|
|
||||
|
||||
Eindelijk weekend.
Bijna heel de dag verder gedaan aan m'n Subaru (had in de week geen tijd gehad, dus moest ik dat nu wel inhalen eh ) Heel het intereur is klaar met rolkooi en al. Aan de kas is ook al veel gedaan. Lichten gestoken, luchthapper, ruitrubbers geverfd,... Morgen kan de kas op het onderstel. Aan de onderkant heb ik ook de beschermplaten aangebracht, maar er zit een producitiefoutje in ééntje denk ik... Zal het morgen es tonen op foto, alsook de andere foto's van het 'bouwproces' zal ik hier morgen plaatsen.
|
||||
|
||||
Quote:
Fotootje van deel van de rolkooi. Interieur Nog es interieur. Boven dat groene kistje van 'First Aid' is het bloot eh. Daar moest nog een deeltje van de rolkooi boven komen... Dat besefte ik pas toen ik de hele rolkooi al had geinstalleerd en dat deeltje hier plots zag liggen... Ik vond het al vreemd dat twee van die andere delen niet pasten... Gelukkig kon ik ze terug afdoen zonder schade en heb ik dan tussen de rolkooi zitten 'foefelen' om dat deel er toch maar in orde op te krijgen, en oef, het is gelukt. Kuipzeteltjes ingezet Interieur af Ondertussen had ik de ramen en lichten ook al in de kas gestoken en de ruitrubbers geschilderd (en ook met de vrije hand Sennake! al zie je het hier en daar wel een kleinklein beetje) En hieronder de vermeende productiefout... De blauwe bodemplaat krult rechts in het midden naar boven en links naar onder, wel het moest juist omgekeerd zijn geweest denk ik. Links duwt de plaat op de buis van de uitlaat en zo kan je de achterste contactdelen van de plaat niet vastmaken. Als het omgekeerd ging geweest zijn zou het juist zijn geweest denk ik, en nee, ik heb de plaat niet verkeerd geinstalleerd
- http://www.wrcplace.be - Last edited by 206WRC-ke; 06-02-2005 at 20:52. |
|
||||
|
||||
PART II
Spoilerke erop, dak beetje verfraaid. Antennes zal ik pas op laatste doen zodat ik ze niet afstoot als ik de wagen moet schuin leggen of zo voor de zijdelingse decals. Linkervoorlicht is langs binnen ook een beetje wit gekomen zag ik (hier niet goed te zien), wss door de lijm. Spijtig maar valt niet echt op. Hier ben ik al begonnen met het 'decaleren', de voorkant en achterruit is zo goed als gedaan. Nog zijkanten en de rest. Vond hem niet zo mooi int effen blauw, maar met de decals er nu op is het al veel gebeterd Alle commentaar is welkom.
|
||||
|
||||
Dat probleem met die bodemplaat: is dat niet op te lossen door de "verkeerde" plaat een beetje te verwarmen aan de krullende kant, en ze dan in de juiste richting te plooien?
Als je ze er nog af krijgt natuurlijjk. Anders laat je ze beter zitten.
|
||||
|
||||
Hm, met die verf al erop en zo?... Denk dat ik het best zo zal laten...
|
||||
|
||||
Ben onder de indruk , vind het er zeer goed uitzien. Op naar de volgende update
|
|
||||
|
||||
Kijk eens goed op uw plan,er is geen productiefout,je MAAKT een fout.De plaat die volgens u duwt op de uitlaat moet ONDER de uitlaat geplaatst worden.Hopelijk kun je dit nog herstellen op dit overigens prachtige model.
Mag ik je wat goede raad geven: NEEM UW TIJD als je een model bouwt lees AANDACHTIG je bouwplan EERST passen DAARNA lijmen
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Ooit al de Impreza WRC 04 Solberg Japan gemaakt??? En het bouwplan gelezen?? Bij mij geeft dit aan in stap 6 dat ik de uitlaat moet monteren (is overigens een gleuf ervoor voorzien in die twee zwarte blokjes waar die moet tussen komen, onder de plaat) en in stap 18 geeft men aan dat ik de bodemplaat moet installeren. Ik mag dan nog een beginner zijn, dit is zeker geen beginnersfout. Ik heb zeker geen fout gemaakt, toch niet zoals jij ze beschijft. Van de echte Impreza zullen ze de uitlaatbuis toch ook niet boven de bodemplaat doen toch?? Mag ik je goede raad even becommentariëren? - Ik NEEM zeker mijn TIJD om het model te bouwen. Twee weken geleden of zo installeerde ik de uitlaat, en pas gisteren de bodemplaat... - Ik lees ALTIJD AANDACHTIG mijn bouwplan, ik wil zelf ook geen fouten maken door het slecht te lezen. - En ik pas ALTIJD EERST mijn delen voor ik ze lijm, al van bij mijn eerste model Groeten :-)
|
||||
|
||||
Ik heb de 2002 versie gebouwd en bij deze moest je ook eerst de uitlaat monteren en pas later de beschermplaat. De 2004 Subaru is immers een ge-update kit. Zeg maar identieke bodemplaat met andere carrosserie en ander dahsbord en nog allicht nog enkele andere interieur details. Maar, de lip van de beschermplaat dien je onder de uitlaat in te kantelen en dan vallen de achterste positioneringspinnen gewoon op hun plaats. Heb ook eerst even achter mijn oren gekrabt en toen ik het zag, paste ie perfect.
Tamiya is niet perfect, dat hoor je mij niet zeggen, ze durven al eens een 2002 dashbord in een 2003 model stoppen of een kit voorzien van een andere achterspoiler die de verkeerde vormen heeft enz, maar productiefouten die leiden tot het niet passen van onderdelen, euh, dat denk ik niet. |
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry Tamiya dat ik uw model beschuldigde van een productiefout En idd, er zitten in de kit veel onderdelen van een ouder model van de Impreza. Toen ik het dashboard begon te schilderen had ik al het verkeerde vast... Gelukkig op tijd gezien. Verderdoen met de decals zal voor volgend weekend zijn vrees ik...
|
||||
|
||||
Quote:
Neem je tijd maar voor de decals. |
|
||||
|
||||
Ik heb er het bouwplan van de 2004 Impreza ook eens bijgenomen (ik ben die "in stilte" aan het bouwen, zonder commentaar of foto's omdat het een artikel van de volgende "Modelbouwmagazine" betreft). Bij schets 18 staat naar mijn bescheiden mening toch echt wel zeer duidelijk getekend dat je die bodemplaat ONDER de uitlaat moet schuiven vooraleer je ze vastlijmt. Bovendien staat er dan ook nog eens "Pass under - Unten durchführen - Passer dessous - en nog eens hetzelfde in 't Japans" bijgeschreven. Tja, als je er dan nog naast kijkt...
|
|
||||
|
||||
Ik wou geen kritiek geven ,alleen een beetje goede raad.Ik lees dat je het probleem hebt opgelost.Ik heb deze wagen niet gemaakt en ben dat ook niet van plan,maar ik heb WEL het plan al bekeken en daarin staat in stap 18 aangegeven dat je de beschermplaat eerst onder de uitlaat moet steken.Op volgende site kan je de plannen bekijken van bouwdozen van verschillende merken zoals Tamiya,Fujimi,...
http://www.1999.co.jp/asp/top_left_e...106&Typ3_c=842 Doe zo voort,bij elk model leer je weer wat bij.Na 25 jaar leer ik ook nog steeds
|
||||
|
||||
Quote:
|