De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-11-2004, 19:26
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Todt Jr gaat een eigen GP2 opstarten:
Quote:
Todt Jr gets ready for GP2

Nicolas Todt, the son of Ferrari boss Jean Todt, will be fielding a team in the new GP2 series next year in association with the French Formula 3 team ASM. ... The new operation will be funded by sponsorship from Vodafone, the connection between Todt Jr and the giant British mobile phone operator, no doubt having been eased by Todt Sr. ...
Bron: grandprix.com

/* quote ietwat ingekort (uit respect voor het copyright van de desbetreffende nieuwssite) mvg, Bart */

Last edited by Bart; 03-11-2004 at 20:12.
Reply With Quote
Old 17-11-2004, 00:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Eindelijk is de site online......... http://www.gp2series.com/

Buiten dit feitje nog steeds erg weinig concreet nieuws
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-11-2004, 21:12
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Lachen, de erste serie zonder kwlificaties. Wordt voor het seizoen 1 kwali gereden op paul ricard en vanaf dan telt de finishorde vand e vorige race als grid. met in race 2 van het weekend (op zondag) de eerste 8 omgekeerd. e.a according to autosport

Reply With Quote
Old 23-11-2004, 23:17
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Contrary to reports in both the print and online media this week, the new GP2 series has yet to finalise how its grids will be determined, and has given the teams involved the final say in deciding between two possible options.

bron: crash.net
Dus waarschijnlijk toch iedere race kwalificaties, want de teams waren er niet zo opgezet mee.

Reply With Quote
Old 24-11-2004, 21:07
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Zijn er nu ondertussen al een (lijstje van) aantal team bekend die zeker zullen deelnemen aan de GP2???

Want intussen naderen we december, en zijn er nog oooooooooh zoveel onzekerheden bij deze serie!

Is er eigenlijk al een officiele kalender van de GP2 bekend???
Old 26-11-2004, 21:51
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Zonet is op Italiaracing.net een (officiele?? / defenitieve??) lijst verschenen van de teams die in 2005 GP2 zullen rijden!

- Coloni (I)
- Durango (I)
- Racing Engineering (ESP)
- Campos Motorsport (ESP)
- BCN (ESP)
- Astromega (BEL)
- Arden (GB)
- Super Nova (GB)
- Hitech (GB) (ex ???? team)
- P1 Motorsport (GB) (ex brits f3 team)
- David Price Racing (GB) (ex ???? team)
- ISport (GB) ex ???? team)
- ASM (F)
- Dams (F)

14 teams!!! Waaaaaaaaaaaw
14 teams, die zijn er nu al, nu moeten er nog 28!!! piloten gevonde worden met elk een giga budget om dat jaartje GP2 te kunnen doormaken...

Ik ben alvast benieuwd hoeveel piloten we gaan zien voor enkele racen in de serie of hoeveel teams er gaan rijden met één auto.
Old 30-11-2004, 18:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Eindelijk heeft GP2 nog eens press release de wereld in geslingerd. Bij het lezen ervan op www.autosport.nl springen de tranen weer in mijn ogen van het lachen en huilen tegelijk.

Waarvan moet ik huilen? De nieuwe lichting heeft welgeteld 30 minuten de tijd om de wagen te leren kennen, hem af te stellen en het circuit te leren. Zo doe je pas ervaring op Gevolgd door een qualifying van 30 minuten....... gevolgd door twee races van 180 km. Rookies zonder voorgaande ervaring in krachtige wagens (dus afkomstig uit de F3 / FRenault 2000) maken dus geen schijn van kans om in hun eerste jaar voor de prijzen te gaan.

Nog meer huilen? Bernie Ecclestone, Lid van het Organiserend Comité van de GP2 Series, is zeer enthousiast over de nieuwe klasse. De dictator spreekt zich prachtig tegen met de volgende quote:
Quote:
Bovendien rijden we met betaalbare auto’s die tot bijzonder hoge prestaties in staat zijn, die over een breed pakket aan afstelmogelijkheden beschikken en uiteraard aan de meest strenge veiligheidseisen voldoen.
Betaalbaar? Zal wel Veilig? Dat geloof ik wel. Hoge prestaties? Maak ik me ook geen zorgen over...........maar wat moet ik met een breed pakket aan afstelmogelijkheden als ik maar 30 of 60 minuten kan spelen? Die kleine is de weg finaal kwijt.

Lachen? Die krasse knar zit er weer met zijn vingers tussen......Bernie kennende zal er wel weer iets aan zijn strijkstok blijven hangen.

Wel een opmerkelijke uitspraak van de organisatie:
Quote:
De GP2 Series is opgezet voor een minimale periode van drie jaar en tot 2008 zullen er jaarlijks ten minste 24 deelnemende auto’s aan de start verschijnen.
Daar wil ik ze graag aan houden, heb echt geen behoefte aan single-seater klasses waar ze met 12 of 14 wagens van start gaan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-11-2004, 19:22
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally posted by Mark
Waarvan moet ik huilen? De nieuwe lichting heeft welgeteld 30 minuten de tijd om de wagen te leren kennen, hem af te stellen en het circuit te leren. Zo doe je pas ervaring op Gevolgd door een qualifying van 30 minuten....... gevolgd door twee races van 180 km. Rookies zonder voorgaande ervaring in krachtige wagens (dus afkomstig uit de F3 / FRenault 2000) maken dus geen schijn van kans om in hun eerste jaar voor de prijzen te gaan.
Tja, het is idd verschrikkelijk zoals jij het zegt voor jong (en minder ervaren) talent. Maar uiteindelijk is dit niets nieuws .
Alles, maar dan ook alles wat in Bernie z'n GP weekends op de baan wil komen, moet en zal het nu eenmaal doen hoe hij het wilt.
De F3000 rijd al jaaaaaren in een streng régime tijdens de GP weekends, niemand die er over klaagt... ...want oh ja ze rijden saman met de F1 en hebben zo de extra media aandacht en kunnen de mensen van de F1 paddock makkelijk benaderen.

Maar daarvoor moet je wel het bekende dikke budget overhebben, en een training en kwalli willen rijden in een krap format.

Quote:
Originally posted by Mark
Betaalbaar? Zal wel Veilig? Dat geloof ik wel. Hoge prestaties? Maak ik me ook geen zorgen over...........maar wat moet ik met een breed pakket aan afstelmogelijkheden als ik maar 30 of 60 minuten kan spelen? Die kleine is de weg finaal kwijt.
Tja kleine Bernie z'n portefuile heeft andere maten dan die van o.a. de piloten en teams blijkbaar, want het giga budget zal zowieso het probleem worden van deze serie.

Als we even nuchter dit format vergelijken met het oude format van het F3000 kampioenschap, dan zijn ze er toch al op vooruit gegaan...

De training en kwali tijd is weer een beetje ingekrompen t.o.v. 2004 (met 30 min denk ik) maar daarentegen hebben ze nu wel 2 racen en als toetje hebben ze hun 2e race op zondag!!!
Dit is wel een enorme respons om aan je sponsors aan te bieden... dit zal dus zowieso de groote troef worden van de GP2, hun race op zondag met zeer goed gevulde tribunes 2 uren voor de start van de GP F1...

Last edited by Mr.Dallara; 30-11-2004 at 19:24.
Reply With Quote
Old 01-12-2004, 22:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Goh, de woorden van Mikke van Hool worden nu al waarheid. Zijn opmerking:

Quote:
De overige teams gaan noodgedwongen over hogere budgetten - met alle risico's vandien, we ondervonden het dit jaar aan den lijve - en moeten zich daarenboven met minder snelle rijders tevreden stellen . Met andere woorden: veel (geld)zorgen en weinig sportieve resultaten. Neen, dan laat ik het GP2-verhaal liever aan mij voorbijgaan www.autosport.be
De eerste trage deelnemer heeft zich al gemeld. We present to you Miss Sarah Kavanagh. Een kandidaat voor de plaatsen 20 t/m 24 is bij deze bekend Dat mens heeft al enkele jaren geen serieus programma gereden, enkele jaren terug wat obscure Euroboss wedstrijden.

Quote:
Sarah Kavanagh has revealed that she intends to race in the new GP2 championship next season, having apparently secured the backing to enable her to step into the Formula One support series. www.crash.net
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 20:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

De eerste afvaller van de 12 officieel benoemde GP2 teams is bekend. P1 Motorsport is de naam van de afvaller, de vervanger voor het twaalfde team is het Spaanse Racing Engineering. E.e.a. volgens italiaracing.net
Reply With Quote
Old 09-12-2004, 20:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Dus Racing Engineering toch GP2 ipv Superfund?

EDIT: Staat nu ook op www.autosport.com

Last edited by FIRE; 09-12-2004 at 20:38.
Reply With Quote
Old 11-12-2004, 00:40
Raceboy's Avatar
Administrator

een voorlopige kalender

Quote:
23-24 April San Marino
7-8 May Spain
21-22 May Monaco
28-29 May Europe
2-3 July France
9-10 July Britain
23-24 July Germany
30-31 July Hungary
20-21 August Turkey
3-4 September Italy
10-11 September Belgium
24-25 September Bahrain

Reply With Quote
Old 20-12-2004, 20:42
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

10-11 februari Paul Ricard (F)
23-24 februari Paul Ricard (F)
08-09 maart Paul Ricard (F)

Zullen de collectieve testdagen zijn voor de GP2, voor hun eerste race tijdens GP F1 in Imola op 24 april.

Dit is wel een enorm afwisselende test kalender ! TjongeTjonge, hoe stom kan je niet zijn, om 3 maal op rij op Le Castellet te rijden, terwijl de (test)wagen er voor ook nog maar enkel heeft gereden daar.

Op die manier zullen de meeste teams dan nog eens extra gaan testen voor bepaaltde racen op de circuit enkele weken voordien. Op die manier gaan de kosten dan nog maar eens omhoog...
Weet er soms iemand wel de test km limitage is voor de GP2 in 2005???

Last edited by Mr.Dallara; 20-12-2004 at 20:53.
Reply With Quote
Old 24-01-2005, 20:29
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Daarnet toevallig een voorlopige GP2 entry list gevonden, en ik moet zeggen dat ik ff verschoot dat er al zoveel zekerheden zijn! Nu al 11 piloten met contract! (m.a.w. dus ook 11 met een volledig budget) sommigen al dan niet (bij)gepast door het team (sponsoring)...

Hier een lijstje:

Arden International
1 Heikki Kovalainen
2 Nicolas Lapierre

BCN Competicion
3 Ernesto Viso
4 Nico Rosberg ?

Coloni Motorsport
5 Gianmaria Bruni
6 Matteo Meneghello / Patrick Friesacher / Allesandro Ciompi ??

Durango
7 Clivio Piccione ?
8 Ferdinando Monfardini ?

Super Nova Racing
9 ?
10 ?

DAMS
11 Jose Maria Lopez
12 Fairuz Fauzy

ART
14 Alexandre Premat ??
15 Eric Salignon ??

Campos Motorsport
16 Juan Cruz Alvarez
17 Sergio Hernandez ?

David Price Racing
18 Ryan Sharp
19 ?

HiTech Piquet Sports Team
20 Nelsinho Piquet
21 Alexandre Negrão

Racing Engineering
22 Borja Garcia
23 ?

Red Bull iSport International
24 Scott Speed
25 Neel Jani ?

Bron: Pit-report.nl

EDIT: lijst up-to-date gehouden

Last edited by Mr.Dallara; 25-01-2005 at 19:45.
Reply With Quote
Old 25-01-2005, 19:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara

Coloni Motorsport
5 Patrick Friesacher ??
6 Matteo Meneghello/Allesandro Ciompi ??
Een zitje gaat ingenomen worden door iemand die is gedegradeerd uit de hoogste klasse. Volgens diverse sites gaat Gianmaria Bruni van start voor het team van Coloni. Kon weleens uitdraaien op een deceptie........
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules