|
|
||||
|
||||
Quote:
Ondertussen heb ik de body van de Porsche laten doorharden omdat er ettelijke vernislagen op gezet zijn. Na enkele weken doorharden staan mijn vingerafdrukken er nog altijd in als ik de body iets te hard vastpak, maar mits wat compound te gebruiken krijg ik ze er nu wel uit gelukkig. Ik heb dus eens werk gemaakt van de cockpit. Eerst dacht ik : de body is niet wat het zou moeten zijn, dus waarom tijd en energie steken in het interieur? Maar omdat de voorruit enorm groot is en het interieur goed zichtbaar denk ik dat het net andersom is : een leuk interieur zorgt voor een opwaardering van een iets minder geslaagd bodywork. Aan de slag dus. Het chassis werd met het penseel in de juiste kleuren geschilderd, en hier en daar zorgde een likje smoke voor wat accenten. De radiators werden vervangen door foto-ets exemplaren. De bevestigingsring van de brandblusser werd bekleed met chroomfolie. De batterij werd voorzien van 2 polen en 2 kabels, en de stoeltjes werden met het penseel geschilderd en geweatherd. Daarna zijn de foto-ets gordels toegevoegd en geschilderd. Het chassis werd terzijde gelegd om te drogen en vervolgens ben ik aan het dashboard begonnen. De stuurnaaf werd weggeknipt en vervangen door een foto-ets exemplaar. Ook het meterpaneel werd vervangen door fotoets-materiaal. De originele decals werden wel gebruikt voor de meters. De schakelaars werden nagebootst door stukjes draad, die daarna geschilderd werden. De voetjes onder de schakelaars werden gevormd met de punch 'n die set. Tenslotte werd het dashboard op het chassis gekleefd en heb ik enkele foto's genomen van het afgewerkte sub-resultaat. |
|
||||
|
||||
Vervolgens heb ik de achterwand onder handen genomen. Nadat ik de nodige gaatjes geboord had in de verschillende electrische elementen en in de achterwand zelf ben ik begonnen draadjes te trekken, zo dicht mogelijk bij de referentiefoto's blijvend. Het resultaat is misschien niet 100% accuraat, maar het is de "look" die telt.
Daarna heb ik de achterwand aan het chassis gekleefd en de 2 batterijkabels door het resterende gat getrokken. Tenslotte heb ik ook de body reeds voorzien van de voorruit en de zijruiten, met 2-componenten epoxylijm. |
|
||||
|
||||
ah, maar nu zijn we terug aan't spreken zie! Als dat allemaal zo mooi en netjes afgewerkt is, gaan de paar akkefietjes aan de buitenkant zelfs niet meer opvallen. Immers, de blikken zullen naar dit gedeelte getrokken worden.
1 suggestie misschien: het dashboard aan de bovenkant nog wat drybrushen. In vergelijking met de stoelen ziet het er nog wat te clean uit. Sjiek spel menneman! |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ik vertrek morgen na het werk direct naar de zee en ik dacht "als ik nu geen foto's online zet moeten die arme Paddockers nog een heel weekend wachten" |
|
|||
|
|||
Ahaaaa... daaaar issem... daaaaar issem!
Schitterend werk Guy! En ik die dacht dat je de kit langs de kant ging laten staan... dat kabelwerk is echt mooi! Wat gebruik je als kabeltjes? Echte kabeltjes of draad of zo? Groeten G. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik moet zeggen, ik was nog niet echt overtuigd van zo'n punch-n-die set, maar ... you did it man! Mooi werk, op z'n minst.
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! Last edited by Sennake; 23-09-2006 at 18:40. |
|
|||
|
|||
weer een prachtig stukje modelbouw, niet teveel, niet te weinig
|
||||
|
||||
Quote:
Breng maar mooie foto's mee van aan zee (vliegeren op het strand, zonsondergang, onweer, hoge golven ), dan kan je die in het fotografie forum posten. |
|
||||
|
||||
Zeer mooi werk geleverd en zeer mooie details Sennake.
Denk dat ik een paar details zal afkijken van jou model, of zijn niet alle 917's gelijk van interieur? Mischien een bezoekje aan Lester Raceway, Sennake? Dan zie je eens hoe snel die modellen wel kunnen gaan. Groeten Johan. |
|
||||
|
||||
prachtig werk weeral, knap die details, moet stoppen want ik begin te kwijlen....
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ok. Ondertussen heb ik ook aan de achterzijde van de wagen een boel werk verzet. Alhoewel dit model in feite een "curbside" model is, ttz de motor zit er niet bij en er kan niets open, was Fujimi gezien de opbouw van de 917 toch verplicht om een groot deel van de motor mee te leveren. De versnellingsbak en de ganse achterophanging kwamen "bloot" nadat John Wyer de 917 letterlijk korter zaagde achteraan, dus die onderdelen verdienen evenveel aandacht als de meer "obvious" onderdelen.
Ik heb eerst wat foto's gemaakt van het achtercompartiment vooraleer de wielen gemonteerd werden, zodat je de ophanging en de schijfremmen beter kan bekijken. |
|
||||
|
||||
Na de modelbouwmeeting van gisteren 23 september, heeft onze vriend Gulfclk me ervan overtuigd van de wielen nog te voorzien van balanceergewichtjes, en van de bandendecals links te laten liggen ten voordele van de "Firestone"-spuitmal. Dat hebben we dus gedaan, en de eerste foto laat de afgewerkte wielen zien.
De volgende 4 foto's tonen het chassis mét gemonteerde wielen, en het enige wat nog ontbreekt zijn de achterste spatlappen die ik pas ga monteren nadat ik deze foto's gepost heb. Anders zien jullie weer niets van de achterwielen, en dan is zo'n fotothread nogal zinloos eh |
|
||||
|
||||
de banden zijn echt wel beter zo! Mooi werk.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests) | |
|
|