|
|
|||
|
|||
Het "motorke" is prima en draait als een zonnetje
De lekkage kwam van een olieslang van de versnellingsbak. We hebben deze gemaakt en ik kon gelukkig de 2-de race ook weer starten. |
|
|||
|
|||
Quote:
Nu, als homologatie geen belang heeft, kunt ge ook gewone constructiebuis nemen. Is dus misschien wat minder sterk, maar is toch al oneindigx3 keer veiliger dan zonder. Ik heb mijn kooi voor 90% zelf gemaakt. Enkel de hoofdbuizen laten plooien door een professional, en dan ineens in FIA buis. Monteren, aflassen, verstevigingen en verbindingen naar de veerpoten zelf gedaan. De hele zooi samen weegt 60kg (x meter buis à y kg/m) De man die mijn kooi geplooid heeft zegt dat hij op een kooi een 5 tal kg kan winnen door ChroomMoly buis te gebuiken, maar dat het wel dubbel de prijs van een gewone kooi was , let wel dat is dan al 100% naadloze buis. Voila, hopelijk ben je er iets mee. |
|
|||
|
|||
Ik zou zeker ook gaan kijken naar een bestaande kooi in een bestaande wagen = dezelfde als die van u. Bijzonder leerrijk.
|
|
||||
|
||||
Merci vor de uitleg.
Nu hoeft het geen fia gekeurde kooi te zijn daar het een "track day" wagen is. Ik ga zeker eens kijken om ideetjes te stelen maar zou ze wel zelf maken. Mijn grootste probleem (vrees) is het gewicht van dat spul. Ik heb ook al gezocht naar het artikel van de FIA maar vindt dit niet terug. Ik krijg overal de melding "gemaakt naar FIA norm art ... J" maar nergens de beschrijving.
|
||||
|
||||
amai culaske heb genoten van uw filmkes remt super goed precies
emiel en culaske vr de strijd !! |
|
|||
|
|||
http://www.fia.com/resources/documen...pJ_Art_253.pdf
en anders op de fia website het searchvakje openen (rechts boven) ,"article 253" ingeven als criterium en de PDF over touringcars openen. Als dat niet lukt : onmiddelijk naar de dichtsbijzijnde rijkswachtpost gaat, rijbewijs inleveren en pas terug afhalen als de dokter bevestigd heeft dat ge toch kunt lezen Gewicht? Kooi is zoals verzekering. Er geen hebben is het goedkoopste (lichtste), maar o wee als het mis loopt. |
|
||||
|
||||
Quote:
'k heb me dan maar nen bril gekocht Merci voor het artikel. Het is inderdaad nodig een kooi te hebben en die gaan we deze winter maken.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb slechts de helft van de 1ste race kunnen filmen omdat de camera na een gewaagd manoevre er genoeg van heeft en overschakeld op wazig. http://www.youtube.com/watch?v=Wj0YSZRn1gY http://www.youtube.com/watch?v=gRre6EvB5vY http://www.youtube.com/watch?v=3hnrFAgDxGw |
|
|||
|
|||
Ja, als ik van die camera was, ik had het ook opgegeven . Ik zag nen E30 langszij trekken en ik dacht : laat maar gaan, dat gaat niet goed.
Goed hersteld moet ik zeggen. Ferm moteurke ook. Als ik mijn (standaard) moteurke even hoog in toeren jaag is het tijd voor stoffer en blik. |
|
|||
|
|||
Toen ik thuis kwam lag er een grote plas olie op de remorque Op 't eerste zicht niets aan te zien,na verwijderen motor bleek de blok gescheurd te zijn achter de motorsteun Volgende keer toch maar van die kurbs wegblijven. Ik ben er ook pas achter gekomen waarom ik een aantal paardjes miste. Na ombouw naar eengever motronic,moest ik de voorste trillingsdemper ombouwen naar deze van een jonger model m30(60-2tanden). Nu had ik tegelijkertijd een andere nokkenas gestoken(290°)omdat de vorige slecht was. Met het juist zetten van de timing ben ik er vanuit gegaan dat het OT merkteken van de nieuwe trillingsdemper juist was,dit blijkt echter niet het geval te zijn Het scheelt bijna 20° met het juiste OT Maarja ik heb er al een andere motor inliggen, s38b36 van hartge(scherpere nokken,dikkere spaghetti),Timing heb ik al gecontroleerd Mischien kom ik naar francorchamps,om eens te testen met open uitlaat |
|
|||
|
|||
Blok gescheurd? Sterk. Ik dacht dat voor nen M30 de verhouding kapot blok/kapotte cylinderkop ongeveer 1/1000 is. Ik heb vroeger nog zelfs eens nen blok weggegooid omdat ik er teveel had verzameld in mijn zoektocht naar nen deftige cylinderkop.
TDC 20° er naast is wel heftig, straf dat em überhaupt draaide. Wat hebt ge trouwens nog van die kapotte motor? Spaghetti zou me zeker interesseren. Eventueel ook nokkenas of volledige cylinderkop. Laat maar iets weten op BMWEJ645@telenet.be Ne S38B36 dat is toch M5 tuig? Van Hartge? Is dat niet een beetje schrikwekkend in nen E30? Enfin, mijn zaken niet, maar zie wel dat ge uw vliegbrevet bijhebt voor Francorchamps. Ik dacht ook te gaan, maar ga toch efkes het weer afwachten (29 Oktober !!) |
|
|||
|
|||
Quote:
Je manoever was inderdaad was overhaast maar je corrigeerde mooi, ook in de Villeneuve. Leuk om de actie vanuit de 635 te zien in die andere video's. Last edited by S. Claeys; 22-09-2007 at 13:34. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|