De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-07-2006, 19:12
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie

Nog nieuwtje op Gt-eins.de wordt vermeld dat Care Racing volgend jaar meer gaat stimuleren om in de nationale kampioenschappen te rijden met de F550.
Reply With Quote
Old 19-07-2006, 19:14
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Infeite zit het probleem niet zozeer bij het nieuwe (fia gt) reglement dat ze toepassen in Belcar. Het zit hem meer bij de twee C5-R's...
GLPK en SRT hun wagen's zijn zo véél sneller geworden als de snelsten van vorig jaar dat men hierdoor met een probleem zit. En dat probleem oplossen door middel van dé snelsten (srt & glpk) trager te maken met de hulp van kleindere restrictoren vind ik ook niet zo'n goed idee, ballastgewicht daarentegen wel. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds naar het 'tragere' peleton of alvast de 'subtoppers' vd Belcar (marcos, viper, stealth, Porsche GT2-R's etc) een ietwat soupeldere regels te voorzien...
Zelfs als winnen ze er met die nieuwe regels zo'n 2a3sec. op Zolder en 4a6 sec. op Spa... dan geraken ze toch nog niet bij de tijden van de C5-R's dus zullen SRT en GLPK er toch ook niet om klagen...

DIt alles wel beetje off the pic van Lausitz...
Maar komt toch wel weer eens boven door als je ziet, amper 1K's...
Reply With Quote
Old 19-07-2006, 19:37
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Even een vraagje...

Is er al ergens een deelnemerslijst te vinden van de wagens die wél naar Lausitz gaan? Ik kan hem nergens vinden
Reply With Quote
Old 19-07-2006, 20:03
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by MichelRacing
Nog nieuwtje op Gt-eins.de wordt vermeld dat Care Racing volgend jaar meer gaat stimuleren om in de nationale kampioenschappen te rijden met de F550.
Dat vind ik eerlijk gezegd heerlijk nieuws, maar ik verwacht dat de meeste 550's naar FFSA GT & Italiaans GT zullen gaan dan.
Old 19-07-2006, 21:06
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Geef gewoon de Porsches hun achtervleugels terug. Of verander de naam van het kampioenschap in Mediagroup Van Dyck Corvette Original.
Old 19-07-2006, 22:11
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Geef gewoon de Porsches hun achtervleugels terug. Of verander de naam van het kampioenschap in Mediagroup Van Dyck Corvette Original.
Off-topic
Of om nog verder te gaan op de merken in de Belcar waarom niet de Mediagroep Van Dyck Porsche Cup? Hoewel sommigen wel heel mooie wagens zijn zoals PSI en Prospeed ..
Ben eens benieuwd naar die wedstrijd, aangezien het lage aantal deelnemers zie ik Prospeed of GS of misschien zelfs G&A op het algemene podium staan. Zou wel mooi zijn .. Wel zeer spijtige zaak van Eurotech ..
Reply With Quote
Old 20-07-2006, 00:40
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Mark
Wie zegt dat die willen ingrijpen? Misschien verloopt alles wel volgens plan, wie zal het zeggen?

Toch nog iemand die het begrijpt.
Ik heb toch altijd al gezegd dat "les messieurs du RACB" in Bruxelles met een geheime agenda werken.
De grote natte droom van een sterke strekking binnen de hoofdzakelijk Franstalige RACB is de complete ondergang van de Belcar tot meerdere eer en glorie van 'hun' BTCS.
Als je dat durft zeggen ben je natuurlijk voor diegenen die niet verder kijken dan hun neus lang is, een zeveraar. Maar als je een beetje op de hoogte bent van de Belgische autosportgeschiedenis en zijn communautair-politieke achtergronden weet je wel beter. Maar zoals het spreekwoord zegt 'Wat baten kaars en bril, als den uil niet zien en wil.'

Dus, inderdaad Mark : voor de RACB verloopt alles volgens plan. Er is van die kant geen enkele noodzaak om in te grijpen.
Reply With Quote
Old 20-07-2006, 08:35
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

Tja, in de BTCS loopt alles ook niet echt zoals het moet hoor...
Mede ook dankzij de RACB. Het grootste voorbeeld hiervan zijn de Renault Meganes.
Reply With Quote
Old 20-07-2006, 13:17
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Die RACB blazen zijn enkel zakkenvullers (geld, geld, geld, geld, geld, geld.....) maar van autosport nul de botten verstand.
Intresseerd hun ook niet.
En de Vlaamse autosport moet kapot.
De kalenders van beide circuits worden niet op elkaar afgestemd.
Volgens die KACB kl.....zakken moeten de bk's allen naar dat kut-circuit in de Walen, want anders doen we aan piraterij, zie Super Prix.
Pas op, pracht circuit in Francorchamps, daar niet van, maar daar worden de bk's nog altijd behandeld als stront, er moeten zelfs nog ploegen zijn die geld moeten hebben van minstens 2 jaar terug van bepaalde klitsbollen van Walen.
Ik zal er niet vlug meer inschrijven met mijn ploeg, wat is het toch fijn om in Zolder te zijn.
Natuurlijk niet iedereen is het met mij akkoord maar daarom leven we nu éénmaal in een democratie.
Reply With Quote
Old 20-07-2006, 18:41
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Wie zegt dat die willen ingrijpen? Misschien verloopt alles wel volgens plan, wie zal het zeggen?

Een van de verantwoordelijke:
En die Kurt Van Kampenhout is de verantwoordelijke technische controleur van de BTCS

Mvg
Old 20-07-2006, 20:45
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by yannick88
En die Kurt Van Kampenhout is de verantwoordelijke technische controleur van de BTCS

Mvg
Kurt Van Campenhout heeft met de BTCS niks te maken! Hij is de Technische Directeur van de RACB Sport en heeft in die mate evenveel rechtstreeks met Belcar te maken als met BTCS : NIKS dus

Hij heeft de taak om de technische commissie te leiden voor de diverse nationale kampioenschappen in samenspraak met de organisatoren, evenzo circuit als rally bvb... Ter info: ook in de BTCS kreeg de betrokken persoon al heel wat tegenwind van bepaalde teams/piloten.

Wat de andere disciplines van onze nationale autosport betreft kan ik mij niet uitspreken, ik ben er immers niet in thuis en onvoldoende geïnformeerd. Ik keur ook niet alles goed wat er in Brussel gebeurt, maar vooroordelen uiten terwijl ik niet geïnformeerd ben, neen sorry, daar waag ik me niet aan. Dat gezegde van die stuurlui en die wal, weet je wel... Je vindt ze heden ten dage op elke hoek van de straat, in alle vormen en formaten, in alle leeftijden...
Reply With Quote
Old 20-07-2006, 23:04
fasttrack fasttrack is offline
De Paddock Rookie

Van Rossem-Bouvy/Schreurs-De Laet/Van Hoepen-Van Riet, Patrick Schreurs vervangt Joost Vollebergh die niet kon aanwezig zijn in Lausitz.
Reply With Quote
Old 21-07-2006, 11:41
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik vraag me af of Eurotech ook niet een beetje wegblijft uit de race vanwege de extreme hitte dezer dagen. Als Longin/Kumpen al zeggen dat het 70° warm is in de Corvette, vraag ik me af hoe warm het in de Marcos zou zijn.
En ik zag Dany & Marc al zo zweten de vorige wedstrijden...
Reply With Quote
Old 21-07-2006, 13:42
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Neo-242
Ik vraag me af of Eurotech ook niet een beetje wegblijft uit de race vanwege de extreme hitte dezer dagen. Als Longin/Kumpen al zeggen dat het 70° warm is in de Corvette, vraag ik me af hoe warm het in de Marcos zou zijn.
En ik zag Dany & Marc al zo zweten de vorige wedstrijden...
Ik denk niet dat dit de reden is want ze rijden wel de BRL-v6. Deze heeft de motor ook voorin liggen en dit in een buizenframe, geloof maar dat deze auto's van binnen ook behoorlijk warm worden.
Reply With Quote
Old 21-07-2006, 18:42
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Naar ik zopas verneem van iemand die ter plaatse is, zouden er amper 23 wagens zijn in Belcar Original en 15 deelnemers aan de BEC. De Mazda zou vandaag onherstelbare motorschade opgelopen hebben tijdens vrije trainingen.

Misschien kan Joost of Michel de cijfers bevestigen/corrigeren?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules