De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-09-2005, 10:01
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Mark
Pluspunt: De normtijden. Als ik het goed begrepen heb mogen ze maximaal een 1.38 rijden op Zolder. Een Silhouette of een Porsche moet je dan knijpen echter een Clio kun je voor zo'n tijd optimaal (indien het ooit mogelijk is ) prepareren en ontwikkelen. Voor de Silhouette/Porsches ben je dan bezig met kostenbesparing terwijl zo'n Clio alle budget nodig heeft wat er te vinden is Wellicht een normtijd per klasse?
Misschien hoort dit thuis in de discussie "wat wilt het publiek en wat willen de insiders" maar toch. Wat voor jou en pluspunt is vind ik net een minpunt. Er kunstmatig voor zorgen dat het veld bij mekaar blijft, hoort mijn inziens niet thuis in een serie die "nationale allure" nastreeft, zoals je het zelf noemt. Onder de 1.38 in de qualifs wil zeggen dat je 50 kg gewicht meekrijgt in de races. Onder de 1.38 in de race wil zeggen een pitstop van 5 seconden en een straf voor het volgende weekend. Als ik alles zo een beetje goed begrepen heb. Wat zien we dan aan de top van het veld : "close racing" omdat quasi iedereen 1.38.001 tracht te rijden en waardoor het moeilijk is om in te halen, tenzij je in dit drukke deelnemersveld, geluk hebt met het lappen van tragere deelnemers.

Een normtijd per klasse zou het allemaal nog erger maken. Ik denk dat de normtijd is ingevoerd omdat het snelheidsverschil tussen de deelnemers te groot is. (daarover hebben we al discussie genoeg gehad en ik wil ze hier niet terug opnieuw beginnen) De kloof tussen de kleine en grote klasses/teams zal je hierdoor niet dichten. Zoals je al zegt kunnen de grote teams kosten besparen maar zullen de kleine teams alles uit de kast moeten halen. Zo wordt de kloof alleen groter.

Al bij al een mooi startveld en goede race... rekening houdend met de opmerkingen hiervoor...

Oh ja, BTCS heeft duidelijk zijn eigen publiek. Heel wat mensen gezien met petjes die duidelijk BTCS-gerelateerd waren. Met aan de top de VW-Audi club met hun vestjes, hemden, petjes ... "Lets Move"... Ze gaan ook duidelijk op in de prestaties van hun favorieten. Zo waren er meerdere malen duidelijke "yeah"-kreten te horen als de Audi voorbij de Jaguar ging of vice-versa. Laat ze idd maar terugkomen tijdens de Balcarraces. Leuke boel...

C U
Reply With Quote
Old 19-09-2005, 12:30
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pascal
Met een zekere bart VDB als teammaat. Proficiat trouwens Voor het eerst buitenkomen met een bloedmooie Alfa 147 Cup en onmiddellijk mooie dingen laten zien. 18° algemeen en 2° in de klasse in de eerste race. Dan laat de 36° plaats algemeen en 10° in de klasse uit de tweede race vermoeden dat er wat problemen zijn geweest, of niet...

Hopelijk mogen we deze bolide volgend seizoen terug zien in TC. Traxx in action

C U
We hebben een prachtig weekend gehad. De Alfa is inderdaad zeer mooi en leuk om mee te rijden (hoewel het voor mij ook men eerste kennismaking was met deze machine). Daar het de eerste race was van de Alfa hadden we gedacht van toch enkele 'kinderziektes' te ondervinden. Maar de Alfa reed als een Zwitsers uurwerk op één uitzondering na: de remmen. Hier hebben we het hele weekend 'last' van gehad. Deze bleken niet te voldoen , werden veeeeeel te warm met alle gevolgen vandien.Er werd aan de verluchting gewerkt, maar dit hielp echter niet. Het heeft met het remsysteem zelf te maken. De eerste race verliep schitterend met een leuk resultaat als gevolg: 2 de klasse en 18 de algemeen. Race twee lagen we na een half uur op plaats 3 in de klasse totdat de remblokken het totaal begaven. Geen blokken meer en dus zonder remmen. Tijdens de pitstop die hierop volgde de remblokken vervangen. Er werd schitterend werk geleverd door het team, welke de remblokken vliegensvlug vervingen, maar een 2 of 3 plaats over een sprintkoers van één uur kan je dan wel vergeten.
In ieder geval: een leuke ervaring gehad en langs deze weg ook Thanks aan het hele team. Jullie hebben schitterend werk geleverd. Met een wagen een eerste keer buitenkomen en onmiddelijk een podiumplaats behalen is iets waar ik op voorhand onmiddelijk had voor getekend.

Groetjes

Bart Van den Broeck

Last edited by bart VDB; 19-09-2005 at 12:33.
Reply With Quote
Old 19-09-2005, 14:50
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie

@ Pascal: interessante typo: "Balcarraces?"
Reply With Quote
Old 19-09-2005, 18:31
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Racingworld.be
We hebben nog wel een leuke verrassing in petto tijdens de maand oktober 2005, maar dat heeft echter met iets totaal anders te maken. Jullie vernemen het de komende dagen/weken wel .
En wat voor een verrassing. 't is er duidelijk eentje van formaat en jullie zullen allemaal jullie ogen opentrekken. Ik weet het al, maar ik mag - en dat is dan ook begrijpelijk - niets zeggen hierover. Alleen zeg ik nog dit: GO SYLVIE !
Reply With Quote
Old 20-09-2005, 00:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Racingworld.be
Je hoeft zelfs niet eens zo lang te wachten
Idd, op De Paddock lezen we het sneller dan op www.racingworld.be
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 20-09-2005, 08:47
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
tssss
Old 20-09-2005, 15:51
Racingworld.be Racingworld.be is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Je kan het natuurlijk ook uit een andere hoek bekijken. Jij beschikt over een (al dan niet 'gezonde') vorm van nieuwsgierigheid en stelt (onder verdoken vorm) een vraag. Je had sommige zaken namelijk graag geweten... Wel, er is vanuit de hoek van Sylvie Delcour voldaan aan jouw verzoek en er is aan jou en anderen een antwoord verstrekt. Dit wordt door Sylvie Delcour en haar entourage beschouwd als een vorm van elementaire beleefdheid, zonder de nadruk te leggen op website X of Y (ik wil hierbij dus zeker geen reclame maken, dat heb jij al gedaan ). De reactie op jouw nieuwsgierigheid en op de (tegen)reactie van 'Fordje' was van mijn kant uit louter informatief, onder het motto 'U vraagt, wij draaien'... Ter informatie: dergelijke vragen kan men trouwens rechtstreeks richten aan sylvie.delcour@telenet.be

Zoniet, stel je deze vragen maar via dit forum, ik (wij) lezen dit ook wel één keertje (of soms meer) per dag (komisch half uurtje moet er af en toe zijn hé )

MVG,
Dries De Smet

Last edited by Racingworld.be; 20-09-2005 at 16:18.
Reply With Quote
Old 20-09-2005, 21:32
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular

kzat vandaag ff te kijken wat er nog op eurosport komt... moet je dit zien:

Quote:
23:25 Truck
EUROPEAN TRUCK RACING CUP ROUND 8 - ZOLDER (GER) (23:55)
jammer belgen.... n circuit minder :'(
Old 20-09-2005, 22:03
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Pff was er ook op die zondag in September op Zolder. Ik denk dat ik me in al die jaren dat ik truckracen gaan zien ben in Zolder nog nooit zo bestolen gevoeld als nu.

20 € voor echt wel een driedubbel 0 op ons bord te krijgen.

Nog amper 1 hoofdrace voor het truckracen (die dan nog met rood werd onderbroken). En dan de race zelf (spanning was echt ver te zoeken) na 2 ronden lag het veld al in brokken uit elkaar... heb nog welgeteld 1 inhaalmanouvre gezien.
De tijden van deur aan deur actie zijn wel lang voorbij in Truckracen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules