|
|
||||
|
||||
moet ik eerst blanke lak spuiten voor ik decals plaats en daarna nog een laagje blanke lak ??
|
||||
|
||||
Quote:
Oppervlak waarop decals aangebracht worden = blinkend -> decals > vernis. Oppervlak waarop decals aangebracht worden = mat -> vernis > decals > vernis. |
|
||||
|
||||
thx guido
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Voor zaterdag en zondag zegt de voorspelling "meerdere opklaringen", dus dat komt wel goed.
|
|
||||
|
||||
hoelang moet ik eigenlijk wachten voordat ik decals kan plakken op de carro
de lak is zondagavond 9-5-2010 gespoten met tamiya spuitbus wit
|
||||
|
||||
Quote:
Hangt ook af van de dikte van de verfla(a)g(en) die je gezet hebt natuurlijk. Hoe meer, zoveel te langer de droogtijd. |
|
||||
|
||||
weer een vraagje
hoe reageert de blanke lak van gunze op de verf van revell (enamel) en hoe moet je die decals eigenlijk op de banden plakken want op rubber houd het niet zo 100%
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Decals op banden: dat is een beetje navenant de fabrikant. Meestal moet je goed de gebruiksaanwijzingen van de fabrikant volgen, of het gaat mis. Mocht het zijn dat je dat allemaal goed hebt gevolgd, maar ze komen na een tijdje los, dan kan je dat verhelpen door ze met een laagje mat vernis te verzegelen (ij voorkeur ook weer Gunze gebruiken).
|
||||
|
||||
Als ik decals op banden heb gezet, behandel ik ze meestal ook wel eens met een decal softener - Daco of Microsol.
|
|
||||
|
||||
als ik blanke lak gespoten heb is het dan mogelijk om er nog een laag over te zetten ??
moet dan eerst lichtjes geschuurd worden of mag er die direct over ?? ik gtebruik de gunze blanke lak
|
||||
|
||||
Quote:
Het is zeker mogelijk om een 2de laag en zelfs een 3de te spuiten, ik zie niet in waarom dat niet zou gaan. Of die geschuurd moet worden of niet, hangt af van het feit of je 1ste laag glad is of niet. Is je 1ste laag mooi glad gespoten, dan hoef je niet te schuren. Heb je stof, loper, of iets dergelijks, dan kan je best even schuren. Wel opletten, dat je je onderliggende decals niet beschadigt. Gebruik ook zo fijn mogelijk waterschuurpapier.( 2000 of fijner) Neem wel voldoende droogtijd tussen 2 lagen en na de laatste laag, wacht je best een weekje om verder te werken, je vernis kan dan goed uitharden.
|
||||
|
||||
thx johny
|
||||
|
||||
hoe het beste sol resten verwijderen ?
ik had al eens gehoord met zeepsopje maar dan denk ik dat de decals wel eens los kunnen komen en dan had ik ook wel eens gelezen met wax van tamiya zelf laat maar iets weten
|
||||
|
||||
Tamiya compound!
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|