![]() |
|
|
||||
|
||||
Dat wordt weer zappen vanmiddag.... Al denk ik dat het vooral tur wordt, want inhalen op Silverstone is toch bijna onbestaande en deze tour is qua spanning echt wel top. Het enige wat ik jammer vind, is dat ze telkens zo lang wachten: in totaal hebben ze nog steeds (buiten tijdritten) nog maar een kilometer of 15 man tegen man gekoerst, voor de rest heel de tijd in het spoor van US Postals...
|
|
||||
|
||||
zappen is niet nodig. Vanaf 16u wordt het meestal spannend, en dan is de race net voorbij.
|
||||
|
||||
OK, ik geef het toe, ik ben een kieken. Niet kijken in de krant en er zomaar vanuitgaan dat ge er met logisch denken ook geraakt en pas even voor 15u eens piepen bij de F1. Zo het grootste deel van een, naar t schijnt, schitterende race gemist.
De tour: ze zijn heel erg aan mekaar gewaagd en zowel Armstrong als Ullrich durft precies niet alle registers opentrekken. Ze zijn hoofdzakelijk bang van mekaar, gelukkig zijn er nog attractieve coureurs gelijk Vino en Mayo. Ik heb ook wel heimwee naar de tijd dat ook de grote renners eens van op de voorlaatste col aangingen, of nog vroeger. Nu is het eigenlijk altijd maar een paar kilometer echt koers. |
|
||||
|
||||
Wat nogmaals mijn stelling van vanmorgen bevestigt
![]() Armstrong heeft vandaag begrepen dat Ullrich niet de enige is die op z'n gele trui aast. Mogelijk brengt die laatste tijdrit de ontknoping. En dan vrees ik voor Vino, maar juich ik voor Ullrich.
|
||||
|
||||
bleh, de tour gereden? Ik hoop van niet hoor. Maar Ullrich zal serieus moete doortrappe. Achterstand van 1min7. Is nog te doen hé.
|
||||
|
||||
Ik hoop vooral dat armstrong de tour niet wint, dan kan hij volgend jaar voor zen 6e gaan en beter doen dan merckx zou ik helemaal belachelijk vinden.
FF PS: Armstrong zit vandaag aan zen 54 gele trui, merckx reed 111 dagen in het geel... |
|
||||
|
||||
ik hoop hetzelfde FF!
|
||||
|
||||
het is nog niet gedaan met deze tour ......
1 min 07 is mogelijk in de tijdrit .... maar makkelijk zal het niet zijn ....
|
||||
|
||||
Mja, ik zie armstrong toch niet meer zoveel verliezen als in de eerste tijdrit, of het moet weer verschrikkelijk heet worden. Gisteren kon ge al goed zien dat het tij aan het keren was, hij zag er al veel minder vermoeid uit, en vandaag zag hij er zelfs fris uit, al was het toch niet meer met de kracht van de vorige jaren had ik de indruk, hij moest meer gaan zitten dan vroeger het geval was.
FF |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Toch is het toch niet totaal onmogelijk .... remember de Tour van 1989 waar Lemond op de laatste dag Fignon 1min36 aan de broek smeerde en hem op die manier nipt uit het geel reed .... Bovendien is de tijdrit ietsje langer en nog vlakker ..... Iets wat Tempobeul Ullrich toch goed uitkomt .....
|
||||
|
||||
Ook niet vergeten dat Ullrich zo eerlijk geweest is om te wachten op Armstrong na diens val (iets wat Armstrong ook gedaan heeft toen Ullrich viel enkele jaren geleden), maar dat heeft hem misschien de Tour gekost. Of hoe het er in de wielerwereld toch wel nog vrij sportief aan toe gaat... (We spreken hier nu even niet over doping maar over rijgedrag eh).
Verder vrees ik dat Ullrich mentaal een beetje uit het lood geslagen zal zijn en als hij de tijdrit al wint, zeker geen minuut zal kunnen pakken op Armstrong. En Vino? Vandaag geen goede benen, en weg Tourambitie. Het kan verdorie snel verkeren... Maar wel een man van de toekomst. Die zien we nog wel terug. En met jullie allen hoop ik natuurlijk toch wel dat de tijdrit van zaterdag de beide favorieten zo dicht bijeen brengt dat ze er zondag ook nog moeten voor koersen, maar de kans lijkt me toch klein. Niet vergeten dat er na de rustdag van morgen nog 3 etappes zijn die één en ander kunnen teweeg brengen en de uitgangssituatie doen veranderen... |
|
||||
|
||||
Zondag zal er nimmer voor gekoerst worden ..... Ook al is het verschil slechts een handvol seconden .....Daarvoor is het ploegenspel tegenwoordig veel te sterk en ontsnappen bijgevolg quasi onmogelijk voor een kanshebber .... Reken erbij dat het de laatste 10 jaar in de tour wel een ongeschreven wet lijkt dat in de laatste rit de strijdbijl begraven wordt ....
En wat betreft die sportiviteit ....... Inderdaad ongelofelijk ..... Zie je een Montoya of een Schumacher al wachten als er een rivaal een lekke band heeft ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|