De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-10-2004, 18:07
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by FormulaV-JH495
en wat zal het verschil zijn qua inschrijvingsgeld vergeleken met de Sprinterscup/historics dit jaar ... velen doen mee om te kunne racen ... nu gaan er verschrikkellijk veel volk komen met dikke bakken en veel geld ... daar gaat de bestaande instapformule ...
Waarom hoeft zoiets duurder te worden? Die mannen met die dikke bakken kunnen nu toch ook meerijden als ze willen
6 weekends ipv 13, het zou zelfs goedkoper kunnen DENK ik.
Zolder kan dan 6 B dagen extra verhuren voor andere events.

Last edited by Driesco; 21-10-2004 at 18:10.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 20:51
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Megane
Er zijn ook mensen die moeten werken in de week, en hierdoor een budgetje hebben om in het weekend aan autosport te doen.
We kunnen niet allemaal fils-a-papa zijn of mensen met een groot bedrijf dewelke wel enkele dagen kunnen gemist worden.

Als men klaagt over de belcar moet men maar DTM gaan rijden. ( waar zal het stoppen met zo een opmerkingen, ik weet niet of jij bepaalde budgetten kent maar ik zou toch anders praten als men autosport wil doen en er zelf moet voor werken.)
Hoor je de Belcar klagen? Ik hoor daar in ieder geval weinig van Ben je in de Belcar niet tevreden omdat er geen Europese of Wereldwijde coverage is moet je inderdaad ophouden met zagen en een budget zoeken voor FIA-GT. Zullen snel terug in de Belcar staan. Van budgetten weet ik meer dan genoeg. Ieder op zijn niveau maar dan moet je je er, met alle respect, bij neerleggen dat je met een regionaal kampioenschap niet samen rijdt met hét Belgisch kampioenschap Uithouding waar alles over een gans weekend is gespreid.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 21:06
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco
Een andere vraag:

Voor welke wedstrijd zouden jullie uit je zetel komen? M.a.w. denk eens bij jezelf welke wedstrijden je als kijker het leukste vindt. Ik geef even mijn lijstje:

Clio Cup
Belcar
Mini
TC
Sprinters Cup
Formule 1600

Waarom de TC niet opsplitsen in 2 gedeeltes. Korte sprint van 60 minuten en dan een race van bv. 3 uur. Leuker om volgen en uitvallers in de eerste kunnen nog starten in de 2de race. Ben zelf al enkele TC wedstrijden gaan bekijken en ik kan zeggen, na een half uurtje is het als kijker vrij saai. MAAR!!! om zelf te rijden is TC bangelijk plezant, zelfs even plezant als Belcar.
Waarom? Alles op 1 dag, een zeer gemoedelijke sfeer, al is deze in Belcar ook goed, maar vooral veel goedkoper. Hoe dat komt? Wagens zijn veel eenvoudiger, geen show die betaald dient te worden.
Belcar heeft zijn charmes, TC ook. Moeilijk om te kiezen, Belcar is mooier om naar te kijken, TC leuker om zelf in mee te rijden.
Ik vind TC net zo plezant om naar te kijken als Belcar, meestal zelfs plezanter. De piloten zijn er trouwens heel toegankelijk en staan altijd paraat voor een praatje te slaan. Het huidige concept van TC vind ik echt prachtig. En de Sprinter's Cup vind ik ook echt mooi, alleen mocht er wel eens meer strijd zijn om de eerste plaats (dat is het enige minpuntje dat ik zie).
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 21:12
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular

Ik zou voor alles behalve voor de F1600 uit men zetel komen, ik zie die nu eenmaal niet graag rijden, alle respect voor depiloten ervan, maar het is niet mijn ding. Clio cup en belcar staan aan de top bij mij.
Daar wil ik zo weinig mogelijk van missen.
TC is ook niet slecht, maar als baanpost duren di e4 uurtjes soms toch lang dan.
Maar die classe's allemaal op 1 dag? Nee zou dat niet doen.
Ok, races met minder dan 95db, is iets minder dan met lawaai, maar ZTC heeft ook zen charmes hoor.

Last edited by RX-7 freakske; 21-10-2004 at 21:15.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 21:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Re: Supermeetings verdwijnen !!! Belcar en TC samen?

Quote:
Originally posted by Driesco
Stof tot nadenken.
We kunnen wel denken maar waarschijnlijk liggen de concepten al lang klaar. Dat wil niet zeggen dat het 100% zeker is

Persoonlijk denk ik dat het ZTC + ZSC concept niet zal veranderen. Mijn inziens ook niet nodig, die zondagen lopen goed. De terugval van +/- 10 tot 15 wagens voor de ZTC in de afgelopen twee jaar zijn voor een gedeelte te verklaren m.b.t. economische recessie en het gezeur rondom het geluids-probleem. Enkele daarvan zijn overgestapt naar de BTCS maar lang niet allemaal. Je kunt ze denk ik op één hand tellen.

Dan de vervanger voor de Supermeeting, als je de berichten her en der leest kun je al ongeveer een beeld maken hoe die eruit gaan zien. Belcar en diverse support races............verandering van spijs doet eten

Welke support races?
New Race Festival: Clio's B + NL, FRenault 1600, FRenault 2000 NL + Belcar....en?
Spa Euro Race: FRenault 1600 + FRenault 2000 I, Clio B + I, Britcar, Belcar en gegarandeerd Franse en Engelse clubraces.
24 U van Zolder:Belcar, ? en misschien starten om 16.00 uur
Racing Festival: Belcar, ?
Belcar Masters: Belcar, FR1600 B, FR2000 NL, Clio B + NL , Britcar

Hier en daar de Mini's, de Dutch Supercar Challenge heeft ook de intentie om twee keer België aan te doen. Dan zullen er her en der nog wat mogelijke kandidaten rondlopen voor een of meedere gezamelijke meetings (Roadster Cup, een echt Sprintje voor de VW Funcup, de BTCS die eens gaan meeknallen, wellicht een Radical race.......) Zal wel loslopen allemaal

Conclusie: Zo heel erg veel zal er niet veranderen........ dat is mijn persoonlijke mening dan. De eerste revolutie in de autosport moet ik nog meemaken
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 21-10-2004 at 23:17.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 22:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Huudo
hebben we het hier over concrete plannen, of is de pruimentijd al echt bezig en zijn we zwaar aan het veronderstellen?

Is me niet echt duidelijk.
'k heb toch maar weer wat verder gelezen om te merken dat het voornamelijk 'als-dan' is... amusementswaarde 10/10!
Reply With Quote
Old 26-10-2004, 19:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Mark
waardoor de kans bestaat dat de FRenault 1600 richting een Benelux kampioenschap gaat worden.
Zelfs de Italianen weten al te melden dat de Belgische FRenault 1600 zijn horizon gaat verbreiden. Ze spreken daar wel al over een Benelux kampioenschap. Meerdere buitenlandse races zouden op het programma staan (valt Ollanda daar ook onder )
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules