|
|
||||
|
||||
Inderdaad ja. Anders zou mijn velg er ook wel eens heel realistisch verweerd kunnen uitzien...
Ik ga het toch bij de wash houden, die andere tip is voor de volgende PE Remschijf. Tom |
|
||||
|
||||
Daar was ik eigenlijk wel vanuit gegaan ja, en de tip was ook bedoeld voor volgende projecten. Laat de updates maar komen.
|
|
||||
|
||||
Kan ik best een wash van zwart in de gaatjes doen en dan de hele schijf met smoke nog eens washen om hem daarna te drybrushen voor het beste resultaat, of niet?
Tom |
|
||||
|
||||
Ik heb dan toch maar besloten om de benzinetank open te werken. Dus ik haal mezelf weer meer werk op de nek. De rede dat ik dit gedaan heb is dat ik niet vond dat ik het model kon tentoonstellen zonder bezinetank. Er zullen zoals zo goed als geen kuipen opzitten en dan nog geen bezinetank...Dat zou het wat TE kaal worden. Daarmee dus de opengewerkte benzinetank.
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Nu ben ik wel benieuwd naar die bezinetank. Veel succes verder! |
|
||||
|
||||
Ja ik denk dat ik voor een mat-zwarte wash ga en dan bij-drybrushen. De schrijven glanzen normaal niet, tenzij de achterste dan misschien...
De bezinetank is opengewerkt, maar moet nu nog dichtgewerkt worden aan de achterkant natuurlijk. Hoe ik dit ga doen, weet ik nog niet. Ofwel plasticard of milliput. Maar met mijn job, heel weinig tijd nu in de zomer. Dus updates komen maar heel weinig. Gelukkig is het eind augustus terug minder druk en dan kan ik weer volop bouwen. Tom |
|
||||
|
||||
Even een update dan maar? Ik heb vandaag weer eens tijd voor te bouwen (en dat ga ik dadelijk dan ook doen )
Eerst even de foto's waar Guido benieuwd naar was posten, nl. die van de benzinetank. Hier was hij nog helemaal intact. Na enkele minuten krassen was dit het resultaat. Dit was de reden waarom hij opgewerkt is. Anders ging dit mooie detailonderdeel verdwijnen onder de tank. Ik kon hem er ook helemaal aflaten, maar dat vond ik niet zo reëel om te tonen. Dus maar op zoek naar referentiefoto's en hierop vond ik dan dat de M1 zijn tank uit meerdere delen bestaat, en dat dat voorste deel er apart afkon... En hij kan ook nog gewoon dicht tentoongesteld worden. Hiervoor ga ik misschien nog 'schroefjes' scratchen. Momenteel ben ik bezig met de achterbrug af te werken in zijn geheel. Dwz dat de achtervering, ketting, remschijf en de achterbrug zelf natuurlijk verder afgewerkt/gedetailleerd worden. Dit was het voor deze update! Tot de volgende Tom |
|
||||
|
||||
Dit is het resultaat van het werk van gisteren.
Allereerst heb ik de voorste remschijven van een wash voorzien. Deze moeten nog gedrybrushed worden. Dat ziet er tot nog toe zo uit: Daarna was het tijd voor de achterbrug. Hiervoor moest eerst de ketting geschilderd, gewashd en gedrybrushd worden. Ook de gaatjes in het voorste tandwiel werden uitgeboord. Eens dit gedaan was konden de ketting, het spatbord en de achterbrug samengevoegd worden. Deze laatste werd eerst nog van een paar detailschildereingen voorzien. Deze stonden niet in het plan van Tamiya (volgens hen moest alles zwart blijven op een paar stipjes X-11 na) Maar via referentiefoto's heb ik toch de juiste kleuren weten te vinden. Ook de achterste remschijf werd gewashd en gedrybrushd. En dit is daarvan het resultaat. Nog enkele kleine details schilderen op de remschijf en deze is volledig klaar. Dan alles samengevoegd en dat geeft dit beeld... Zo dit was het weer voor deze update. Tom |
|
||||
|
||||
Ik heb eindelijk nog eens wat tijd gevonden om wat aan de Yamaha te doen. Nadat het frame een laagje semi-gloss vernis gekregen had en wat gedrybrushd was, kon het motorblok er eindelijk in geplaatste worden.
Ook het kontje werd al van een paar decals voorzien. Dit zijn echt niet de makkelijkste decals om te plaatsen. Je moet goed naar referentiefoto's kijken om het goed te hebben. Maar het is toch gelukt. Op deze foto's kan je ook de achterbrug die zo goed als klaar is zien. Dit is allemaal nog gedryfit. Nu heeft de Yamaha al een iets mee Rossi-gehalte met die nr 46 erop. Dan heb ik als laatste nog een detailfoto van de ketting die naar mijn bescheiden mening aardig goed gelukt is. Het gaat om de gewone ketting die bij de kit zit, dus geen PE. Wel een beetje een rare foto, maar heb deze geknipt uit een andere foto die groter was Dit was het voor vandaag. Tom |
|
||||
|
||||
Nu je je oude job terug hebt, zal je ook weer wat meer tijd hebben zekers om "brommers" te maken.
Goe bezig en ik ben in ieder geval benieuwd naar wat je met die benzinetank gaat aanvangen.
|
||||
|
||||
Ik ook! Mooi geweatherde ketting trouwens.
|
|
||||
|
||||
Ik vind de ketting ook geslaagd, je zo denken dat die echt gesmeerd is
mooie details ook op de moto en de carbon decals zien er ook goed uit |
|
||||
|
||||
Mooie weathering, knappe ketting, maar ge kent mij hé, kritisch als ik ben ga ik toch een opmerking maken over de moer die de wielas op de achtervork houdt.
Je bent al aardig aan de details aan het werken ... laat nu deze moer de pret niet derven. Zit er geen PE moer ergens? Misschien eentje maken met een punch-n-die (kan de volgende meeting als je er zelf geen hebt). |
|
||||
|
||||
Quote:
Tom |
|
||||
|
||||
Ik zie al wat ge bedoelt, Tom...Het is een PE moer die eropzit, maar ik heb gewoon wat teveel geschilderd. Moet eens onder het vergrootglas houden en dan schilderen.
Tom |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|