![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
|||
|
|||
Guido,
T'ja wat dient een mens hierop te zeggen... Doe gewoon verder zoals ge bezig zijt ! Grtz, G |
|
||||
|
||||
Merci mannekes. En alweer een update.
Montage reservewiel. Normaal gezien moet dit op zijne kop in de wagen komen, maar omdat de achterkant slecht afgewerkt is, heb ik het omgedraaid en alle gaten uitgeboord. Ik heb geprobeerd de gespen ook te monteren zoals het zou moeten. Daarvoor heb ik in de bijgeleverde riemspanner 2 schroefjes gemonteerd om de riemen op een zo juist mogelijke manier te kunnen monteren. De riemen werden aan de bodem bevestigd met gordelclipsen die ook dienen voor op de bodem. Volgende foto schept duidelijkheid en de rode pijltjes duiden op de schroefjes. Dan werd het wiel vastgezet, voorzien van de nodige decals en ook een ventieltje. Daarop werden de riemen aangetrokken en vastgezet en klaar. Dan werd er nog een krik gescratched met een alu-buisje en wat mish-mash en bevestigd op de bodem alsook het eerste stuk van de kooi.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Goe bezig. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Last edited by Doc; 19-05-2011 at 18:34. |
|
|||
|
|||
pfff er komen steeds meer mooie details bij
![]() |
|
||||
|
||||
Tegen wie zegt ge het.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat was wat ik bedoelde. Bedankt voor de uitleg. Ziet er schitterend uit. Lesley |
|
||||
|
||||
man man deze built kan gewoon niet anders dat die bekers wint
![]()
addicted to peugeot Last edited by 306xtreme; 20-05-2011 at 13:47. |
|
||||
|
||||
Knap hoor !! Ik blijf volgen...
|
||||
|
||||
Thanks.
![]() Straks eens mijn foto's sorteren en dan komt het vervolg. ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Antoine, Ge gaat op ontdekking moeten door de vensters om nog één en ander te zien hiervan. En dat is altijd een beetje spijtig. Maar zonder deze details vind ik het dan weer wat te kaal ogen vanbinnenin. Het is altijd leuk om vanalles te ontdekken als ge een kijkje van door de ramen naar binnen neemt. De meeste details zijn mish-mash. Dat is een zakje heel kleine schroefjes, buisjes, pinnetjes en allerhande dat ik elk jaar meebreng of laat meebrengen vanop een beurs in Dortmunt. Heel fijn spul om mee te werken.
|
||||
|
||||
En dan het vervolg op deze wagen.
Ten eerste het dashboard. Het eerste wat ik heb gedaan is de stuurstang samenlijmen die uit drie onderdelen bestaat. Hieraan werden wat knopjes toegevoegd, op de foto aangeduid met een rood pijltje. Ja ja, deze keer is het echt rood, het pijltje. ![]() In het rechthoekige buisje onderaan waren gaatjes geprint en ik heb die door en door geboord, zoals het hoort. Dan werd de nis erbij gehaald. Daarbovenop moet een displaytje komen. Dit had ik gezien in de thread van Luis Pacheco. Hij poste daar deze foto: ![]() Heb dit een beetje proberen na te maken met een stukje PE en mish-mash voor het knopje. Dit alles werd dan gemonteerd op het dashboard dat werd gespoten met Tenco. Daaraan werd er nog een stuur toegevoegd. Dat komt van een oude Toyota Corolla omdat het stuur uit de kit totaal detailloos is. Dan nog de pook monteren en klaar. Hieraan heb ik achteraf nog een rode knop toegevoegd tussen de middenste radiatorroosters voor de dubbele knipperlichten, maar daarvan geen foto. Is wel goed te zien op de eindfoto's.
Last edited by Loixrallyfan; 23-05-2011 at 22:22. |
|
||||
|
||||
Dan de stoelen. Hieover weinig te zeggen.
Gewoon het gebruikelijke recept gevolgd. Spuiten in Tenco, drybrush, Carbon op de rug en decals aangebracht. Dan gordels en PE in elkaar knutselen en de stoelen monteren. Dan moest de rolkooi gemonteerd worden, samen met he dashboard. Hier valt op dat de kooi erg dun is. Lijkt me wel juist te zijn op schaal, maar ik zie toch liever een iets dikkere kooi, zoals in de wagens van Tamiya. Die springt er meer uit en laat toe om er wat detail en kabels aan toe te voegen. Dat heb ik hier dan ook bewust niet gedaan omdat ze hier dan te dik zouden uitvallen. Wie goed gekeken heeft, ziet dan dat rode knooje op het dash en ook dat er 2 gedraaide kabels van de middentunnel naar de stoelen zijn toegevoegd. En dan nog de zijpanelen gemonteerd, voorzien van weinig profilering, maar heb er wel wat cabon aan toegevoegd. Hiervan helaas geen foto. ![]()
|
||||
|
||||
alweer super gedaan
|
|