De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-11-2007, 10:10
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

mooie decalwerken
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 15:04
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Die decalwerken zijn nu achter de rug als je het interieur (carbon !!), de spiegels, de velgen, bandjes en de ramen niet meetelt. Vanmorgen de laatste decals gezet en nu mag ik er netjes van genieten.

Hier en daar waren wat herstellingen nodig omdat stukjes scheurden of bijgesneden moesten worden. Zo moesten een deurklink wat bijgewerkt worden. Die met de "i" erin was gescheurd, de andere zijde met de "e" was super gelukt... Doordat Renaissance altijd wat extra kleurstukjes op hun decalseet zet, kon dit alles zonder kleurverschil...

Hier de fotoreeks buiten genomen:

En ik kon dit dryfitje niet laten:

Daarbij viel me op dat de velgen net wat te klein zijn. De bandjes lijken een XL-t-shirt op een body van een L-persoon... Hopelijk kun je volgen? Hoe los is dit op? Wat putty erbij om de velg breder te maken? Of gewoon de band erop lijmen? Maar dan denk ik dat ik een bultje ga hebben door het teveel aan rubber...

Grtzzz
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 18:17
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular

Inderdaad zeer mooi werk geleverd...

J.
Old 01-11-2007, 19:56
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Wat bedoel je met "velgen net wat te klein" ?
Zijn de velgen te smal (de bandjes te breed) of is de diameter te klein?

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 01-11-2007, 20:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Wat bedoel je met "velgen net wat te klein" ?
Zijn de velgen te smal (de bandjes te breed) of is de diameter te klein?
De bandjes zweven erover... De velg is dus in diameter net wat te klein. Ik kreeg tips om er kleefband van Tamiya rond te draaien maar dat vind ik wat risicovol. Ik doe het dan maar met putty:

Daarnet deed ik er al een dikkere laag rond. Ben benieuwd...

Dit weekend start ik waarschijnlijk aan het chassis en het interieur. Maar ik moet daarvoor even bij Domino langs om gordelsetjes aan te kopen. Dus misschien duurt het wat langer...

Bedankt voor de vele reacties tot nu toe. Ik bouw met plezier verder aan deze wagen !! (na het badje zometeen...)
Reply With Quote
Old 01-12-2007, 13:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Tijd om even mijn updates te maken. Veel tijd heb ik niet gehad, dus zoveel heb ik ook niet kunnen doen. En bovendien treed binnenkort het bouwverlof op. De proefwerken staan voor de deur en dan ga ik het daarmee druk hebben. Misschien tussendoor?? Nu ja, nadien heb ik dan twee weken relatieve eindejaarsrust

De Subaru staat al een tijdje te rusten. Ik heb de body voorzien van enkele mist- en wetcoats clear vernis. Hij blinkt echt als een spiegel en er zitten geen stofjes in. Het loopt dus voorlopig nog perfect !!

Enkele zonnige foto's:

Ook de velgen kregen hun kleurtje. Hier heb ik wel nog een vraag. Ik heb die al eens gesteld maar ik ben het antwoord vergeten Hoe plaats je deze velgen (met gaatje) op de bevestigingspunten met schijfremmen en dergelijke?? Dat zijn immers ook gaatjes...

Grtzzz
Reply With Quote
Old 01-12-2007, 15:00
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ik gebruik lasbaguetten, die hebben de juiste dikte om in die rubbertjes te steken. Stukjes op maat zagen en ze in de velg lijmen, zo kan je ze dan achteraf op de remschijven monteren.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 01-12-2007, 22:08
maurice maurice is offline
De Paddock Rookie

Net als Nismo gebruik ik daarvoor ook lasbaguetten, dat past perfect.
Reply With Quote
Old 02-12-2007, 00:53
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Glans is mooi,knappe wagen
Reply With Quote
Old 28-12-2007, 18:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Nu ik voldoende tijd heb om eens goed door te doen, heb ik dat natuurlijk gedaan, aja... Zo goed als al mijn modellen die hier op de werkbank staan hebben updates gehad. De één al meer het vermelden waard dan de ander natuurlijk. Maar ze komen allemaal aan de beurt, geen nood...

Volgende stap(pen) bij deze wagen is (zijn) het onderstel en interieur. Zowel gisteren als vandaag heb ik de tijd genomen om rustig te spuiten, schilderen, dryfitten, aanpassen en plakken. Om af te sluiten, heb ik dan het onderstel wat geweatherd om dan te bemerken dat... alles verborgen zal blijven onder de grote beschermplaten

Anyway, beelden zeggen meer dan woorden dus hieronder de foto's. Eerst buiten genomen, maar met het weinige zonlicht moest k even experimenteren met sluitertijd en ISO-waarden... Nadien heb ik alles nog eens binnen op foto gezet. Alle commentaar en tips zijn welkom...

Grtzzzz
Reply With Quote
Old 28-12-2007, 18:54
kevin555's Avatar
kevin555 kevin555 is offline
De Paddock Rookie

Ik heb deze ook maar er klopte 1 decal niet ,en toen ik die wilde vernissen had ik de verkeerde bus vast
Reply With Quote
Old 28-12-2007, 22:52
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

een mooie vuile onderkant
Old 31-12-2007, 19:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ik kon het toch niet laten om alsnog een update te geven. Het is vooral een overzicht van de werken van gisteren. Die van vandaag staan niet op foto want het is vooral afwerken (raamrubbers, laatste decals, plaatsen van ramen, antennes, ...) Ik had gehoopt dit model nog voor 2008 klaar te krijgen. Het is net niet gelukt. Hij staat op 98 % of zoiets...

De update dan:

Binnenin had ik geen referenties dus moest ik terugvallen op de bouwconstructies en de zwart-wit foto's van Renaissance. Hier en daar gaf ik wat ruimte voor eigen aanvullingen. Deze keer geen leidingen of dergelijke aangebracht omdat ik dus daar niet genoeg van wist.

Een detail uit het interieur dat volgens plan verschillende kleurtjes moest krijgen, heb ik op mijn eigen manier aangepast, ook al omdat het detailschilderen hier heeeeeeel moeilijk was...

Even afplakken, X-18 en X-11 geven en dan smoke en drybrushen....

Daarna begon het "carboneren" van het interieur. Er zaten stukjes in het pakket die reeds vooraf gesneden waren. Dat viel dus mee, ook al was het wat buiten formaat en moest ik aanpassen. Het was mijn eerste keer met carbon en het beviel me wel. De truuk met de haardroger heb ik niet gebruikt, wel iets anders: mijn bureaulamp. HUH? Jah... Eerst de carbondecal plaatsen, dan bevochtigen met Sol en telkens dichtbij (niet tegen...) de lamp houden zodat het kon "smelten" in de juiste vorm. Dit meerdere malen herhalen en het gaf goed resultaat... Ik weet niet of dit handelbaar is voor alle soorten carbondecal...

Toen wou ik (zoals Sennake) wat schakelaars maken. Ik beschik evenwel niet over zo'n zakje dus moest ik improviseren. Uiteindelijk hield ik het bij 1 schakelaartje (dat geel) omdat het niet erg logisch was dat daar zo'n dingen zitten... Al bij al ben ik tevreden hierover en in het vervolg doe ik dat nog wel eens...

Ook de gordeltjes werden weer ingeprield. Dit keer gebruikte ik een setje van Scale Production...

...
Reply With Quote
Old 31-12-2007, 19:44
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ook de wielen werden geplaatst en uitgebalanceerd. Alles ging perfect...

Hieronder nog een inkijk in de "cockpit".

Vandaag werden nog meer zaken gedaan maar zoals al gezegd geen foto's hiervan. De rest zal dus voor woensdag zijn....

Met deze: een HAPPY 2008 !!!

Reply With Quote
Old 02-01-2008, 21:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

De laatste loodjes wegen extra zwaar. Vannacht amper geslapen wegens buikgriep. Niet bij mij maar bij vrouwlief en zoontje. En wie vorig jaar in Jabbeke was, die weet dat Robbe heel vlotjes kan overgeven he Vanmorgen was het dan mijn beurt, maar als rasechte West-Vlaming en Clubsupporter, dus nen "boer", zorgt de buikgriep voor mij dat het mestoverschot hier hoog blijft... Dus veel zin had ik vandaag niet. Maar na enkele glaasjes cola, wat yoghurt en enkele rushes naar het kleinste kamertje, kwam de goesting weer...

Hierzie het verslag van gisteren en vandaag:

Vooraan werd gisteren een lipje van carbon gezet. Ik had het bij Scoobyfreak gezien en dat leek me toch een echte verbetering. Ook de spiegel werd in carbon gezet. Niet eenvoudig zo'n bol oppervlak, maar volgens de bovenstaande werkwijze viel dat nog goed mee.

De resterende banden- en velgendecals werden geplaatst. En ook de raamrubbers kwamen aan de beurt. Ditmaal zonder afplakken maar eerst aflijnen met het stiftje in het "gootje" en daarna schilderen. Hier en daar moest ik de vaste en vlotte hand gebruiken, maar dat lukte aardig (al zeg ik het zelf)

Volgende stap is nu het maken van de glaasjes voor de voorste lichten. De pinkerstukken kun je recupereren uit de originele maar die ronde... Ofwel zal dat via schuurwerk moeten gebeuren, ofwel ga ik moeten geluk hebben dat er zoiets in de scrapbox zit... Straks eens kijken.

Ten slotte gaan we de wagen nog eens wat opblinken en zijn twee antennes bezorgen. Daarmee is ons eerste model van 2008 een feit.... Hmm eigenlijk is het meer het laatste model van 2007 !! Ik verlang al om de volgende op te starten want dat wordt ook een speciale...

Grtzzz
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules