De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-04-2002, 22:05
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Driesco
Zeker een RWD misschien zelfs 4x4. De basis is inderdaad een Renault Clio V6. En inderdaad na het uren bekijken van de mini zijn we betoverd door het succes van de kleine wagens.
De opbouw van de mini is prachtig.
Het enige probleem dat we hebben is dat we met de V6 uitkomen in de zwaartste klasse.
Dank u driesco, go for it dan kunnen we samen de vipers op hun doos geven, lol, hopelijk hebben we een toffe nieuwe wending gegeven aan de belcar, kleine wagens met dikke moteurs, super, mega, let wel op met de basis clio v6 met motor achteraan kom je wel uit in gtb, zoals de clio vorig jaar.

groetjes vinnie
Old 24-04-2002, 22:16
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by vinnie belcar

Dank u driesco, go for it dan kunnen we samen de vipers op hun doos geven, lol, hopelijk hebben we een toffe nieuwe wending gegeven aan de belcar, kleine wagens met dikke moteurs, super, mega, let wel op met de basis clio v6 met motor achteraan kom je wel uit in gtb, zoals de clio vorig jaar.

groetjes vinnie
als je in ta wilt rijden moet de motor vooraan zitten
Old 25-04-2002, 07:41
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Gisteren verkennende gesprekken gehad en het is nie simpel. MI gaat praten met de mannen die de Clio's klaarmaken in Frankrijk voor de Ice races en de rallycross. Daar wegen de Clio's 270 KG minder en hebben ze maar liefst 600 PK !!!!!
De vraag is of de motoren de uithoudingsraces aankunnen en die motoren zijn niet gemaakt om een stop te doen. De tubo's kunnen soms eens weigeren om teug aan te slaan na een tankbeurt. Binnen enkele weken kunnen we hier misschien meer over vertellen. Ze zijn vollop bezig om op zoek te gaan naar de juiste motor. Momenteel ligt de Laguna 3.5 V6 op de bovenste plank.

Wat we wel al kunnen zeggen is dat we een oplegger gekocht hebben van Renault zelf waar we misschien al tegen 19 mei kunnen over beschikken. Er kunnen 3 wagens in en is voorzien van 2 grote tenten. Een prachtige ontmoetingsplaats dus voor al de Paddockers
Reply With Quote
Old 26-04-2002, 11:27
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular

Grootse plannen Driesco, zo zien wij het graag.
Toch twee vraagjes :
1. ontgoocheld in de licentie toestanden ?? wat is er gebeurd?
2. een 3.5 motor zal nie gaan denk ik, want zoals Vinnie al zei in de TA moet de motor vooraan liggen en in de TB is 3.0 het maximum.

In ieder geval ... veel plezier ermee.
Old 26-04-2002, 11:42
De Paddock Enthousiast

Over het licentiegebeuren wil ik eigenlijk niks meer kwijt omwille van het feit dat je als piloot anders vecht tegen de bierkaai. Ik wil het allemaal wat rustig houden anders heb ik binnen 25 jaar nog geen licentie.

Wat betreft de wagen is het wachten op het voorstel van de mensen in Frankrijk. Zij, en niet wij zullen bepalen hoe en met welke motor de Clio zal uitgerust worden. Vooraan is uitgesloten, achteraan zijn er tal van mogelijkheden. Het huidige concept van honderden PK's achteraan bestaat reeds, kost zoals velen denken geen massa's geld maar zijn ontworpen voor korte afstanden zonder stops. Daarom dat we nu gaan kijken of het technisch haalbaar is de grens van 285 pk standaard op te trekken naar een grens dat voor de turbo's haalbaar is om een stop voor het tanken te overleven.
Reply With Quote
Old 26-04-2002, 11:44
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by vinnie belcar

als je in ta wilt rijden moet de motor vooraan zitten
We willen misschien wel GTB
Reply With Quote
Old 26-04-2002, 12:26
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

joepie weer iemand die de interpretatie van het reglement goed kan lezen en de behoefte heeft om eens met iets anders rond te rijden dan een porsche - viper - bmw
het zijn de vreemde eenden in de bijt die het belcar kampioenschap kleur geven en niet 35 porsches

veel succes driesco

wilmai
webmaster corsa racing
Old 26-04-2002, 23:02
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

In ieder geval, dikke klasse Driesco!
Alvast heel veel succes gewenst!

Greetz

Barry
Reply With Quote
Old 09-05-2002, 13:09
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Dries, moest het project met de clio om de ene of de andere reden toch in water vallen, wat ik u natuurlijk niet toewens!, ik weet ergens in de buurt van Turnhout nog een prachtige race BMW staan, klaar voor te racen: gewoon eerst wat onderhandelen over de prijs, meenemen en ge kunt direct beginnen
Reply With Quote
Old 09-05-2002, 14:05
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Dries, moest het project met de clio om de ene of de andere reden toch in water vallen, wat ik u natuurlijk niet toewens!, ik weet ergens in de buurt van Turnhout nog een prachtige race BMW staan, klaar voor te racen: gewoon eerst wat onderhandelen over de prijs, meenemen en ge kunt direct beginnen
Nu dat vind ik eens een schitterend idee! Zo zou Driesco niet in GTB uitkomen om ons team voor de wielen te rijden...

GRAPJE!

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules