De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-08-2004, 01:25
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik vermoed dat shanna wel sneller was dan kristof van de parre, de kok van de ché, en dan zou ze de eerste heat gereden hebben, de tijden in de tweede heat lagen iets lager van deze wagen als ik mij dat nog goed herinner

maar ze zal dat hier de komende dagen nog wel komen bevestigen neem ik aan

opmerkelijk was de prestatie van gunther raus die zomaar eventjes uit het niets een manche won. Tegenvaller vond ik mollekens/paltalla, maar het is ook nog maar de eerste race voor het team en de mecanos van het gik dus we zullen die mannen nog een beetje respijt moeten geven hé ...
Old 23-08-2004, 11:59
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Shanna heeft de tweede manche gereden, zo zegt ze zelf op het forum van kartgrid.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 14:41
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Ik heb met shanna gesproken na de wedstrijd en ze had het heel fijn en tof gevonden om te kunnen rijden met Mini en de grote mannen. Ze had wat weinig kunnen rijden met de wagen en heeft zelf pas kunnen racen of de wagen ontdekken bij de kwalificaties. Een Mini Cooper is dan toch nog wel iets anders dan een kart. Met zo een korte tijd achter het stuur mag ze dan ook tevreden zijn met haar uitslag. Starten op een nat circuit en dan nog uitrijden zonder brokken te maken, is toch wel een prestatie. Van de Parre deed maar 3 seconden sneller over een ronde en dat was op een volledig droog circuit.
Meer over de Minichallenge op http://www.minichallenge2004.be
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 15:18
BMW Beliën's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Maarten
opmerkelijk was de prestatie van gunther raus die zomaar eventjes uit het niets een manche won. Tegenvaller vond ik mollekens/paltalla, maar het is ook nog maar de eerste race voor het team en de mecanos van het gik dus we zullen die mannen nog een beetje respijt moeten geven hé ...

Uit het niets???
Opmerkelijk was dit wel en zeker niet uit het niets!!!
Gunther won ook al races in de Sprinters Cup.
Als mechano op deze mini had ik de woensdag al tegen Gunther gezegd dat er een podium in zat voor het weekend. Vorige 2 weekends hebben we problemen gehad met de remmen, ABS die niet altijd werkt en lekken aan de klauwen. Maar voor de rest was de afstelling van de Mini perfect en konden we de leiders volgen en aanvallen, dit kon ik afleiden uit de snelste rondetijden in de wedstrijd. In Francorchamps reed Gunther ook al in de 2de wedstrijd de 2de snelste rondetijd na Ugeux en dat was dit weekend ook weer het geval. Zonder te kunnen testen moet ik dan ook tijdens de kwalificaties de beste afstelling zien te vinden en dat loopt soms niet altijd zo goed af voor de plaats op de grid, maar voor de start van race heb ik meestal de goede afstelling gevonden. De remproblemen zijn minder maar nog niet helemaal opgelost, ABS werkt nu wel.
In de eerste wedstrijd gestart van op de 8ste plaats was Gunther bezig met een opmars naar voor. Toen de pacecar de baan op kwam, was hij juist bezig met Delmotte(4de) in te halen, en strandde hij op de 5de plaats en met een 2de snelste rondetijd in de wedstrijd. Dit was wel een heel ideale uitganspositie voor de 2de race, die hij dan ook met verve won ondanks weer enkele kleine remproblemen.
Volgende afspraak 26 september in Francorchamps.

Last edited by BMW Beliën; 23-08-2004 at 16:48.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 16:28
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Shanna, ook al ken ik je totaal niet, ik wens je hierbij heel veel succes in je verdere carrière. Goed gereden, zeker voor je eerste race Wel spijtig dat ik niet wist met welk startnummer je reed, maar dat is niet erg
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 22:32
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Uit het niets???
.
allee, ik zal het aanpassen, voor mij kwam hij uit het niets! ik had zijn naam al wel tussen de deelnemers gezien, maar nog nooit zover vooraan. Gunther moet echt wel goed gereden hebben heb ik uit het verslag van autosport, en kan ik afleiden uit de uitslag met toch best wel wat voorsprong op de derde en volgenden. Hopelijk zien we deze 'nieuwe naam' dan toch nog wat meer vooraan!
Old 24-08-2004, 06:17
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Maarten
allee, ik zal het aanpassen, voor mij kwam hij uit het niets! ik had zijn naam al wel tussen de deelnemers gezien, maar nog nooit zover vooraan. Gunther moet echt wel goed gereden hebben heb ik uit het verslag van autosport, en kan ik afleiden uit de uitslag met toch best wel wat voorsprong op de derde en volgenden. Hopelijk zien we deze 'nieuwe naam' dan toch nog wat meer vooraan!
De nieuwe naam heeft verscheidene jaren achter mekaar de sprinterscup gewonnen tegen Kevers.
Heeft ook verschillende keren de 10h van de touring-cup gereden waarvan een paar keer met onze megane.
Heeft ondertussen al meer dan 5 keer de 24h van zolder gereden waarvan ook een keer met ene P. Baert.
Reply With Quote
Old 24-08-2004, 12:35
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Klopt, Megane, in 2000 was dat.

Rudy Stevens, Gunther en ik op een Porsche van First.
En inderdaad, Gunther is een snelle gast!

Old 24-08-2004, 13:44
BMW Beliën's Avatar
De Paddock Rookie

Ook dit jaar deed Gunther mee in de 24u van Zolder. Samen met zijn vader, Raymond Raus, Wilfried Van Dijck en Yves Gemoets reden ze met een Porsche 996 Biturbo van Jaak Janssen(Ham-Car).
En heeft de Porsche Nr 18 over de eindmeet gereden als 5de in GTA. Gunther reed ook de snelste rondetijd van deze wagen in de 24u. De Porsche die aangereden werd door Albert Vanierschot, en daarmee het einde betekende voor het team van Wauters.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules