De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #61  
Old 01-03-2008, 15:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
de foto's doen de zetels onrecht aan, want in het echt zien ze er nog 10x beter uit. Voor de rest ziet het er allemaal weer zeer tot in de puntjes uit!!
Reply With Quote
  #62  
Old 01-03-2008, 16:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Bedankt voor de lovende woorden. Niet dat ik per sé zit te kicken en loeren op aanmoedigende posts, maar als er niet gereageerd wordt zou een mens gaan denken dat deze thread nauwelijks gelezen wordt, en ik steek toch wel heel wat tijd in het maken van foto's en het schrijven van begeleidende tekst, tijd die ik verlies voor het modelbouwen zelf, wat jammer zou zijn indien deze bouw eigenlijk weinig aarde aan de modelbouwdijk brengt...

Maar genoeg gezeverd, weer terug naar de WIP. Ik heb ook aan de rechterzijde van de cockpit alle details aangebracht die ik op de geweldige referentiefoto's die op de reeds eerder vermelde CDRom staan, kan ontwaren. Ook hier gaat het om 100% scratchbuild, waarbij mijn mish-mash onderdelen echt wel de hoofdrol spelen. Samen met Rangerink zijn deze twee hulpmiddelen wat mij betreft dé grootste innovaties van de jongste jaren, waarvan ik gretig en overvloedig gebruik maak omdat ik merk dat het echt wel een grote meerwaarde oplevert. Met dank aan mijn modelbouwbroeders Gulfie en Guido die me het bestaan van deze accessoires leren kennen hebben.

Hier enkele foto's van de afgewerkte cockpit, waarin ook de brandblusser gemonteerd werd. Dit onderdeel is het enige dat in de kit zat.









Wat nu nog ontbreekt is het dashbord, dat ook de nodige aanpassingen moet ondergaan. Het is te kort en er ontbreekt een stukje aan. Verder heb ik alle lampjes en schakelaars weggesneden en er een gaatje geboord, zodat ik eens deftig kan tekeer gaan met mish-mash onderdelen die het dashbord moeten gaan opsmukken. Hier alvast een foto van het aangepaste dashbord vooraleer het gespoten is zodat je kan zien waar de aanpassingen gebeurd zijn.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_41.jpg
Views:	631
Size:	413.9 KB
ID:	9464   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_42.jpg
Views:	632
Size:	424.6 KB
ID:	9465   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_43.jpg
Views:	654
Size:	422.3 KB
ID:	9466   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_44.jpg
Views:	624
Size:	427.7 KB
ID:	9467   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_45.jpg
Views:	633
Size:	284.1 KB
ID:	9468  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #63  
Old 01-03-2008, 16:52
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik denk dat uw threads best gelezen (en geapprecieerd) worden. Dat zie je iedere keer wel weer aan het aantal hits. Gene paniek, ge hoeft nog niet met modelbouw-pensioen

Die mish-mish is inderdaad niet te doen. Ik heb de laatste paar dagen mijne voorraad ook eens deftig zitten "dissecteren", en wat daar allemaal in zit is écht niet te doen. Ik ga er zeker ook meer gebruik van beginnen maken. Waarbij dus ook van mijnentwege dikke merci aan "uitvinder" Gulfie!!
Mijn lof rond de RangerInk heb ik elders al laten fladderen, en de aanbrenger daarvan weet het al.

Om terug te komen op uw eigen thread: goe bezig jong! Wat moet een mens altijd blijven zeggen als het perfect is?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #64  
Old 01-03-2008, 17:58
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Bedankt voor de lovende woorden. Niet dat ik per sé zit te kicken en loeren op aanmoedigende posts, maar als er niet gereageerd wordt zou een mens gaan denken dat deze thread nauwelijks gelezen wordt, en ik steek toch wel heel wat tijd in het maken van foto's en het schrijven van begeleidende tekst, tijd die ik verlies voor het modelbouwen zelf, wat jammer zou zijn indien deze bouw eigenlijk weinig aarde aan de modelbouwdijk brengt...
Hier sla je spijkers met koppen Guy! Als je weinig of nauwelijks reacties krijgt, lijkt het of je die posts doet voor jezelf. Dat heeft met kciken of loeren op niets te maken vind ik, wat feedback op je werk is altijd leuk!

Wat mish-mash betreft ben ook ik er zeer tevreden over, voordien nooit gebruikt maar als je wat nodig hebt, zit er altijd wel wat in wat je kan gebruiken (zie mijn Yamaha)

En over uw werk kan ik Dominique alleen maar bijstaan...altijd zo perfect gebouwd.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #65  
Old 01-03-2008, 18:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ik denk dat uw threads best gelezen (en geapprecieerd) worden.
Dat geloof ik ook best wel, maar misschien zijn mijn threads over Le Mans wagens ietske minder gegeerd, aangezien ik eigenlijk zo'n beetje de enige ben die statische modellen van Le Mans wagens op 1/24 bouw. Dat maakt verder ook niet uit hoor, het is zo maar een stoem gedacht van mij
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #66  
Old 01-03-2008, 19:34
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat geloof ik ook best wel, maar misschien zijn mijn threads over Le Mans wagens ietske minder gegeerd, aangezien ik eigenlijk zo'n beetje de enige ben die statische modellen van Le Mans wagens op 1/24 bouw. Dat maakt verder ook niet uit hoor, het is zo maar een stoem gedacht van mij
Is zoals bij mij, ik ben bijna de enige die 1/12 MotoGP motoren bouwt. Met uitzondering van u soms. Maar ook van modellen die niet veel gebouwd wordt, valt wet te leren, niet?

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #67  
Old 01-03-2008, 23:14
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Jawadde, bijna een maand geleden dat ik nog eens een update gepost heb!
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Bedankt voor de lovende woorden. Niet dat ik per sé zit te kicken en loeren op aanmoedigende posts, maar als er niet gereageerd wordt zou een mens gaan denken dat deze thread nauwelijks gelezen wordt, en ik steek toch wel heel wat tijd in het maken van foto's en het schrijven van begeleidende tekst, tijd die ik verlies voor het modelbouwen zelf, wat jammer zou zijn indien deze bouw eigenlijk weinig aarde aan de modelbouwdijk brengt...
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat geloof ik ook best wel, maar misschien zijn mijn threads over Le Mans wagens ietske minder gegeerd, aangezien ik eigenlijk zo'n beetje de enige ben die statische modellen van Le Mans wagens op 1/24 bouw. Dat maakt verder ook niet uit hoor, het is zo maar een stoem gedacht van mij
Zeg nu eens wat er scheelt? Een ganse maand niets en dan weer volle actie. Het is ondertussen wel wat rustiger geworden, de ene is met dit bezig, de andere met dat, modelbouw komt niet op de eerste plaats, dus er wordt ook wat minder gepost. Na uw update zijn er 4 replies gekomen en de dag erna kom je al met de volgende update.

De update ervoor waren er 6 replies en die daarvoor was goed voor 2 replies en die daarvoor goed voor 3 replies. Met je 4 replies zit je dus op een beter dan gemiddelde.

Als je naar de rest van de andere "grotere" threads krijgt, kom je tot de volgende vaststelling.
- Porsche 908/80, Sennake, 65 replies, 1679 views = 0.04 reply/view
- Yamaha YZR-M1 Laguna Seca , Tom21, 135 replies, 4654 views = 0.03 reply/view
- Mini "Donna", Dominique, 80 replies, 3449 views = 0.02 reply/view
- Nissan Skyline GTR (R34), Gulfie, 120 replies, 4606 views = 0.03 reply/view
- Honda Prelude, Guido, 133 replies, 3353 views = 0.04 reply/view
- Ferrari 250 GTO, ferrari rules, 92 replies, 2287 views = 0.04 reply/view
- BSA Peugeot 307 WRC, Guido, 230 replies, 9980 views = 0.02 reply/view

Zeg nu eens wat er echt scheelt?

Zoals ge ziet, is er dus niks aan de hand. Dus, terug naar die werktafel van jou, plekken, foto's nemen en de thread updaten! Hoor ik u nog?

Misschien is het ook wel zo dat wanneer een van de meester modelbouwers werkt, de anderen gewoon kijken en zwijgen - zoals in het lager onderwijs, als de meester sprak, mocht er ook niet gebabbeld worden.

Last edited by Guido; 01-03-2008 at 23:18.
Reply With Quote
  #68  
Old 01-03-2008, 23:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post

Niet dat ik referentiefoto's heb, maar op het gevoel lijkt het dat de "knop", rechts van de bestuurder en de versnellingspook, wat overmaats is.

Voor de rest: een zeer groot "wow" gehalte.
Reply With Quote
  #69  
Old 01-03-2008, 23:32
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Als liefhebber van Le Mans wagens loopt de zever uit mijn mond terwijl ik in stilte van deze thread geniet. Dit is klasse

Toch wacht ik met spanning op het moment dat "Made in Japan" uit het chassis gaat geschuurd worden
Reply With Quote
  #70  
Old 01-03-2008, 23:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Toch wacht ik met spanning op het moment dat "Made in Japan" uit het chassis gaat geschuurd worden


Voor een Porschist, kan ik me voorstellen, moet dat een pijnlijke noot zijn. Mij klinkt het als muziek in de oren.
Reply With Quote
  #71  
Old 01-03-2008, 23:56
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Als je naar de rest van de andere "grotere" threads krijgt, kom je tot de volgende vaststelling.
- Porsche 908/80, Sennake, 65 replies, 1679 views = 0.04 reply/view
- Yamaha YZR-M1 Laguna Seca , Tom21, 135 replies, 4654 views = 0.03 reply/view
- Mini "Donna", Dominique, 80 replies, 3449 views = 0.02 reply/view
- Nissan Skyline GTR (R34), Gulfie, 120 replies, 4606 views = 0.03 reply/view
- Honda Prelude, Guido, 133 replies, 3353 views = 0.04 reply/view
- Ferrari 250 GTO, ferrari rules, 92 replies, 2287 views = 0.04 reply/view
- BSA Peugeot 307 WRC, Guido, 230 replies, 9980 views = 0.02 reply/view

Zeg nu eens wat er echt scheelt?
WHÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ !!!!!!! Niemand houdt van mij .... BOEHOEHOOOOEEEEE !!!!!!!


( )
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #72  
Old 01-03-2008, 23:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
WHÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ !!!!!!! Niemand houdt van mij .... BOEHOEHOOOOEEEEE !!!!!!!


( )
Och menneke, troost u, mijn 307 doet niet beter

Reply With Quote
  #73  
Old 02-03-2008, 00:03
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Is zoals bij mij, ik ben bijna de enige die 1/12 MotoGP motoren bouwt. Met uitzondering van u soms. Maar ook van modellen die niet veel gebouwd wordt, valt wet te leren, niet?

Tom
voor mij is dit dikke zever...

Ik ben een grote F1 fan maar ik kan even goed genieten van andere modellen.
Zo ben ik er van overtuigd dat er in ALLE threads wel iets te leren valt. Zo is het echt kwijlen van Uw thread Tom maar even goe van deze Porsche van de Guy .
Met andere woorden , voor mij maakt het niet uit of je nu een 2pk'tje (Dominique) , Le Mans Series modellen (Guy) , Moto's (Tom) , Rallye wagens (Guido , en vele anderen) , Retro modellen of F1 wagens (mezelf) bouwt, ieder project is het waard om te volgen !!! Ik vind dit hier een super mooie, en vooral , leerrijke site die mijn niveau in een korte tijd al omhoog geduwd heeft!!!

B.t.w. Guy :
Reply With Quote
  #74  
Old 02-03-2008, 01:02
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
voor mij is dit dikke zever...

Ik ben een grote F1 fan maar ik kan even goed genieten van andere modellen.
Zo ben ik er van overtuigd dat er in ALLE threads wel iets te leren valt. Zo is het echt kwijlen van Uw thread Tom maar even goe van deze Porsche van de Guy .
Met andere woorden , voor mij maakt het niet uit of je nu een 2pk'tje (Dominique) , Le Mans Series modellen (Guy) , Moto's (Tom) , Rallye wagens (Guido , en vele anderen) , Retro modellen of F1 wagens (mezelf) bouwt, ieder project is het waard om te volgen !!! Ik vind dit hier een super mooie, en vooral , leerrijke site die mijn niveau in een korte tijd al omhoog geduwd heeft!!!

B.t.w. Guy :
Daar ben ik helemaal mee eens, iedereen leert wel iets van iedereen, of probeert één of andere toegepaste techniek eens zelf uit om te zien wat het geeft.

By the way, Guy, goe bezig.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #75  
Old 02-03-2008, 01:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Niet dat ik referentiefoto's heb, maar op het gevoel lijkt het dat de "knop", rechts van de bestuurder en de versnellingspook, wat overmaats is.
Ongetwijfeld is het niet perfect op schaal, het zou al moeten lukken dat de mish-mash onderdelen toevallig perfect op schaal zijn, maar deze foto toont aan dat ik toch aardig in de buurt kom, denk ik:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	versnellingspook.jpg
Views:	850
Size:	483.8 KB
ID:	9469  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.