![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
hehehe crashgeile ramptoerist: je dicht je lotgenoten nogal wat toe. dont worry: ik kan dat wel hebben hoor. Maar ik geef het toe: ik vind cupracen geweldig!
Laat Jacobs in elk geval vooral niet vergeten dat hij zelf de voornaamste aanstichter was voor de toestand in de pitschicane. Waarvoor terecht een penalty. We hebben het hier op de cam staan. Zijn overdreven reactie is dan ook niet helemaal terecht, maar dat weet ie vast zelf ook wel. Laten we wel zijn, clean cupracen bestaat niet echt, heeft ook nooit bestaan. Ik kom al 35 jaar op de circuits en het is nooit anders geweest, ook niet in andere landen. Je kunt het vantevoren weten en als je dat stoort moet je vooral niet meedoen en al zeker niet gaan kijken. Gelukkig bestaan er ook series waar keurig wordt gereden en meestal in een andere format. Maar goed, de betrokkenen zijn bestraft en er zijn er een paar die daar goed ziek van zijn. Das al een hele vooruitgang want in vroeger dagen kon alles maar. Refererend aan hetgeen zich in NL in ik meen 2003 afspeelde bij de Marlboro Masters dat ging ook mij te ver. Het openbaar elimineren van kampioenskandidaten ten faveure van een teamgenoot heeft niets met sport te maken. Geen discussie mogelijk. (en dan hebben we het vnl. over een Belgische cowboy!) Iedereen mag van mij oordelen over wat ie ziet en meemaakt. Of ik het juist heb of de een of andere Belgische Nederlander is wat mij betreft niet relevant. De één houdt van stevig cupracen de ander loopt het kwijl uit de mond bij een 24 uurs race of bij het aanschouwen van een turbo F1 bolide. Dat vind ik ook leuk aan dit forum waar iedereen heeft zo zijn kijk op de dingen heeft. Bovenal zijn wij echter allen raceliefhebbers met dezelfde passie. Interpretatie en interesse van hetgeen we waarnemen kan natuurlijk per mens verschillen. Daarvoor zijn we gelukkig allemaal verschillende persoonlijkheden. Laten wij liefhebbers in elk geval het respect opbrengen elkaar vriendelijk te bejegenen en in waarde te laten. Dan kunnen wij de rest van ons leven altijd met elkaar door de bocht en oeverloos wouwelen over de dingen die we op de circuits tegenkomen. Is da mooi gesproken of nie.... En nu hou ik er over op! want zondag was een hartstikke leuke dag met vooral mooie autosport. kan niet anders zeggen. Leuke foto Mark!!! |
|
||||
|
||||
Quote:
Na de eerste, door Philip Jacobs gewonnen, Clio-race bespraken we aan de Villeneuve-chicane met een aantal Paddockers hoe keurig en netjes het er nu allemaal aan toe ging bij die Clio's sinds Renault Sport zich er officieel niet meer mee bemoeide. We hadden beter onze mond gehouden! Tijdens de tweede manche was het weer wanspektakel zoals weleer : de Clioten-cup (dixit Mark) op zijn best. Ik heb de tweede reeks gevolgd vanop de top van de Sacramentshelling, waar je zowel de Chicane als de Jacky Ickx-bocht kan overzien. Het leek wel of de overwinning van Jacobs in de eerste reeks als een lap op een stier gewerkt had voor het Nederlandse Clio-peloton. Je kon er niet naast kijken dat het vooral de gele 'Racing for Belgium'-wagens van Jacobs, Jonckheere en Leybaert waren die geviseerd werden in de rampartijen. "We gaan die Belgen hier toch geen tweede maal laten winnen" was blijkbaar de ondertoon in die tweede reeks. Wat betreft het incident in de chicane waarbij Philip Jacobs definitief uit de race werd gekegeld, kan ik je enigszins gelijk geven; daar waren vier wagens bij betrokken en het was niet echt duidelijk wie de hoofdschuldige was. Naar mijn mening echter niet geheel toevallig was ook Mike Verschuur een van die vier piloten. Verschuur Jr. had zich voor dit incident al niet onbetuigd gelaten in het uitdelen van de nodige tikken. Ik denk dat de Nederlandse Clio-cup -alweer- toe is aan een bezinningsmoment. Laat ons hopen dat wat er zondag in de tweede race allemaal gebeurde slechts eenmalig was en ontsproten uit een misplaatst, gekrenkt nationaal gevoel vanwege een buitenlandse overwinning; waardoor de Nederlandse Clio-racers massaal door het lint gingen. Ik vrees echter dat we alweer vertrokken zijn voor een nieuw partijtje "Elkaars Cliootje in mekaar rammen".... Last edited by Baron; 19-07-2005 at 02:17. |
|
||||
|
||||
onder het motto :
Auto stuk, geen probleem, Verschuur heeft er nog wel enkele te huur ![]()
|
||||
|
||||
Dat hoop ik ook hoor Baron! Een stevig robbertje knokken is OK maar als de dingen escaleren, ook buiten de baan, moet er ingegrepen worden.Klaar! De kleine Verschuur ging ook wel erg enthousiast door de grindbak richting baan. Van een bewuste actie richting Jacobs was geen sprake, maar het was wel knap stom. Het was dan ook extra spijtig dat daar nu net Philip reed. Een straf voor verschuur is wat mij betreft op zn plaats net zoals die van philip.
Ik moet toegeven dat wij net enthousiast waren dat Jacobs de eerste race won en de hoop koesterden meer Belgische deelnemers te enthousiasmeren voor de cup. Maar dat is dunkt me voorlopig wishfull thinking. Dat erover gesproken wordt met betrokkenen is wel zeker. Vantevoren heb ik in het kamp echter geen anti-Belgische geluiden waargenomen. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat we in de Villeneuve-chicane met veel meer Paddockers samen geweest zijn dan we zelf beseffen. ![]() |
|
||||
|
||||
Hehe...vind ik eigenlijk wel grappig dat je dat dan allemaal nadien moet gaan lezen!
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() En een mooie theateropvoering met ondertiteling ![]() ![]() Last edited by Vertigo Streiff; 19-07-2005 at 11:20. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Overigens een leuk feitje wat we in de pers nergens gelezen hebben. Tijdens de Zolder Super Prix zat er een dame achter het stuur van een Ferrari F1. Nee, geen Danica Patrick maar Paulien Zwart. Dus als iemand zijn of haar foto's terugkijkt, achter het stuur van de Ferrari met startnummer 27 zat ze.
Weliswaar niet op volle snelheid, maar ze reed er in ieder geval mee rond ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|