![]() |
|
|
||||
|
||||
Aangezien de teneur van deze thread blijft wijzigen, tracht ik jullie bij te benen door de titel navenant aan te passen...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
geldboetes zijn door raceteams meestal ingecalculeerd in het budget, waarom niet elke piloot die inhaald onder geel, en dus de marshals in gevaar brengt, een dagje verplicht op post laten meewerken ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Piloten weten niet waar marshals op moeten letten tijdens een race of kwalificatie. Als piloten een dag op post moeten staan, en enkel maar moeten kijken dan zou misschien nog te doen zijn. Zou jij het vertrouwen als je aan het racen bent en als je weet dat aan de vlaggenpsot een piloot staat? Ik zou schrik hebben om voluit te rijden. |
|
||||
|
||||
Misschien zouden we er terug aan moeten denken om de voorwaarschuwing (de geel gestrekte vlag) terug in het leven te roepen. Dit zou zowel voor de baankommissarissen als voor de piloten een betere oplossing zijn. Deze gestrekte gele vlag is geschrapt door de FIA en vooral omwille van de Formule 1. Deze jongens zijn met slechts 20 op het circuit en worden door hun team onmiddelijk gewaarschuwd als er ergens iets gebeurd is via de intercom. In de Belgische series zitten ze met vaak het dubbel aantal deelnemers op de piste en zonder intercom of info van buitenaf. In Engeland hebben ze al lang terug deze voorwaarschuwing in gebruik genomen.
Het nadeel is dan dat een snellere deelnemer wat langer opgehouden kan worden maar dit weegt zeker niet op tegen de voordelen, namelijk dat men gewaarschuwd wordt op enkele honderden meters voor het voorval en niet zoals de situatie nu is op 30 meter voor de gestrande wagen!
|
||||
|
||||
Een zondagje TC in Zolder levert een hoop nieuws op, de conclusie is wel dat depaddock door heel wat mensen wordt gelezen.
Naar het schijnt hebben bepaalde mensen (het zijn guests, geen geregistreerde paddockers) van bepaalde instanties nogal wat moeite met de uitlatingen van mij en enkele collega's in deze thread. Naar hun mening mag de vuile was van het circuit niet op een forum als depaddock verschijnen. We zouden zelfs in strijd handelen met de voor ons geldende statuten handelen. Na die eens te hebben doorgelezen, kan men daar art. 11 voor gebruiken, maar een dergelijke vogelvrij verklaring is nooit te handhaven voor een of ander college. Overigens hebben de bewuste personen hun mening gebaseerd op incomplete informatie. Men leest een thread maar voor de helft en heeft dan zijn oordeel geveld. Wat eens te meer aangeeft met welke kwaliteit mensen we te maken hebben. Nu heb ik niks te verbergen en post ik altijd onder mijn eigen werkelijke naam, op dat punt ben ik dus makkelijk te traceren. Om de problemen niet te laten escaleren zal ik in het vervolg niet meer reageren op topics die te maken met de veiligheid, rijders ethiek e.d. op de belgische circuits. Mijn mond snoeren? Dat zal niemand lukken, op gepaste wijze zal ik van me laten horen!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Ook een prachtig staaltje van de mentaliteit van bepaalde instanties. In plaats van fouten toe te geven en proberen oplossingen te zoeken als er mistoestanden gemeld worden door mensen die het kunnen weten; gaat men die boodschappers monddood maken en sluit men zich op in zijn ivoren toren. Triest! Heel Triest! ![]() |
|
|||
|
|||
Van horen zeggen !!!!!!!!!
In de loop van deze week zou er in het Antwerpse een vergadering doorgaan. De initiatiefnemer van deze vergadering zou A.D. Sport zijn en de vergadering zou handelen over de veiligheid op het circuit. Met andere woorden alles wat in deze thread ter sprake kwam. De info komt van iemand uit een Belcar team. Wie er precies uitgenodigd is op deze vergadering werd mij niet gezegd. (Hopelijk krijgen ook daar de Marshall's niet op hun donder) Je ziet iedereen is bezig met de veiligheid en iedereen draagt zijn steentje bij om van autosport een feest te maken (waar heb ik dat nog gehoord). C U |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|||
|
|||
Op die vergadering zou ik eigenlijk wel willen zijn. Ik denk te behoren bij de Gentlemen drivers die net zoals nog velen autosport hoog in het vaandel draag. Zelf heb ik nog geen problemen gehad van brokken of dergelijke, maar ik vrees voor de toekomst.
Ook nog steeds zwaar op mijn maag van dit weekend, de tergende controle op geluid in Zolder. Daar moet een waterdichte oplossing voor komen, anders vrees ik daar ook een uitverkoop de komende maanden. Eén been zegt reeds " waarom niet naar Francorchamps ? " |
|
|||
|
|||
Quote:
En wat staat daar zoal in met betrekking tot deze thread. STATUTEN VAN BAANCOMMISSARIS NKBK – RACB SPORT Art 1. De baancommissaris (verder in deze tekst “BK” genoemd) is een officieel in het kader van de ploeg waarin hij functioneert. Art 4. De licentie A, B, C of S van BK kan onmiddellijk ingetrokken worden door het bureel van NKBK in geval van zwaar vergrijp of na vaststelling van slordigheid, misbruik of onbevoegdheid ervan. Art 7. De BK’s moeten volkomen eerbaar zijn. Art 8. De BK moet een sportieve en enthousiaste houding vertonen volkomen onpartijdig zijn. Zijn verantwoordelijksgevoel moet eenduidig en correct zijn . Editie 2003 NL Dus in het kort, En BK kan alleen maar reageren maar de Koersdirektie en Veiligheid toe via een rapport (zoiets als een PV). De Koersdirektie en Veiligheid zal hiervan nota nemen en een correct ingevult rapport doorgeven aan de Sportcommissie. Het is uiteindelijk de Sportcommissie (en niet de Koersdirektie zoals foutief werd vermeld) die de piloot KAN sanctioneren en beslist hoe groot de strafmaatregel zal zijn. Daar de mensen van de Koersdirektie en veiligheid ook het statuut van "officieel" hebben konden en wilde deze hier niet reageren. Dat dit echter niet onopgemerkt voorbij is gewaaid bewijst de aangekondigde vergadering (Koersdirektie-Veiligheid-BK's-enz....) op zondag 29 juni (TC) tijdens de middag. |
|
|||
|
|||
Quote:
Maar het gaat meer over de veiligheid OP de baan en niet ernaast. Een klein stukje uit het interview met Rudi Penders en je begrijp over welke veiligheid het zal gaan. "Een mooie wedstrijd en een 'blitz-pitstop' konden jullie op een tweede plaats algemeen brengen, maar dan kwam de 'crash', een korte reactie ?" "Ander onderwerp aub ?.... Het was een zeer spijtig koersfeit, dat zeer gemakkelijk had kunnen voorkomen worden. Ik denk dat het nog maar eens bewezen werd dat de Belcar de hoogste trap is in de autosport op Belgisch vlak. Het enige criterium, voor een piloot, om hieraan te mogen deelnemen is het halen van een licentie. Dit is te beperkt. Ik denk dat één of enkele jaren ervaring een noodzaak is. Alsof je mij nu in een F1 zou stoppen en me tegen Schumi en companen zou laten racen. Je zou nogal iets zien !" En ja hoor, hopelijk worden de baancommissarisen WEER niet de bekende pispaal. |
|
||||
|
||||
Als ik het goed begrepen heb, zal die vergadering dus enkel betrekking hebben op de Belcar, waar men eindelijk eens wat wil doen aan het verschil in niveau tussen de piloten. Het ziet er naar uit dat men de kluns-piloten, die al lang niet meer thuishoren in de Belcar, eruit wil plukken.
Hoewel de grootste problemen inzake veiligheid zich niet in de Belcar - maar wel in de Clio- en Yaris-Cup - situeren, is dit toch een goed teken. Her en der zijn er blijkbaar toch wat mensen wakker geschoten. ![]() |
|
|||
|
|||
Ik heb destijds de "aankondiging" van deze vergadering hier gedaan. Ik heb toen opzettelijk het woord vergadering in het rood gezet. (Sommigen onder jullie hebben het dan ook gewoon overgenomen) Uit ervaring weet ik dat op zulke vergaderingen zelden of nooit tot op het bot gegaan wordt en dat de meeste mensen pas beginnen te vergaderen na afloop. Ik had er op voorhand dan ook geen goede hoop op, vadaar de kleur...
Ikzelf heb van dit initiatief nog geen nieuws gehoord. Of was het een doodgeboren kind..... Iemand die wel nieuws heeft. Of is alle rust weer hersteld ? C U |
|
||||
|
||||
Neen, er is een groep van een 20 tal mensen die reeds enkele keren zijn samengekomen, en ze komen uit de diverse reeksen, zowel piloten als teamchefs. Binnenkort zullen ze wel naar buiten treden.
|
|