De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-03-2006, 15:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten
...

Maar op dit model ontbreken de aftekeningen van die rubbers. Althans, ze zijn niet daar getekend maar op de ruiten zelf, met een beetje reliëf in. Dus ik vermoed dat dit hun bedoeling was om daarop de rubbers aan te duiden.

...
Dan heb ik niks gezegd.
Reply With Quote
Old 13-03-2006, 19:12
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Toch bedankt voor je opmerking Huudo. Op die manier heb ik het model nog eens extra kritisch bekeken om zeker te zijn dat ik niet met een fout zat.

Grtzzz
Reply With Quote
Old 15-03-2006, 19:24
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Joepie !!! Deze middag waren de twee stoeltjes mee met een pakje uit het verre Limburg...

Ben er ondertussen al ferm mee bezig geweest: schuren, ontvetten en nu laten drogen. Straks begin ik aan het verven. Nu probeer ik de gordels al wat op maat te snijden. Het zullen rode worden... Toch nog even wat referenties zoeken...

Straks meer (met foto's)
Reply With Quote
Old 15-03-2006, 20:51
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie

Wat gebruikt ge om gordels te maken ? Ik heb al aan afplaktape enz. zitten denken maar ik weet toch nog niet goed wat ik zou gebruiken.
Reply With Quote
Old 15-03-2006, 21:51
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Masking tape is daar erg geschikt voor. Sommigen gebruiken ook afvalmateriaal van stickers hiervoor (afkomstig uit drukkerijen en zo), maar het valt te bezien hoe dik die stickers zijn natuurlijk.
Old 15-03-2006, 22:55
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ik gebruik daar Sparadrap Hypoallergenique van de GB voor, dat is van die plakband om verband mee vast te plakken.
Deze plakband heeft een stofstructuur, plakt zeer goed en is makkelijk te verven en kost bijna niets.

Grtzzzzzzz Nismo
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0001.JPG
Views:	20
Size:	44.7 KB
ID:	1725   Click image for larger version

Name:	IMG_0004.JPG
Views:	17
Size:	49.8 KB
ID:	1726  
Reply With Quote
Old 15-03-2006, 22:57
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by commanderke
Wat gebruikt ge om gordels te maken ? Ik heb al aan afplaktape enz. zitten denken maar ik weet toch nog niet goed wat ik zou gebruiken.

Ik gebruik altijd pleisters. Eerst het juiste kleur geven en dan op mat snijden. Doordat ze kleven kun je ze makkelijk aanbrengen. Nadien geef je ze een extra likje (seconden)lijm zodat ze niet meer lossen. Je weet wel, even een tipje ophoog en dan via een tandenstokertje wat lijm smeren... Deze laatste tip kreeg ik hier bij het bouwen van mijn Mercedes.

Daarnet had ik even van die tesa afplaktape vast. Zou waarschijnlijk ook dienen en is toch nog net wat dunner... Maar ik hou het voorlopig op mijn pleisters. Nadeel is wel dat je hier niet makkelijk een decal aanbrengt. Veel sol en geduld is nodig...

Hierbij een foto van de zetels. Ik heb voor dezelfde kleuren gekozen als het origineel voorbeeld (zie post 1) Ze kregen alvast een eerste laag maar das duidelijk nog niet genoeg. Jammer dat er in die auto ook rode gordels zitten. Het contrast zal dus miniem zijn. Ze liggen er trouwens naast, maar ze vallen nog wat te breed uit...

Ook de rolkooi die ik dit weekend ontwerp, zal rood van kleur zijn. Hier is het wel moeilijkom deftige referentiefoto's te vinden. Maar met de foto's die ik van deze Trabant en enkele andere heb, moet het redelijk lukken (hoop ik).
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 00:55
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nismo
Ik gebruik daar Sparadrap Hypoallergenique van de GB voor, dat is van die plakband om verband mee vast te plakken.
Deze plakband heeft een stofstructuur, plakt zeer goed en is makkelijk te verven en kost bijna niets.

Grtzzzzzzz Nismo
Tis dat dat ik zoek om gordels te maken,maar wist niet goed dat noemt.

Dacht al dat dit zeer goet zou zijn omdat doat zeer goed plakt en met die ribbeltjes daar in!
waar koop je dat?
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 01:04
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:

Grtzzzzzzz Nismo

Ik gebruik dus Hansaplast Elastic (REF 2668) Heeft ook zo'n stoffen structuur maar is wat dikker en vast ook duurder...

Ik plaats hier morgen wel een foto bij. Succes Scooby met het vinden van het goede materiaal... En thanks Nismo voor de tip, ik ga eens vergelijken...
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 01:38
vanni vanni is offline
De Paddock Regular

Je had de zetels beter eerst in een grijze kleur gezet. Daarna de rode kleur, die dan makkelijker is aan te brengen.
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 19:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by vanni
Je had de zetels beter eerst in een grijze kleur gezet. Daarna de rode kleur, die dan makkelijker is aan te brengen.

Klopt Vanni. Op het Nederlandse forum hadden ze me dat ook gezegd. Ik had er nochtans de intensie toe, maar ben het op één of andere manier vergeten... Ik had ferm zitten schuren en heb toen gedacht dat dit voldoende ging hechten. Maar natuurlijk is er dan geen grondlaagje.

Het probleem met de kleur ga ik als volgt oplossen: er ligt nu al een laag XF-7 (Flat red) op. Ik ga zometeen een laagje TS-49 (Bright red) op spuiten. Normaal zal er dan kleurverschil zijn. Dan kan de eerste laag dienen als grondlaagje. Ben benieuwd.

De gordels zijn bijgeneden tot aan goeie dikte (2 mm dus 48 mm in werkelijkheid)

Foto's volgen straks...
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 20:56
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:

Grtzzzzzzz Nismo
@scoobyfreak: in de GB (carrefour)
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 23:52
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie

Ik had hier in de week al is in de verbanddoos aan het rommelen geweest voor gaas of dergerlijke en de pleisters waren natuurlijk juist op. Ik was zo aan het zoeken geweest dat ik uiteindelijk al uitkwam bij brilpoetsdoekjes. Ik heb zo eentje uitgepakt en te drogen gelegd maar heb het nog niet kunnen bekijken nu het droog is. Pleisters gaan waarschijnlijk toch wel de beste oplossing zijn.
Reply With Quote
Old 17-03-2006, 03:49
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
@scoobyfreak: in de GB (carrefour)
ok bedankt ik dacht van engeland "great britan"
Reply With Quote
Old 18-03-2006, 17:29
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Update

Update van vandaag 18 maart:

Wegens druk deze week op school en gisteren bezoek, ben ik amper opgeschoven... Maar toch wat foto's voor een stand van zaken:

- Enkele decals geplaatst (dashboard en logo op neus van body)
- De ruitenwissers zwart gespoten
- Het dashboard samengelijmd en geplaatst
- Zetels in het rood gezet (4-tal nevellagen TS-49 en een toplaag van XF-7)
- Probleem ontdekt voor de zetels: als ik die in het interieur plaats, komen ze veel te laag. De piloot zou dan amper boven het stuur kunnen kijken. Reden? De oorspronkelijke stoelen hadden pootjes... Oplossing? Het onderstuk van de achterbank onder de zetels plaatsen als ophoging... Straks eens uittesten als de verf droog is.

Foto's:

Commentaar, tips en meer is welkom !
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules