De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-07-2004, 21:29
kris28's Avatar
kris28 kris28 is offline
De Paddock Rookie

dries nog eens niet bij Drent geweest in Nederland ?
of over zee zijn er ook verschillende die voor een 10.000 euro een bak zullen maken voor je
Reply With Quote
Old 15-07-2004, 21:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by laurent
was dat een TWR Volvo S40 voor BTCC?

dat lijkt mij wel dezelfde te zijn ja.

Reply With Quote
Old 16-07-2004, 12:00
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Ja, de Volvo S40 waarmee Driesco reed, was een ex-BTCC bolide uit 1997.
Reply With Quote
Old 16-07-2004, 12:02
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

das ondertussen algemeen geweten, maar de vraag was of die van de bathurst 1000 een zelfde Volvo was...

@ raceboy, t is niet omdat het exterieur t zelfde is, dat motor/boite t zelfde is he....
Old 16-07-2004, 17:17
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by laurent
@ raceboy, t is niet omdat het exterieur t zelfde is, dat motor/boite t zelfde is he....
Klopt, maar zoals raceboy al zei : als TWR en Volvo Bathurst kunnen winnen, moet er toch een endurancebak bestaan voor die S 40. Ergens (Engeland - Zweden - Australië ?) moet er toch een oplossing te vinden zijn voor de problemen van BRI.
Reply With Quote
Old 16-07-2004, 17:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Baron
Klopt, maar zoals raceboy al zei : als TWR en Volvo Bathurst kunnen winnen, moet er toch een endurancebak bestaan voor die S 40. Ergens (Engeland - Zweden - Australië ?) moet er toch een oplossing te vinden zijn voor de problemen van BRI.
Driesco zegt ook niet dat het niet mogelijk is zo'n betere bak. Ik herhaal zijn posting van een paar dagen terug:

Quote:
Originally posted by Driesco
Technisch is er maar 1 oplossing. Versnellingsbak onder de arm nemen richting X track en er eentje laten bouwen voor endurance. Ik bespaar jullie de kostprijs. Alle andere mogelijkheden zijn door diverse professionals bekeken en onmogelijk. De kas is rond de motor en versnellingsbak gebouwd waardoor andere oplossingen uitgesloten zijn.
Reply With Quote
Old 16-07-2004, 21:10
pipo's Avatar
pipo pipo is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Technisch is er maar 1 oplossing. Versnellingsbak onder de arm nemen richting X track en er eentje laten bouwen voor endurance. Ik bespaar jullie de kostprijs. Alle andere mogelijkheden zijn door diverse professionals bekeken en onmogelijk. De kas is rond de motor en versnellingsbak gebouwd waardoor andere oplossingen uitgesloten zijn.
Volgens mij zijn er wel degelijk oplossingen mogelijk voor de Volvo, men moet alleen de goede personen kenen. Een echte professional zal NOOIT zeggen dat iets onmogelijk is. Ze zullen waaarschijnlijk bedoelen dat die investering niet meer loont tegenover de ouderdom van de wagen en eventueele verdere evoluties.
Reply With Quote
Old 16-07-2004, 23:26
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by pipo
Volgens mij zijn er wel degelijk oplossingen mogelijk voor de Volvo, men moet alleen de goede personen kenen. Een echte professional zal NOOIT zeggen dat iets onmogelijk is. Ze zullen waaarschijnlijk bedoelen dat die investering niet meer loont tegenover de ouderdom van de wagen en eventueele verdere evoluties.
Dat is hem pipo, het enige echte antwoord. Iedereen zegt dat het mogelijk is, tot ze de wagen zien en ze de kostprijs horen, dan zeggen ze allemaal, jullie hebben de juiste keuze gemaakt.
Reply With Quote
Old 20-07-2004, 10:26
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Als "stiefzusterteam" vinden we het ook niet plezant dat BRI er dit jaar niet meer zal bij zijn. Al was het maar om de stevige koffie 's morgens.

Wel weet ik dat Dries met enkele grootse plannen rondloopt waar ik naar uitkijk.
En nee 't is geen Seat Silhouette.
Reply With Quote
Old 20-07-2004, 10:38
De Paddock Enthousiast

Quote:
Als "stiefzusterteam" vinden we het ook niet plezant dat BRI er dit jaar niet meer zal bij zijn. Al was het maar om de stevige koffie 's morgens.
Graag gedaan, jullie waren een steun en toeverlaat in moeilijke momenten

Quote:

Wel weet ik dat Dries met enkele grootse plannen rondloopt waar ik naar uitkijk.
Beste Rasse, zoals we reeds besproken hebben zit alles nog in een beginstadium. De eerste gesprekken vinden volgende week plaats. Wij gaan alles minitieus voorbereiden in alle stilte, daarom spijtig van je post. Nu moet ik wel antwoorden. We gaan inderdaad een poging doen (lees poging) om met 2 grote namen de top van de belcar te bestrijden. Met wat we dat gaan doen weten we al, hoe we het moeten financieren nog niet. Momenteel zitten we zeer ver van ons doel, maar het lijkt een niet onhaalbare kaart.
Heel lang afwachten is de boodschap, niemand zal van iets weten tot de eerste testdag. Binnen ons team is een algemeen spreekverbod over alles wat maar iets met de wagen te maken heeft.

Prioriteit nummer 1 is de Volvo. Eerst die verkopen en dan zien we wel.
Reply With Quote
Old 20-07-2004, 10:56
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Quote:
Graag gedaan, jullie waren een steun en toeverlaat in moeilijke momenten

Wij gaan alles minitieus voorbereiden in alle stilte, daarom spijtig van je post. Nu moet ik wel antwoorden.

Dries, ik heb toch niks verklapt. Gewoon getracht wat animo in deze thread te brengen, en kijk, het is nog gelukt ook.
Reply With Quote
Old 26-07-2004, 23:10
kris28's Avatar
kris28 kris28 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Dat is hem pipo, het enige echte antwoord. Iedereen zegt dat het mogelijk is, tot ze de wagen zien en ze de kostprijs horen, dan zeggen ze allemaal, jullie hebben de juiste keuze gemaakt .

denk wel dat er in de tijd genoeg op gewezen werd dat dit een
verschrikkelijk duur projekt zou worden ;

ik gooi met geen steen hoor Dries , maar had dit wel een beetje verwacht
Reply With Quote
Old 26-07-2004, 23:59
De Paddock Enthousiast

Kijk Kris, in principe is alles mogelijk hé. We hebben er altijd voor gekozen om voor het begin van een seizoen een strak maar fair budget op te stellen met een marge van 15% plus. Door het probleem met de versnellingsbakken (en in Zweden blijven ze beweren dat het mogelijk is) zijn we een pak centen verloren die niet gebudgeteerd waren. Zoiets kan je niet incalculeren. Je kan alles rekenen en voorspellen behalve 2 zaken, ongevallen en onvoorziene zaken. Als je niets aan het toeval wil overlaten, en zo hebben wij gerekend dan mag er al wat fout gaan, 3 versnellingsbakken was net iets te veel van het goede, wetende dat we met al ons werk geen progressie maakten. De stukken werden schaarster en dus ook duurder. We moesten kiezen en hebben dat naar eigen dunken goed gedaan. Niemand geloofde erin, wij soms ook niet!!! Maar als je wil scoren moet je soms eens durven gokken in het leven, sometimes you win, sometimes you lose. Wij verloren, maar een slecht seizoen is nog geen slecht leven hé, we zijn trouwens al terug aan boord van een andere wagen wat bewijst dat we een goede en sollide structuur hebben, ondanks de soms wel ongelofelijke geruchten

Het is gewoon een keuze, verder prutsen of je tijd en energie in iets nieuws steken. We kozen voor het tweede, maar ik moet toegeven dat sommigen inderdaad gelijk hadden. Ik hoop ze ooit gelijk te mogen geven als we onze eerste overwinning halen
Reply With Quote
Old 27-07-2004, 01:29
kris28's Avatar
kris28 kris28 is offline
De Paddock Rookie

ik wens je zeker en vast nog veel succes toe

en als ik je kan helpen ,je weet me te vinden
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules