||
Ik zou gewoon een stiptheids actie houden tijdens een grote wedstrijd, maar dan moet iedereen meedoen. We moeten toch IETS ondernemen!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|