De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-05-2004, 15:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Peter Baert
En commentaar geven is blijkbaar niet makkelijk.
Zeer zeker niet Peter, en ik ga me dan ook niet wagen aan stuurlui-aan-de-wal-uitspraken, maar als er 3 leiders vechten voor iedere meter, rondenlang, en ineens zijn er maar 2 over, dan zou een oplettende commentator toch op zijn minst moeten opmerken dat er eentje weg is. Dat hij niet direct weet of ziet wat er met die 3e aan de hand is kan ik best begrijpen. Enfin, het zal vanuit mijn luie zetel echt wel gemakkelijker zijn om zoiets op te merken dan als je in een commentatorkabine 1001 dingen in het oog moet houden en tegelijkertijd ook nog je zinnen aan elkaar tracht te rijgen met zinvolle commentaar. Maar wie ben ik om dit tegen jou uit te leggen?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-05-2004, 17:47
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Sennake
de beelden van ZDF zijn TOP, nu de commentaar nog. Hoeveel ronden dat die mannen nodig hadden om te merken dat Paffett weg was van de leiders? Niet normaal...

Kom volgende keer maar bij mij kijken Guy, op Motors TV geven mannen als Tim Harvey commentaar, schitterend gewoon
Old 03-05-2004, 18:24
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Als je 2 maal achter elkaar zulke wedstrijden te zien krijgt... das tenminste autosport, Albers zijn inhaalmaneuver, 'k denk niet dat hij zelf 100% doorhad wat hij ging doen, en dat het verrassingseffect een heel grote rol speelde, spijtig dat Paffet daardoor iets te hard remde, wie weet wat het zou gegeven hebben met hem der ook nog bij

Schitterende beelden, en wat die commentaar betreft, bij F1 is misschien commentaar nodig "voor den tijd te vullen" bij zulke wedstrijden stoort de commentaar mij hoegenaamd niet
Reply With Quote
Old 03-05-2004, 19:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by A.J.
Kom volgende keer maar bij mij kijken Guy, op Motors TV geven mannen als Tim Harvey commentaar, schitterend gewoon
Hebben ze het daar nog steeds over Marcel Albers?
Reply With Quote
Old 03-05-2004, 19:30
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by RaceFan
Lukt het dit jaar niet in de DTM, lukt het volgend jaar misschien wel in de Belcar...
hier begrijp ik nix van gaat er opnieuw een opel in belcar mee doen ??
Reply With Quote
Old 03-05-2004, 19:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by flugel
Albers zijn inhaalmaneuver, 'k denk niet dat hij zelf 100% doorhad wat hij ging doen, en dat het verrassingseffect een heel grote rol speelde, ...
Lol. Daar is wel iets van, als het verrassingseffect zodanig groot is dat je jezelf verrast dan is het wel geslaagd

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-05-2004, 22:39
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Volgens mij week hij in eerste instantie gewoon uit om niet tegen Paffet aan te rijden, vandaar de bruuske beweging zodat hij de controle bijna verloor. Achteraf gezien leverde het nog veel op .
Het viel wel op dat de audi's iets power misten ten opzichte van de mercedes. De audi lag iets stabieler in de bocht maar verloor altijd enkele meters bij het uitaccellereren.

Verder heb ik echt genoten van de beelden, over het commentaar heb ik weinig aan te merken want ik versta nauwelijks Duits

FF
Old 03-05-2004, 23:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by FastFons
...
Het viel wel op dat de audi's iets power misten ten opzichte van de mercedes.
...

FF
zo'n 10 pk, volgens hetgeen ze vertelden tijdens de eerste uitzending toch. De Audi vond ik inderdaad ook een stuk rustiger op het bochtige gedeelte, de Merc's schoven daar precies toch iets meer weg over de voorwielen, maar op het rechte stuk hadden ze toch net dat ietsje voldoende over om niet ingehaald te worden.
Reply With Quote
Old 04-05-2004, 13:41
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Huudo
zo'n 10 pk, volgens hetgeen ze vertelden tijdens de eerste uitzending toch.
De officiele cijfers zijn: Opel 476 pk, Mercedes "meer dan 470 pk" en Audi "rond 460 pk".

Dat komt dus waarschijnlijk inderdaad overeen met 10 pk.

Over de Abt-Audi TT-R bestaan blijkbaar iets concretere gegevens:
2001: ca 450 pk bij 6800 tpm
2002: 455 pk
2003: ongeveer 455 pk (335 kW) bij 6800 tpm en ongeveer 510 Nm bij 6000 tpm

"Only the V8 engine of the new A4 with approximately 460 hp is a further development of the existing power unit, which was used during the 2003 DTM."

Het gaat dus nog altijd om een Mugen V8. Aangezien Audi dit jaar als fabrieksteam deelneemt, zullen ze eventueel volgend jaar wel een eigen motor ontwikkelen; vooral als blijkt dat ze Mercedes DTM wint omdat ze een krachtigere motor hebben.
Quote:
De Audi vond ik inderdaad ook een stuk rustiger op het bochtige gedeelte, de Merc's schoven daar precies toch iets meer weg over de voorwielen, maar op het rechte stuk hadden ze toch net dat ietsje voldoende over om niet ingehaald te worden.
Het gebrek aan topsnelheid is dus ook de reden waarom Audi niet zo goed was op Hockenheim.
Reply With Quote
Old 04-05-2004, 17:34
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Volgens mij week hij in eerste instantie gewoon uit om niet tegen Paffet aan te rijden, vandaar de bruuske beweging zodat hij de controle bijna verloor. Achteraf gezien leverde het nog veel op .

FF
Dat zou natuurlijk ook kunnen Maar remde Paffet niet na Albers zijn maneuver?
Reply With Quote
Old 04-05-2004, 17:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by flugel
Dat zou natuurlijk ook kunnen Maar remde Paffet niet na Albers zijn maneuver?
idd. volgens mij verwachte Pfaffet zich er niet aan, wilde alsnog counteren, maar merkte dat ie het niet ging redden en verremde zich en moets zwaar in de ankers om een botsing met Ekström te vermijden, maar toen was Albers idd al ter hoogte of zelfs voorbij Pfaffet.
Reply With Quote
Old 04-05-2004, 20:45
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Paffet moet niet perse geremd hebben opdat Albers er zou oprijden volgens mij. Hij zat volop in de slipstream en misschien heeft het mindere vermogen van de Audi op kop er ook wel iets mee te maken. Als Albers dan ook nog eens sneller uit de vorige bocht kwam is mijn hypothese dus perfect mogelijk.
Het manoeuver leek mij echt te gewaagd om met opzet gedaan te zijn...

Niets bewijst mijn gelijk natuurlijk...

FF
Old 04-05-2004, 21:15
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Paffet moet niet perse geremd hebben opdat Albers er zou oprijden volgens mij. Hij zat volop in de slipstream en misschien heeft het mindere vermogen van de Audi op kop er ook wel iets mee te maken. Als Albers dan ook nog eens sneller uit de vorige bocht kwam is mijn hypothese dus perfect mogelijk.
Het manoeuver leek mij echt te gewaagd om met opzet gedaan te zijn...

Niets bewijst mijn gelijk natuurlijk...

FF
Paffet zal sneller geweest zijn dan Ekström, zal willen buitenom gaan hebben, maar Albers zat daar dan al op dat moment, misschien dat hij daardoor zo hard remde, wat natuurlijk Albers zijn maneuver nog niet verklaard
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules