![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Je moet dat toch in een context plaatsen hé, de percentages gaan maar tot 2001, en dan was er 36% (en een beetje) aangesloten op internet, ik geloof dat het nu tegen de 50% zal liggen, dat zijn er nog altijd 50% die geen aansluiting hebben, mijn punt was gewoon, iets kan pas rendabel worden als iedereen de mogelijkheid heeft er over te beschikken. |
|
|||
|
|||
Mijn beste,
'iets kan pas rendabel zijn als iedereen er over kan beschikken'... Sorry maar wat een gezever, in belgië kopen maar 1.000.000 mensen regelmatig een krant. Bovendien dien je van de 10.000.000 Belgen al de hoog-bejaarden en kinderen onder de 12 af te trekken en zodoende kom je aan de, bij marketeers welgekende saturatiegrens. Dit geldt dus ook voor internet, internet zal niet spectaculait meer stijgen qua absoluut bereik maar wel zullen meer mensen overschakelen naar digitale lijnen, telenet ed. Dit is grotendeels het verhaal dat reeds geschreven is voor de GSM. Er zijn ook geen 10.000.000 mobiele telefoons in ons land, hoor. Ik hoop van harte dat jij geen examen T.E. of marketing hebt dit jaar, Joost |
|
||||
|
||||
Dat gaat hier een welles-nietes spelletje worden tussen enerzijds de jonge idealisten die alles vanzelfsprekend vinden, en liefst nog gratis ook, en de realisten die al een tijdje in het economisch leven meedraaien.
De mentaliteit van de internet-gebruikers is compleet om zeep geholpen door de dot-com heisa van een paar jaar geleden. Toen was alles mogelijk: investeerders met teveel miljarden op hun rekening dachten dat er met internet bommen geld te verdienen was (uit onwetendheid nu blijkt), waardoor zowat alle professionele internet-projecten met super-verliezen werkten, maar werden gefinancierd door opeenvolgende kapitaalsinjecties. De werkelijkheid ziet er echter anders uit, en als je het mij vraagt ziet het er zelfs redelijk somber uit als de mentaliteit niet verandert. Gratis sites zullen er altijd zijn, maar die halen hun informatie meestal van andere, professionele sites. Als die laatste verdwijnen, is er geen informatie meer voorhanden om te publiceren, want het zelf vergaren van informatie kost geld, veel geld. Je zou versteld staan hoeveel gratis sites hun mosterd halen bij betalende sites, en die informatie herverpakken en publiceren. Meestal denken die gasten dat dat ofwel mag, ofwel niet te verifiëren is... ![]() Niemand zal uiteraard blij zijn met het verdwijnen van "alles gratis", maar ja... verworven rechten... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() In mijn dagelijkse werk als inkoper bij een Installatiebedrijf kan ik niet meer zonder (intra)-internet. Lekker rondtruinen en bestellen op de sites van leveranciers. B2B is een gigantisch succes........zelfs nog meer als men had gedacht. B2C, al die rampverhalen die in de pers komen, zal niet echt het succes worden als men had gehoopt. Hoogtens bij de oude bedrijven die internet als een toegevoegde waarde beschouwen. B2C bedrijven die 100% internet-based opereren zijn ten dode opschreven. Komt erop neer dat we, in mijn visie, een tweetal soorten internet gaan krijgen. Het zakelijke B2B inter(ra)net en het vrijgevochten piraat-achtige internet voor Jan met de korte achternaam in de straat. DSC bevindt zich op dit moment in de B2C groep die 100% internet-based is........mijn visie daarop is duidelijk. Als DSC als een soort "ANP " gaat opereren dan ziet de toekomst er beter uit. (geloof dat de belgische variant belga is) Voor de particuliere consument zou DSC dan aan een uitgeklede vorm kunnen denken.........die gewoon gratis blijft! Weet niet wat de uiteindelijke visie is achter autosport.be, maar een kopie van de huidige DSC strategie lijkt me niet wijselijk. Wat betreft een goeie mop uit de ouwe doos van een jaar of drie terug: Heeft iemand al een interactieve Set-Top Box op zjn TV staan ![]() ![]() Ennuh..........valt dit onder Site-Updates ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 08-05-2003 at 23:20. |
|
||||
|
||||
![]()
'k Moet toegeven dat ik van Marshals laatste bericht niet veel heb gesnapt. En ik heb in ieder geval niet zo'n ding op m'n tv staan en mis het ook niet.
|
||||
|
||||
B2B = Business to Business
B2C = Business to Consumer als er nog dingen zijn ... just ask .... Heb studiegebonden nogal wat studies moeten maken van zulke B2B en B2C projecten ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Dat ander ding ken ik niet hoor... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Terug naar discussie: betaalsite succesvol? of ten dode opgeschreven.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Allemaal heel droevig wat ik hier lees. DSC is een van de beste autosportsites. Maar, ik ga er zeker niet voor betalen, al zal ik de site wel enorm missen. Volgens mij is dit toch wel een blunder van formaat : het begin van het einde voor DSC.
|
|
||||
|
||||
Simpel. Heb mijn abonnement op EOS opgezegd.
DSC here I come again. ![]() |
|
|||
|
|||
Aan diegenen die DSC het 'slechtste' toewensen, bedankt, dat geeft weer wat moed om verder te werken. En mijn oprechte dank aan Werner,
Joost |
|
||||
|
||||
Quote:
Laat de droom geen nachtmerrie worden...........
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Beklijvende discussie, of zoals iemand al zei, idealisten tegen realisten.
Nochtans is het tegenwoordig voor sommigen vrij makkelijk -zo heb ik de indruk- om een autosport-site op te zetten en in leven te houden. Het kan, dankzij de massa persberichten die naar jan en klein pierke worden gestuurd door zowat elk team en zowat elke rijder. Sinds dit seizoen krijg ik elke zondagavond het alarmerende bericht dat mijn mailbox weer zijn limiet heeft overschreden. Er zijn nu al rijders die per race 2 berichten beginnen te versturen, eentje in het Nederlands en eentje in het Frans. En daarvoor moeten ze dan ook 2 journalisten betalen. En uiteraard allemaal even objectief, al die persberichten, ... Als je nu al die persberichten klakkeloos overneemt en op je site publiceert, dan ben je toch al goed bezig, niet? Neem nu de berichten van Kumpen, GLPK, Muytjens, KS Motorsport, RTM, Maes-Verbist, Longin en nog een tiental anderen, dan heb je al heel wat "content". Of het professioneel en objectief is, is een andere kwestie. Wel, net dat soort sites maakt de markt kapot. Het haalt het niveau en imago van internetjournalistiek in deze sector naar beneden. En dan hebben we het nog niet over de taal die gehanteerd wordt. Om de 2 regels is er wel ergens een flinke verkrachting van het Nederlands. Het wordt helemaal leuk als dat soort sites op elkaars forums topics openen om te melden dat er weer "nieuws" is, zijnde het persbericht dat naar een 100-tal mensen is gestuurd en dat dus ook "nieuws" is op een concurrerende site, die dan op een ander zijn forum gaat melden dat hij "nieuws" heeft ... In de media is autosport an sich al bekend als "vuile" sport. De manier waarop nu vaak autosport-journalistiek op internet wordt bedreven, maakt het alleen maar erger. De geloofwaardigheid is ver te zoeken. Probeer dan maar eens een budget los te weken voor een campagne van een of andere adverteerder. Het probleem ligt dus niet bij de gebruiker, maar bij de boodschapper. Op termijn zullen gebruikers wel bereid zijn te betalen voor professionele sites. Maar eerst het verhaal van het kaf en het koren ... Last edited by Peter Baert; 14-05-2003 at 00:31. |
|
|||
|
|||
Beste Peter,
gezien je reactie onder een thread over www.dailysportscar.com valt, ga ik ervan uit dat je in voorgaand stukje proza ook dailysportscar viseert? Ik vind het heel mooi om kritiek te spuien en kaf en koren te laten acteren maar kan je dan zelf even definiëren wat een goede en wat een slechte autosportsite is? Mag ik zo vrij zijn om even te vragen welke dan de 'goede' sites zijn? Deze informatie krijgen van een kenner kan voor een 'groentje' zoals ik toch wel belangrijk en baanbrekend zijn. Daarnaast zou ik even willen inpikken op je kwalificatie van de autosport; ja, autosport zal in sommige middens misschien niet als volwaardige sport bekeken worden maar ook andere sporttakken krijgen bij wijlen het verwijt vuil en vies te zijn. Het wielrennen gaat voor een deel der journalisten hand in hand met doping en voetballers zijn voor een ander deel van het heira dan weer geen topsporters... Maar toch genieten de drie geciteerde sporten van een stevige publieke belangstelling die zich vertaalt op het net in heel wat sites van volledig amateuristisch (waar mensen anderzijds veel van hun eigen tijd in investeren en dit geheel belangeloos) over semi-professioneel tot op en top beroeps. Maar maakt dit niet juist de charme uit van het internet? Bestaat er ook niet zoiets als 'freedom of speech', iets wat jij als beroeps hoog in je vaandel moet dragen... Of moeten we evolueren naar een internet waarop enkel nog plaats is voor de site van pitstop-TV? Wie garandeert ons dan de objectiviteit (gezien ik Historicus ben, kan trouwens met 100% zekerheid zeggen dat objectief in persland niet bestaat - doch dit is een andere discussie)? Ik treed je echter wel bij in je opmerking over het Nederlands. De taal die door sommigen gehanteerd wordt, laat te wensen over en dat is jammer. Maar ik zal wel een oude zeur zijn als ik vraag om zelfs op een forum correct trachten te schrijven. Naar de teams zelf kan dit mijn inziens enkel verholpen worden door voor wat betreft de releases beroep te doen op professionelen. (Help, ik wijk af...) Dus mocht je even de gekende '5 minuten tijd' hebben, som mij dan alvast even de goede sites op... Deze opmerkingen doen niets af aan de kwaliteiten van je TV-programma, site of aan je kwaliteiten als journalist. Mag ik vragen als je wil reageren, dit via e-mail te doen. alvast bedankt en vele vriendelijke groeten, Joost Last edited by joost; 14-05-2003 at 10:17. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|