![]() |
|
|
||||
|
||||
Hier ben ik er weer mee. De achterkant werd eindelijk geschuurd en de panellines werden uitgekrast. Ik heb ze voor de duidelijkheid al eens zwart gemaakt, zodat de nieuwe panellines beter te zien zijn.
Linksvoor en -achteraan ziet het er nu zo uit: En zo ziet de rechterkant eruit; Hier moet ik misschien de panelline terug dichtplamuren en naderhand terug uitkrassen om dat ik door het plastiek heb gekrast.
|
||||
|
||||
Hier nog enkele foto's waarop de nieuwe panellines te zien zijn;
De voor- en achterkant, op het eerst zicht zien links en rechts er toch gelijk uit. Er rest nog wel wat schuur- en plamuurwerk aan, maar ik denk eraan om er eerst een laagje primer over te spuiten om te zien hoe, wat en waar er nog te plamuren en te schuren valt. ![]()
|
||||
|
||||
ziet er allemaal zeer netjes uit hoor . je moet wel veel geduld hebben om zoveel te schuren hé...
![]() |
|
||||
|
||||
Denk wel dat het gelijk is aan beide kanten. Met primer ga je de schuurfouten wel opmerken.
Gebruik jij de speciale schuurblaadjes van de modelbouwwinkel of de gewone uit de doe-het-zelf?
|
||||
|
||||
De enige bedenking die ik me maak, is dat de paneellijnen miscchien wel iets te dik (breed) zijn. Wanneer het model gespoten gaat zijn, en je ze zwart zal inkleuren met je stift, gaan ze misschien wat te zwaar worden. Zeker gezien je een erg lichte kleur voorzien hebt.
Misschien is het nu wel de tijd om eens een andere methode te gebruiken dan de zwarte stift. Denk daarbij aan het inkleuren met enamel of acryl. ![]() |
|
||||
|
||||
Je zou bijna denken dat ze al ingekleurd zijn...
|
||||
|
||||
Dat zijn ze ook...
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, ik heb voorlopig alle panellines zwart ingekleurd om te zien hoe ze opvallen. In dit stadium kan dat toch gene kwaad. Quote:
Vanmiddag heb ik de "knalpot" eens onder handen genomen. De originele uitlaatpijpjes worden vervangen door aluminium buisjes en daarom heb ik er eerst een verdikking op aangebracht waar die buisjes overheen kunnen schuiven. Maar eerst moet de knalpot nog een kleurke krijgen. Ook is er al een begin gemaakt van de detailschildering op het onderstel. Als eerste heb ik de uitlaatpijpen geverfd met een metalcoat. Deze kan nu opgeblonken worden en daarna kan ik ze bewerken met de "sminkdoosjes" van Tamiya.
|
||||
|
||||
Quote:
Wat gebruik jij hiervoor Nizmo ? Dit ziet er mij een schitterend detail uit die ik ook wel zou willen gebruiken voor de F1 wagens... |
|
||||
|
||||
Het papiertje dat je in sigaretten pakjes vind. Wel oppassen dat het logo van het desbtreffende merk er niet ingedrukt is.
|
|
||||
|
||||
Quote:
En nu maar vragen aan de rokers die je kent om de lege doosjes aan U te geven. ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Weer een kleine update.
Het stuurtje stond nog wat veraf, dus heb ik de naaf waarop het stuur wordt bevestigd een beetje verlengd. Op het onderstel werden de details geschilderd. Ook ben ik wat met de ondertussen bekende "sminkdoosjes" bezig geweest. Er moeten nog een paar details geverfd worden zoals oa de remklauwen, maar voorlopig ziet het er zo uit:
|
||||
|
||||
Dat voorlopige ziet er nu al niet verkeerd uit. Mooi "geschminkt".
![]() |
|
||||
|
||||
Gisteren weer even verder gewerkt aan deze tombola-kit, het onderstel is klaar. De uitlaat werd eerst in de primer gezet en daarna overspoten met Light-Gun-Metal (TS-42).
De laatste details werden ook geschilderd zoals cardanas en remklauwen en de "knalpot" werd op zijn plaats geplakt. Ook de aluminium einddempers werden gemonteerd. Als laatste werden de weatheringdoosjes nog eens bovengehaald en dit is het eindresultaat van de onderkant:
|
|