De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 31-08-2003, 19:08
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

tja Peter, uw verslagen buiten beschouwing gelaten, wat laten ze zien van een autosportwedstrijd? de crashes dacht ik zo, persoonlijk vind ik dat altijd een spijtige zaak, maar autosport blijft op sommige momenten enkel een spektakelsport.

Wat die tragere piloten betreft, waarom pas beslissen in de woensdagtraining voor de 24u wie snel genoeg is, ik denk dat het in het Belcarseizoen al vrij duidelijk is wie trager is of zijn wagen niet voldoende beheerst... maar dan blijft het probleem met de guestwagens... moeilijk dus...
Old 01-09-2003, 01:51
buruno buruno is offline
De Paddock Rookie

Ik vind een deftige rookietest met scherpe tijden de beste oplossing. Maar, een rookietest op woensdag voor de 24u is rijkelijk te laat. Al die mensen die willen meerijden als guest of gentleman driver hebben de dikke poen reeds neergeteld en moeten dus meerijden. Het kan niet dat die mensen hun centjes kwijt zijn vlak voor de race.
Kan er organisatorisch een rookietest opgelegd worden op vaste tijdstippen? Bv. op een weekdag 1 maand voor de volgende meeting? Zodat mensen een licentie halen voor ze zich in een team binnenkopen? Of bv. met een verplichte cursus, zoals het gewone rijbewijs, om de kneepjes van het veilig circuitrijden te leren.
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn...
Old 01-09-2003, 10:45
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Die rookietesten moet men los van de eigenlijke meetings blijven organiseren. Zoals het nu gedaan wordt, is dat goed. Maar men moet de normen bijstellen. Men moet nu ook niet meteen Formule 1 - superlicentietesten gaan afnemen. In de Belcar moet er plaats blijven voor gentlemen-drivers en echte amateurs. Het komt er op aan de echt gevaarlijke klungelaars eruit te halen. Op een heel seizoen gaat het hooguit om een 25-tal piloten. Moet toch niet zo moeilijk zijn, dacht ik.
Die licentie zou ook geen verworven recht mogen zijn. Als iemand in de loop van het seizoen door zijn rijgedrag toont, dat hij het Belcar-niveau niet aankan, zou de mogelijkheid moeten bestaan om die licentie opnieuw in te trekken.
Old 01-09-2003, 12:42
speed&style's Avatar
speed&style speed&style is offline
De Paddock Rookie

Angry

What a sorry bunch of people on this site!
In flemish there is a term for this:
"de beste stuurlui staan aan wal" or sort of...

There were no incidents between "slower" or "blue" cars in this event or am I wrong? Don't forget either there were 3 blue Porsches in the 24 hours as well... So do not hit out at the n° 45 only, I saw other things of some of these cars...

And I agree with Peter Baert and some of the star drivers of the Belcar, It's not the problem that they are "slower" or even "parked" at some moment, but they have to stay on the racing line. Ask some of the top Belcar drivers what it's like at Le-Mans when they are driving a GT 3 RS and Pirro is come on in his Audi... I think they would have the same feeling as the much talked about "blue"Porsche!

And on a personal note some of our Belcar "stars" should not forget they were a risk on the the track themselfs once.
Old 01-09-2003, 13:45
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

[QUOTE]Originally posted by speed&style
[B]

What a sorry bunch of people on this site!
In flemish there is a term for this:
"de beste stuurlui staan aan wal" or sort of...

Enkele bedenkingen :

1. De Paddock is een forum waar autosportkenners elkaar vinden. De meeste gebruikers van dit forum zijn zelf racers, ex-racers, marshalls, teamleden of mensen die op een of andere manier zeer dicht bij het racegebeuren betrokken zijn, m.a.w. mensen die "met kennis van zaken spreken" (Nederlandse uitdrukking) en dus niet zomaar wat "uit hun nek kletsen" (Nederlandse uitdrukking). Dus jouw opmerking "de beste stuurlui staan aan wal" "raakt kant noch wal" (Nederlandse uitdrukking).

2. Wat de Porsche N° 45 betreft : het ganse seizoen al is het overgrote deel van de deelnemers zich letterlijk en figuurlijk "blauw aan het ergeren" (Nederlandse uitdrukking) over de ... nu ja..."rijvaardigheid" van deze...ahum..."piloten". Daarenboven is deze Porsche, in tegenstelling tot wat jij beweert, in de loop van het seizoen 2003 al meerdere malen bij incidenten betrokken geweest. Als je me niet gelooft, moet je bijvoorbeeld maar eens met de mensen van RTM praten. Praat ook eens met enkele piloten uit de Belcar 2003 over hun ervaringen met deze wagen. Dan zul je horen dat de meesten "een zucht van verlichting slaken" (Nederlandse uitdrukking) telkens ze deze rijdende en onvoorspelbare chicane "zonder kleerscheuren" (Nederlandse uitdrukking) voorbij geraakt zijn. Deze Porsche is voor zowat alle andere deelnemers "een doorn in het oog" (Nederlandse uitdrukking). Soms moet men "de waarheid onder ogen durven zien" (Nederlandse uitdrukking), ook als "de waarheid kwetst" (Nederlandse uitdrukking)! De waarheid is in dit geval dat de bestuurders van de N° 45 niet het aanvaardbare Belcar-niveau halen.

3. Om "on a personal note" te eindigen zou ik tegen onze "kenner" Speed&Style" (What's in a name?) nog dit willen zeggen : van mensen die de waarheid niet willen aanvaarden, zegt men ook dat ze "str.... in hun ogen hebben" (Nederlandse uitdrukking). Tegen zulke mensen zegt men ook wel eens : "Ga op een ander lullen!" (Nederlandse uitdrukking)

4. "Discussie" met speed&style wat mij betreft definitief gesloten.
Old 01-09-2003, 14:13
speed&style's Avatar
De Paddock Rookie

Wel that was a swift reply Baron,

And I'm sorry I do not agree with you and I think you should look up the term forum...

It's not nice to tell people to: Ga op een ander lullen!" (Nederlandse uitdrukking) when they have a different opinion then yours.

Are you the one with "met kennis van zaken spreken" (Nederlandse uitdrukking) en dus niet zomaar wat "uit hun nek kletsen" (Nederlandse uitdrukking).
Then I could learn something from you! or you something from me!

Have you ever driven a racecar in anger Baron?

Speed & Style (what's in a name?)
Old 01-09-2003, 14:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Zonder hier een stok in eender wiens hoenderhok te willen gooien, wil ik toch even opmerken dat de veel besproken "blauwe" Porsche nr 45 in werkelijkheid eerder paars, lila of mauve is dan blauw...

Waarvan acte :

* WWW.SENNAKE.BE *
Old 01-09-2003, 14:19
speed&style's Avatar
De Paddock Rookie

Talking

Thanks Guy !!
Old 01-09-2003, 14:42
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Awel die 45, da was ne Porsche die ge nie eens hoorde als die voorbij kwam. Kdacht al da hij weggelopen was uit de TC.
Old 01-09-2003, 15:24
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Sennake
Zonder hier een stok in eender wiens hoenderhok te willen gooien, wil ik toch even opmerken dat de veel besproken "blauwe" Porsche nr 45 in werkelijkheid eerder paars, lila of mauve is dan blauw...

Waarvan acte :

Ik denk dat er een derde piloot ontbreekt bij de namen op deze auto.
Als we spreken van de 24 uur van Zolder dan toch

C U
Old 01-09-2003, 15:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De foto is nochtans genomen in de week van de 24 uren, getuige hiervan het rechtstaande zwembad op de achtergrond. Wellicht was de deal met Jurgen, "de 3e man" (goeie film trouwens) nog niet rond aangezien de foto van woensdag stamt...

* WWW.SENNAKE.BE *
Old 01-09-2003, 15:50
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally posted by speed&style
Wel that was a swift reply Baron,

And I'm sorry I do not agree with you and I think you should look up the term forum...

It's not nice to tell people to: Ga op een ander lullen!" (Nederlandse uitdrukking) when they have a different opinion then yours.

Zonder me te willen mengen in de "fond", want ik ben in deze een complete leek, gewoon even opmerken dat heel wat ergernis kan vermeden worden door een aangepast en respectvol taalgebruik.
Old 01-09-2003, 16:19
joost joost is offline
De Paddock Regular

Ga allemaal een pint drinken en vergeet alle paarse porsches want dit is toch mijn 800ste post...
Old 01-09-2003, 17:17
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Nope...post 802 voor jou, Joost...
Old 01-09-2003, 17:42
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by joost
Ga allemaal een pint drinken en vergeet alle paarse porsches want dit is toch mijn 800ste post...
Als gij mij die pint trakteert.
Closed Thread

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules