![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat betreft al die spook-deelnemers, de roddels en tam-tam verhalen kunnen door de organisatie zeer eenvoudig de kop worden ingedrukt. Kwestie van een goede persverantwoordelijke........ Wat betreft al het lekkers van afgelopen weekend wat we niet te zien kregen (maar wel staat aangekondigd op belcar.com), jammer het zij zo..........maar communiceer dat dan op de juiste wijze naar buiten. Krijg je je ook niet al die verwijten en roddels. Desalniettemin, het was een mooi Belcar 2003.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Geachte Joost, Sinds de vroege jaren '70 volg ik de Belgische touringcarracerij van zeer nabij. Bijna 25 jaar lang ben ik aktief medewerker geweest van verschillende teams; eerst in de nationale sprintraces, later ook in Rétro, ASAF, Notap, VAS, BBL Cup, Carglass Cup en Touring Cup. Begin jaren '90 heb ik zelf als piloot met een eigen team enkele jaren deelgenomen aan de Touring Cup. Wegens veel te drukke beroepsbezigheden heb ik de laatste jaren mijn autosportaktiviteiten, helaas, moeten stopzetten. Dat neemt niet weg dat ik nog zeer goede contacten onderhoud met ettelijke mensen uit de aktieve racerij en nog steeds frequent bezoeker ben van trainingen en races in Zolder en Francorchamps. Neem gerust van mij aan dat, waar het de Belgische races betreft, ik met kennis van zaken spreek. Ik heb heus geen abonnement op "dailysportscar" nodig (hoe professioneel die site ook is) om te weten wat er reilt en zeilt in de Belgische paddocks. Ik heb geen zin om hier een polemiek op te starten. Jij kent mij niet, ik ken jou niet. Wat ik je wilde vragen is dit: veroordeel alsjeblieft geen mensen die je niet kent! Verder ben ik het volledig met je eens dat de Belcar een fantastisch kampioenschap is, dat ons ook in het buitenland (zelfs in Groot-Brittannië) benijd wordt. Helaas worden er het laatste jaar te veel wilde verhalen over gast-deelnames aan de Belcar rondgestrooid. Zoals ik al zei is de organisatie niet verantwoordelijk voor alle onzin die er verteld wordt. Feit blijft echter wel dat die organisatie voor de laatste wedstijd, via de officiële Belcar-site, zelf een paar kwakkels de wereld heeft ingestuurd. Het is duidelijk dat de Belcar-organisatie een probleem heeft met de communicatie en informatieverstrekking naar buitenuit. Je kan toch moeilijk zeggen dat de officiële site een toonbeeld van professionalisme is. Enige vorm van dynamisme zou hier wel op zijn plaats zijn. Beste voorbeeld is het wildste indianenverhaal van het seizoen 2003, de komst van de Wieth-Ferrari naar de 24 Uren. Via een kort en duidelijk communiqué op de Belcar-site had men dit onmiddellijk de kop kunnen indrukken. Nu doet men dat dus niet, Belcar.com zwijgt soms wekenlang in alle talen, en zo gaan die verzinsels een eigen leven leiden. Ik zou hierbij dan ook een oproep willen doen aan iedereen die met het lot van de Belcar begaan is. Hou alsjeblieft op met vertellen van onzin. Als je iets nieuws te melden hebt, maar je bent er niet 100% zeker van, zeg dat dan ook. De Belcar is veel te mooi om door wilde cowboyverhalen te laten kapotmaken. |
|
|||
|
|||
Beste,
ik wil helemaal geen gescheld, getier en geroep... Ik heb enkel willen onderstrepen dat de Belcar-organisatie in haar communicatie steeds ter goeder trouw is geweest en dat zij nooit wat dan ook met opzet heeft rondgestrooid. Ik zou hierbij nog enkele zaken willen verduidelijken: Primo, het is als inrichtende macht, organisatie, bestuur... quasi onmogelijk om vandaag de dag nog allesrecht te zetten of zelfs te ontkennen wat de ronde doet via radio tam-tam, het internet of welk medium dan ook. Zoals overal loopt ook de VZW achter het Belcar-gebeuren niet over van het personeel en deze mensen hebben dan ook wat beters te doen dan heler dagen geruchten de kop in te drukken. Het ware beter dat diegene die deze onzin verzint, al dan niet ter goeder of kwader trouw, zich daarvan onthoudt. Secundo, ook op deze site zijn al eens kwakkels verspreidt, laten we dus ook eens voor eigen deur vegen... Tertio, www.belcar.com; hier kan ik je grotendeels volgen. Dit communicatiemiddel is nooit een topprioriteit geweest van de organisatie en is dus ook al jaren het zwakke(re) broertje. Blijkbaar maakt de site geen deel uit van de prioriteiten van de organisator. Ik vermoed dat de overeenkomst met de huidige 'beheerders' van de site gebaseerd is op een ruilovereenkomst, wat nooit echt een verstandige keuze is. Misschien moet men maar eens overwegen om dit tegen betaling uit te besteden. Dit hoeft geen fortuinen te kosten en kan je imago alleen maar ten goede komen. Maar goed, wie ben ik om hierover te oordelen... Joost En Baron, dailysportscar biedt je echt wel meer dan alleen Belgische autosport ![]() Last edited by joost; 23-10-2003 at 19:58. |
|
|||
|
|||
Als ik me niet vergis, dan was dit toch de topic over de Belcar Trainingen hé ? Of ben ik fout, want ik voel me echt niet helemaal meer thuis in deze topic...
|
|
|||
|
|||
Misschien kan één der beheerders een topic openen onder de noemer 'belcar communicatie' en alles ter zake verplaatsen?
Joost |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|