![]() |
|
|
||||
|
||||
Neen, dat "gevaarteken" zou in principe bij iedere post moeten staan. Het is niet om jou iets duidelijk te maken, wel als "tool" voor alle forumgebruikers voor het geval dat.
|
|
||||
|
||||
bedankt.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk te dik gespoten? Ik heb het ook al gehad dat Gunze met mijn voeten speelt (zie Lancer met gekraakte lak)
|
||||
|
||||
zal wel zeker?
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Snap ik niet goed hoor. De body was toch al gedecald en vernist? De ruiten en/of de decals op de ruiten vernis ik nooit ...
|
|
||||
|
||||
OK, in principe zou ik zeggen geen probleem. Dit is te dik gespoten, van te dicht bij en wellicht de spuitbus niet wat opgewarmd. Hoeft geen ramp te betekenen, want je zou alles weer mooi kunnen mat schuren. Ware het niet dat... je de ruiten al ingeplakt hebt.
![]() Vernis zet je immers enkel op een gelakte body, al dan niet voorzien van decals. Op doorzichtige onderdelen dus nooit. Ze zullen er mat door worden. Tenzij je de ruiten nog kan vervangen, wordt dit inderdaad moeilijk om nog te redden... |
|
||||
|
||||
Inderdaad Guy , de boddy werd al vernist,dit moest de aflakking zijn en meestal doe ik de ruiten ook.Dit heeft anders nog niet voor problemen gezorgd zoals dof worden .Ik vind zelfs dat ze langer mooi blijven (Ik kan verkeerd zijn hoor, k'weet het niet?).Vroeger kwamen mijn decals op de ruiten keer voor keer terug los, met te vernissen niet meer. Deze kan ik nog vervangen hoor maar k'heb dan geen decals meer .t'was al een ouder spuitbusje ik denk zoals Guido zegt niet genoeg opgewarmd en van te dicht bij .
![]() |
|
||||
|
||||
Daar gebruik ik sol voor (op de body ook, maar daar zet ik ook vernis over) en dan komen ze niet meer los hoor.
|
|
||||
|
||||
Ik gebruik ook sol op de decals op de ruiten, en die zijn nog nooit los gekomen.
|
|
||||
|
||||
Heel voorzichtig ,en met engelen geduld begint het weer naar de goeie kant te gaan .Op sommige plaatsen moest ik rood retoucheren maar dat geeft niet .
hopelijk komt het weer goed. grtn coco. |
|
||||
|
||||
Hallo , Na enkele maanden geen zin in modelbouw ,heb ik de focus proberen te redden .maar tevergeefs is ie gedemonteerd en in de remolie beland .
Door deze te verknallen is de goesting er weer behoorlijk af. Ik heb nog een 30tal half begonnen projecten die ik gewoon niet meer zie zitten om voorlopig nog aan verder te werken . grtn coco. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|