![]() |
|
|
|||
|
|||
Eerst en vooral... RESPECT!
![]() Nog little bit off topic: Als ik met TS30 spuit, merk ik net als jou dat vanaf ik de voet waar het model opstaat vastneem, m'n handen vol hangen met een soort zacht korrelig zilver! Ik neem dat als ik een tweede kleur wil spuiten ook beter een laagje vernis leg vooraleer ik begin met afplakken? Ik vrees anders dat er zeer veel van het zilver aan de plakband zal blijven hangen. Kan ik dan zonder problemen nog lak over dat laagje vernis spuiten? Of gaat dat reageren? Maar vooral... ![]() ![]() G. |
|
||||
|
||||
Prachtig model ikzelf zie het niet zitten om hem te maken met die grote decalvellen
![]() En gaat hij af zijn voor Jabbeke en indien niet toch meebrengen,mensen zien even graag niet afgewerkte modellen als afgewerkte modellen staan op de standen. Keep on going Huudo ![]() En tot in Jabbeke ![]() Grts Vinnie ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Vooraleer af te gaan plakken is het ten zeerste aan te raden om te vernissen tussenin. Daarna kan je daar nog over heen lakken. Zou in principe niet mogen reageren. Maar waarom zou je je zilver niet als laatste kleurlaag zetten? Quote:
Maar alleszins tot in Jabbeke. ![]() Last edited by Guido; 23-02-2007 at 13:40. |
|
|||
|
|||
De 307 ziet er al heel mooi uit hoor !
|
|
||||
|
||||
Dit is gewoon prachtig Guido
![]() Zou ook wel zo mijn decalekes willen leggen. Als je nu zulke grote decals met sol bewerkt heb, kuis je dan heel de body op met compound? Die compound kruipt dan toch overal tussen (spleetjes, paneellijnen, enz) Mag je dan die compound afspoelen met water? Want compound lost op met water, toch? Nu ik die Peugeot zie is het mss een idee om eens een rally slotcar te bouwen. Dit is zeker nu ![]() J. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb enkel in de namiddag even en deze avond nog wat verder kunnen doen aan de decals. Gelukkig heeft Renaissance een rood en zwart vlak als - schijnbaar nutteloze - extra decal voorzien. Deze is uitermate goed van pas gekomen! Ik heb immers kleine stukjes van 1mm op 2mm kunnen snijden om daarmee de kleine scheurtjes die er hier en daar waren mee te bestoppen (camouflage tactics
![]() Woordje van kritiek misschien aan het adres van Renaissance of aan dat van Tamiya? Als je naar de achterkant kijkt, dan zal je zien dat de Xbox decal redelijk goed is kwa afmetingen, maar de Michelin lijkt te groot. Of toch niet? Hoe zo dan? Feit is gewoon dat de achterbumper die Tamiya onder deze 307 heeft gevezen, onderaan gewoon fout is van vorm. De middenstrip, waar de parkeersensoren inzitten, loop eigenlijk wat door naar voren toe. Op de echte 307WRC blijft die welving doorlopen tot zo goed als vooraan. Tamiya laat die net achter de bocht ophouden. Daardoor lijkt de Michelin niet goed te zitten, maar kwa afmeting lijkt die dan wel weer te kloppen. Ik denk dat Renaissance hier had moeten op anticiperen en zowel de Xbox als de Michelin 1 à 2 mm had moeten kleiner maken, zowel in de hoogte als in de breedte. Daarbovenop komt dat de rode/zwarte streep die net voor de Xbox zit overgedimensioneerd is, waardoor ik hem iets te ver naar achter plaatste. Tot slot is ook de witte lijn, die onder de Xbox/Michelin doorloopt veel te lang en loopt te ver naar beneden. Aan dit soort van details zie je dat ze gewoon veel te snel gewerkt hebben, om toch maar de decal op de markt te brengen. Maar zoals ze zeggen: "beggers are no choosers", dus laat dit zeker geen reden zijn om deze sheet niet in huis te halen. Eens ie helemaal klaar is, gaat het niet opvallen. Als je decalt en alles nauwlettend bekijkt, valt het op. Oh well, de rest is voor de komende dagen. ![]() Last edited by Guido; 25-02-2007 at 02:26. |
|
||||
|
||||
Ziet er knap uit, heb onder tussen ook al ontdekt dat de decals niet kloppen met de maten op sommtge vlakken
![]() |
|
||||
|
||||
Heeft weer even geduurd, maar heb vandaag toch nog even kunnen verder doen.
De motorkap was aan de beurt. De belichting in de eerste foto was anders ingesteld om de witte stripings te benadrukken. Deze heb ik van restjes witte decal gesneden en eronder geplaatst. Tevens kan je op die foto goed zien welke lelijke plooi er zat er hoogte van de luchtuitlaten. De 2de foto is met gewone belichtingsinstelling. Eens de decal geplaatst is het tijd voor sol - zie foto 3. Daarna ben ik weer met de haardroger even aan de gang gegaan. Met nog extra sol daarna, heb ik dan de lelijke plooi er netjes uitgekregen. Eens goed gedroogd heb ik de luchtgaten uitgesneden en de kleinere decals aangebracht. Op de eerste foto's zie je enkele witte stippen op de decal. Dat zijn verf spatten van mijn decanteergedoe in het begin - enkele spatten kwamen op de onbeschermde decals terecht. Ik heb deze erop gelaten tot de decal goed bevestigd en gedroogd was. Daarna heb ik ze kunnen verwijderen met Tamiya compound. Tot de volgende! |
|
||||
|
||||
Ziet er alemaal heel netjes uit, je maakt me wel bang om aan de mijne te beginnen
![]() Zou je eens kunne uitleggen goe je te werk gaat om decals te plaatsen? Vooral het deel met de haardroger, dat is iets nieuws voor mij.Werkt dat bv ook goed om de decals in de lijnen van de deuren te trekken? |
|
||||
|
||||
Mijn gids in bange dagen
![]() Hopelijk vind ik de velgentransfo hier ook terug met pics en how to. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
De foto's van de zijkant, die ik eerder heb laten zien in deze thread, tonen duidelijk dat dit de geknipte manier is om de decals in je randen te krijgen. Quote:
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het niet met Daco Decal Setting Solution zou gaan. Ik heb enkel Sol in huis en kan dus alleen maar daarover berichten. |
|
||||
|
||||
We zijn er weer met een volgende update.
De voor- en linkerkant zijn nu zo goed als gedaan. Op de voorbumper moeten nog de zwarte zijkanten van de luchtopening onderaan gedaan worden, maar dat zal pas voor na de vernis zijn. Ik denk immers dat die dingen niet echt blinken. Ik zag net ook nog dat ik op de A-stijl een wit vlak ben vergeten te zetten, dus dat zal voor later zijn. Bij de 3de foto zou je kunnen zeggen dat het Total logo aan de rechterkant uit center staat en dat is juist. Echter, op de echte stond het ook niet mooi precies in het midden, dus heb ik het ook zo gedaan. Het moest precies rap gaan toen ze de 307 gestickerd hebben. ![]() Ook nog even een fotootje erbij gedaan van de rechterkant zonder decals. Kunnen jullie nog eens goed zien hoe hij er nooit meer gaat uitzien. Dan ook nog een extraatje met een eigen foto als achtergrond. Hopelijk kan ik dit weekend het decallen beëindigen. Last edited by Guido; 17-03-2007 at 01:12. |
|
||||
|
||||
Goe bezig maatje
![]()
|
|